Acest articol ar fi trebuit să fie despre Epizodia, noul album Alternosfera

Aseară, Alternosfera a avut în Bucureşti concertul de lansare al albumlui Epizodia. Evenimentul a avut loc în The Silver Church, iar data aleasă a avut o oarecare legătură cu conceptul albumului. Luna 3, ziua 14, reprezintă pentru mulţi Ziua Internaţională Pi, iar Marcel Bostan, liderul formaţiei, a declarat că de Ziua Pi trebuie să înceapă Epizodia, motiv pentru care ieri au postat pe YouTube o piesă de pe noul album, numită sugestiv: Drumuri π (necunoscute) şi tot ieri au hotărât să-şi lanseze albumul.

Concertul a fost unul cât se poate de antrenant, iar organizarea a fost ireproşabilă, în comparaţie cu ce-a fost data trecută.

alternosfera - epizodia - lansare bucurestiAcum probabil te întrebi care-i faza cu titlul. După ce au cântat o piesă de pe noul album şi câteva de pe vechile albume, Marcel a avut un monolog în care şi-a cerut scuze că au venit cu temele nefăcute la concert. Practic, au fost atât de ocupaţi în ultimul timp, încât n-au apucat să pregătească piesele de pe noul album, motiv pentru care concertul de lansare al Epizodia va cuprinde în proporţie de 90% piese deja cunoscute. Publicul a reacţionat neaşteptat de bine la auzirea veştii şi au început să aplaude, demonstrându-le băieţilor că e ok şi aşa.

Totuşi, din punctul meu de vedere, nu e chiar ok. Într-adevăr, are Alternosfera nişte fani de invidiat. Cred că ar fi fost de-ajuns să se urce băieţii pe scenă şi să-i lase pe cei din public să cânte toate piesele, că fanii n-ar fi avut nimic împotrivă.

Deşi m-am simţit foarte bine ascultând piesele vechi, să nu uităm că ne-am dus acolo pentru lansarea noului album. Mi-ar fi plăcut ca în afară de scuze, publicul să mai primească şi altceva în schimb. Nu ştiu, ar fi fost fain să avem parte de-un concert mai lung de o oră şi jumătate sau poate un de link de download al albumului care să funcţioneze numai pentru cei care au fost în The Silver Church aseară. Sau orice altceva numai să-i facă pe fani să aprecieze că deşi trupa s-a urcat pe scenă nepregătită, a încercat să-şi ia revanşa cumva şi să treacă de la un concert simplu la o fidelizare a fanilor printr-un fel de „mulţumim că acceptaţi asta”.

Poate sunt eu prea pretenţios, dar vă daţi seama ce lovitură de marketing (în sensul bun, zic) ar fi fost asta? Probabil foarte multe publicaţii ar fi scris că Alternosfera şi-a fidelizat fanii de la Bucureşti pentru că nu au reuşit să pregătească noul album.

E de apreciat că eşti destul de realist încât să accepţi o greşeală (ar fi fost chiar penibil să cânte noile piese cu versurile în faţă sau să le cânte prost din cauză că nu au făcut destule repetiţii pe ele), dar cred că ar fi fost şi mai de apreciat dacă din greşeala asta ai fi încercat să scoţi mai mult.

Voi ce credeţi? Nu e nevoie să fi venit la concert ca să vă puteţi da cu părerea despre asta.

Lasă un comentariu

N-a fost lăsat niciun comentariu la acest articol.
Fii tu cel care începe discuția!