5 lucruri de la Social Media Summit Bucureşti

La ediţia asta de Social Media Summit am stat departe de Twitter şi de alte reţele sociale. Am făcut un test, să văd dacă înţeleg mai bine lucrurile când nu mă grăbesc să scriu pe Twitter şi pe Facebook ce spun speakerii. N-a fost o idee prea inspirată, se pare. Mă descurc destul de bine la a fi atent şi a scrie update-uri pe Twitter în acelaşi timp, iar când ajung acasă şi recitesc tot ce-am scris, îmi amintesc mare parte din ce-am auzit. Când nu notez nimic, mi-e mai greu să reţin toate informaţiile de-acolo.

Totuşi, 5 lucruri tot am fost în stare să reţin şi m-am gândit că ar fi o idee bună să le scriu şi pe blog:

1. Când trimiţi link-uri sau altfel de conţinut unui prieten sau unui grup de prieteni prin mesajele private de pe Facebook, Whatsapp etc., se numeşte că faci sharing în Dark Social. Iar Dark Socialul ăsta e mare. cam atât de mare: 69% of social referrals came from dark social. 20% came from Facebook (de aici).

În contextul ăsta, Manafu zicea că ar fi o idee bună să folosim pentru varianta mobilă a site-urilor pe care le deţinem şi nişte butoane noi, gen: share pe Whatsapp, ca oamenilor să le fie mai uşor să trimită link-urile în Dark Social şi să mai creştem puţin numărul de vizitatori veniţi din direcţia aia. :D Găseşti aici toată prezentarea lui Cristi.

2. Vlad Tauşance, omul care stat în spatele campaniei prezidenţiale a lui Klaus Iohannis, ne-a explicat câte ceva despre cum a decurs campania. Mi-au plăcut în mod special următoarele lucruri:

– nu te ataşa de idei. Dacă vezi că ceva nu pare să meargă, uit-o şi mergi mai departe.
– profită de trenduri. Dacă Facebook oferă în News Feed mult conţinut video, apucă-te şi creează conţinut video pentru Facebook. Când n-o să mai fie atât de tare partea de video, fii pregătit să încerci altceva.
– când începi să lucrezi la o campanie prezidenţială, ştii de la început când se va termina. Asta te poate ajuta în foarte multe situaţii, că-ţi poţi calcula mai bine timpul de acţiune şi de activare al anumitor părţi din campanie.

Găseşti aici toată prezentarea lui Vlad.

3. Alex Negrea a pus într-o prezentare cele mai populare mesaje de pe Facebook din 2013 şi 2014 din diferite domenii. Am observat că mesajele cele mai populare nu sunt neapărat şi cele mai bune sau cele care au legătură cu brandul. Cred că suferim de conţinut de calitate în majoritatea domeniilor.

Alex a amintit cu ocazia asta că cel mai bine ar fi să încercăm să generăm „evergreen content”, adică acel tip de conţinut pe care poţi să-l distribui oricând, că el nu expiră. Nu-i conţinut legat de ceea ce se intâmplă într-un anumit moment. Eu fără să vreau am mai făcut conţinut din ăsta pe Facebook în anii trecuţi. Mă uit pe Timehop şi observ că multe mesaje scrise de mine acum vreo doi ani ar putea fi publicate şi azi fără probleme.

4. La începutul lunii, te invitam să completezi un sondaj. Îţi ziceam atunci că se va face un eBook despre blogosfera din România şi că ne trebuie cât mai multe de răspunsuri. La Social Media Summit, Costin a venit cu câteva rezultate parţiale. Încă se mai poate completa chestionarul, să ştii. Până atunci, hai să vedem cum arată statisticile pentru moment.

5. S-a lansat mult aşteptatul top al agenţiilor cu care au colaborat bloggerii cel mai bine în 2014 şi topul bloggerilor cu care au lucrat cel mai mult agenţiile în 2014. Cea mai mare surpriză a fost să văd că sus, pe locul 5, se află Kooperativa 2.0. Pe locul 1 în topul bloggerilor se află Cristi, dar la asta mă aşteptam, cumva. :D

Am încercat să fiu scurt, dar văd că am scris peste 600 de cuvinte. :)) Sper că a meritat să citeşti până aici.

Lasă un comentariu

3 comentarii