5 lucruri de care să ţii cont când te duci să faci mişcare pe stadion

Sunt nişte reguli de bun simţ pe care ar fi bine să le respecţi atunci când mergi să faci mişcare pe stadion. M-am gândit să le notez aici pentru că unii, de cele mai multe ori, nici nu se gândesc la ele. Iar poate din share în share o să reuşim să educăm cât mai multă lume.

În primul rând, să ştii că te apreciez pentru că mergi să faci mişcare pe stadion. Eşti mult mai cool decât cei care stau numai cu ochii în monitor sau care cred că sportul e bun numai când te uiţi la el. Să revenim, totuşi, la reguli.

1. Când alergi pe pistă, terenul (de fotbal, rugby sau ce-o fi) trebuie să fie mereu în partea ta stângă.

Adică tu să faci curba spre stânga în fiecare turnantă de pe stadion. Nu-i nevoie să ţii minte asta, pentru că majoritatea oamenilor fac asta când se duc pe stadion şi te poţi inspira de la ei, dar e bine să ştii că dacă alergi invers arăţi din start că n-ai nicio treabă cu sportul şi că nici nu prea vrei să înveţi. Pun şi o poză. Nu ca să fac mişto de inteligenţa ta, ci ca să fiu sigur că s-a înţeles ce explic eu aici.

stadion directie alergare

2. Încearcă să laşi primul culoar liber.

Aşa cum vezi în poza de mai jos, culoarele sunt numerotate. Dacă alergi pe o pistă pe care nu sunt trasate linii şi nu sunt numerotate culoarele, să ştii că fiecare alergător îşi formează un culoar imaginar acolo, fix lângă teren.

pista atletism - culoare

De ce să laşi liber primul culoar? Pentru că pe acolo aleargă de obicei cei care fac antrenamente intense. Ei nu trebuie să stea să te ocolească pe tine dacă vor să scoată un anumit timp la o alergare susţinută pe o distanţă impusă. Dacă nu faci performanţă şi nu te baţi cu niciun cronometru, lasă primul culoar liber pentru cei care fac asta. E bine să ne respectăm dacă tot suntem sportivi amândoi.

3. Dacă te opreşti din alergat, lasă mai multe culoare libere.

Pe acelaşi principiu de la punctul doi, dacă te-ai oprit din alergat şi te-ai hotărât să mai mergi câteva ture de teren, încearcă se te duci cât mai mult spre exteriorul pistei, ca să nu le strici ritmul celor care încă mai pot alerga şi aleg culoarele doi şi trei ca să facă asta. La fel, hai să ne respectăm dacă tot suntem sportivi amândoi.

4. Nu merge cu bicicleta pe pistă.

Niciodată. Şi în nicio circumstanţă. Pista e făcută pentru alergători, nu pentru biciclişti. Poţi să mă loveşti când pedalezi pe pistă. Sau să mă încurci. Sau, dacă pista e de zgură, ridici praful şi mă obligi să-l inhalez. Plimbă-te pe bicicletă prin parc sau pe străzi, dar niciodată pe pista de atletism de pe stadion.

5. Asigură-te că nu încurci pe nimeni pe teren

Ştiu că unii folosesc stadionul în loc de parc. Adică vin cu copiii şi se plimbă pe-acolo, se aşază pe câte-o pătură pe iarbă şi, cel mult, aleargă vreo două ture. Asigură-te că pătura nu este aşezată într-un loc în care se aleargă. Unii oameni mai aleargă şi pe iarbă, nu doar pe pistă. Vezi să nu-i încurci.

Atât am avut de zis. Nu-i greu să respecţi aceste 5 reguli. De fapt, probabil faci asta deja. Dacă mai are cineva ceva de adăugat, chiar mi-ar plăcea să completăm lista.

Tags:
    1. Adivd vineri, 23 august 2013, 11:32
      • Cristian Florea vineri, 23 august 2013, 13:41
    2. ZDZero vineri, 23 august 2013, 12:51
      • Cristian Florea vineri, 23 august 2013, 13:43
    3. Cornel vineri, 23 august 2013, 13:30
    4. Vlad vineri, 23 august 2013, 14:14
      • Cristian Florea vineri, 23 august 2013, 14:16
        • Kendo duminică, 25 august 2013, 20:08
        • Cristian Florea duminică, 25 august 2013, 21:09
    5. Bobi vineri, 23 august 2013, 16:20
    6. Pingback: Cum să alergi | Răzvan Turturică 5 aprilie, 2016
    7. Ruxandra miercuri, 15 iunie 2016, 21:34
      • Cristian Florea joi, 16 iunie 2016, 10:08

    Adaugă un comentariu