5 motive pentru care nu dă nimeni click pe link-urile pe care le pui pe Facebook

Când spun că zilnic îmi vin cel puţin 150 de vizitatori de pe Facebook, unii au impresia că glumesc. Când se uită la numărul de prieteni şi la cel de abonaţi, încep să-mi dea credibilitate. Până să ajung la 5000 de prieteni, am testat. Am încercat să văd ce le place celor care mă urmăresc şi cum trebuie eu să mă comport ca ei să aprecieze ce pun eu acolo. Am să încerc să fac o listă cu lucrurile care am observat că sunt destul de importante în momentul în care dai share unui link pe Facebook, listă pe care vreau s-o împart cu voi.

Aşadar, 5 motive pentru care nu dă nimeni click pe link-urile pe care le pui pe Facebook:

1. Nu adaugi o descriere link-ului, sau nu faci call to action. Dacă pui doar URL-ul în update, din câte am observat, omul nu prea va fi atras de el, decât în cazul în care are un titlu sugestiv, sau dacă e pe un site deja foarte cunoscut, despre care s-ar putea să-şi fi format deja o părere (cum se întâmplă când trimit pe Facebook link-uri către Timesnewroman, spre exemplu).

Cât despre call to action, este un termen folosit în marketing şi se referă la a determina cititorul să desfăşoare o acţiune. „Dacă-ţi place, dă click aici!”, este call to action, dar eu aş apela la metode mai inteligente de-atât pentru a promova link-urile de pe Facebook.

Dacă nu ştii ce descriere să pui, încearcă să găseşti un citat interesant printre rândurile articolului pe care-l trimiţi pe Facebook. De cele mai multe ori prinde foarte bine.

2. Titlul articolului nu este destul de interesant. Degeaba pui tu o descriere care să-i capteze atenţia cititorului, dacă va vedea că titlul articolului nu este deloc interesant. Atunci când postezi un link pe Facebook, dacă dai click pe titlul sau pe descrierea preview-ului, să ştii că poţi modifica cele două texte.

titlu facebook

descriere facebook

3. Thumbnail-ul articolului nu este destul de interesant. Din păcate, pe acesta nu-l poţi schimba cum vrei tu. O fii nevoit să te limitezi la câteva imagini pe care le găseşte Facebook pe pagina spre care pui link. Încearcă, totuşi, să o alegi pe cea mai interesantă. Contează extrem de mult impactul vizual asupra cititorului, mai ales în cazul în care site-ul spre care dai link nu este unul cunoscut de către prietenii tăi.

4. N-ai destul de multă vizibilitate. Facebook face în aşa fel încât doar 12% dintre persoanele pe care le ai la prieteni să vadă ceea ce postezi tu în primă fază. Dacă o să primeşti like-uri, comentarii şi share-uri, acel 12% o să mai crească, dar una e să vadă 12% din 4000 şi alta e să te afişezi unui număr de 12% din 500 de prieteni. Eu acum lucrez la a scoate de la prieteni oamenii care sunt sigur că n-au niciun interes în a-mi urmări mie update-urile şi a adăuga oameni care ar putea fi interesaţi de ce postez acolo. Iar asta pentru că nu-i de-ajuns ca numărul de prieteni să fie mare. Degeaba sunt acolo dacă nu interacţionaţi.

5. Trimiţi mult prea multe link-uri. Recunosc, în greşeala asta mai cad şi eu câteodată. Citesc atâtea articole interesante într-un timp atât de scurt, încât sar calul cu link-urile. Am observat că oamenii au tendinţa să acceseze primul link, eventual şi al doilea, în decursul unei ore, dar apoi se cam plictisesc. Poţi trimite tu şi link-uri spre ştiri şocante, sau un filmuleţ în care te faci de râs, că ei oricum sunt sătui de update-urile tale. Încearcă să te limitezi la 3 – 5 link-uri pe zi.

Lasă un comentariu

18 comentarii

  • Liviu 21 Iul 2012, ora 21:44

    Interesant si elucidant. Citind asta imi dau seama cat de haotic sunt in ce postez pe facebook… Se striga curatenia de vara, e clar.

    • Florea Cristian 21 Iul 2012, ora 22:36

      Aşa! Ăsta-i genul de comentariu pe care voiam să-l văd. :))

      • Liviu 22 Iul 2012, ora 00:29

        Subtiiiiiiil! :))

    • Razvan 23 Iul 2012, ora 11:35

      Pentru asta a introdus facebook optiunea de a programa statusurile. Daca citesti 5 articole in decurs de 10 minute le poti programa sa apara statusul la ore diferite, astfel incat stapi de postarile haotice :)

      De asemenea programarea statusurilor se poate face si cu hootsuite, aplicatie pe care o recomand.

      • Florea Cristian 23 Iul 2012, ora 15:09

        Sunt mai multe programe cu care se pot programa update-uri. Eu am folosit TweetDeck o perioadă, dar mi-am dat seama că nu au atât de multă vizibilitate cât au update-urile pe care le scrii direct de pe Facebook. Nu ştiu dacă chiar e aşa, sau mi s-a părut mie, dar lucrul ăsta mi s-a confirmat de multe ori.

        Iar programatul update-urilor direct de pe Facebook n-am încercat-o încă, deşi am citit despre ea acum mult timp, dar timpul nu-i pierdut. :D

  • Florin 21 Iul 2012, ora 23:02

    Nu știam faza cu modificatul titlului și descrierii, bun că știu de acum :D

    • Liviu 22 Iul 2012, ora 00:30

      yap, nici eu. destept tare grimm asta :P

      • Florea Cristian 22 Iul 2012, ora 01:14

        Astea le-am descoperit folosind Facebook-ul. :)) Nu tre’ să fii destept ca sa-ti dai seama, ci trebuie sa fii activ.

    • Florea Cristian 22 Iul 2012, ora 01:13

      He, he. Mă bucur că am putut fi de ajutor! :D

  • Alexandru 21 Iul 2012, ora 23:34

    Pe langa cele 5 argumente eu cred ca mai conteaza si unele aspecte precum:
    – cum esti vazut de prietenii tai
    – daca link-ul trimis de tine prezinta interes pentru prietenii tai
    – ora la care postezi

  • Dragos 22 Iul 2012, ora 01:18

    Salut ce plugin ai folosit sa poti comenta si cu acel cont de facebook si cele normale?

  • eric 22 Iul 2012, ora 13:48

    Cam asa e. si mai conteaza sa te implici la randul tau. Imi place cum se vede situl tau de pe LG. Ai instalat un plugin pentru varianta mobil nu ?

    • Florea Cristian 22 Iul 2012, ora 15:03

      Da, am instalat un plugin care acum e cam outdated. Vreau zilele astea să-l schimb şi să pun ceva mai fain. :D

  • Zina 6 Sep 2012, ora 11:50

    Foarte interesant și util, mulțumesc !

    • Cristian Florea 6 Sep 2012, ora 13:33

      Cu cea mai mare plăcere! Mă bucur că ţi-am putut fi de ajutor.