Am testat şi eu Facebook Sponsored Posts

Aseară, în jurul orei 23:50, m-am gândit să testez Facebook Sponsored Posts, pentru că eram tare curios să văd dacă într-adevăr mă ajută cu ceva, iar pentru 1$, chiar dacă nu m-ar fi ajutat, oricum n-aş fi avut prea multe de pierdut.

Am ales drept subiect de studiu Update-ul trimis cu ocazia articolului în care spun că CFR-ul m-a făcut să mă simt ca într-o ţară civilizată.

Am notat cifrele, am făcut plata, apoi am aşteptat. Ce-a ieşit?

Dacă ţineţi mouse-ul pe barele alea, o să vedeţi numerele exacte. Am notat cifrele dinainte să plătesc, cele de la 10 minute după plată, la 20 de minute după plată şi acum (adică a doua zi, la ora 9:50).

De remarcat ar fi că mi-au dat Like Update-ului de pe Facebook oameni pe care îi aveam la prieteni, dar cu care nu am interacţionat niciodată (adică n-au mai reacţionat niciodată la update-urile mele). Am primit şi două share-uri în urma plăţii, iar unul dintre ele era de la un prieten al unui prieten, persoană care nu era abonată la update-urile mele.

Ce zice Facebook?

facebook sponsored posts Că am primit de 2.2 ori mai multe views decât în mod normal datorită acelui dolar plătit. Nu e rău deloc, din punctul meu de vedere.

Am să mai folosesc asta?

Da, sigur am s-o mai fac, pentru că rezultatele se văd. Totodată, am să aleg o oră la care să fie mai mulţi oameni online. Dacă plăteam dimineaţă şi făceam ca Update-ul să stea sus în News Feed pe tot parcursul zilei, probabil cifrele ar fi arătat altfel.

Oricum, cred că a contat şi mesajul transmis. Dacă ar fi fost un update despre vremea de afară, probabil numerele din chart ar fi fost mult mai mici, cu toată vizibiliatea oferită de Sponsored Posts şi cu toţi cei 4700 de oameni care mă suportă zilnic pe Facebook.

Lasă un comentariu

22 comentarii

  • rivi 2 Mar 2013, ora 10:17

    si eu am testat. in principiu e ok, merita

    • Cristian Florea 2 Mar 2013, ora 10:21

      Cifrele au crescut impresionant de bine, iar raportul calitate/preţ e incredibil de bun.

  • Rares Cojocaru 2 Mar 2013, ora 10:21

    Dimineața? La mine, de exemplu, nu prea e nimeni dimineața.. Bine, eu am si in jur de 200 de prieteni. Ora cu cei mai mulți online este 15.00 si 20.30-21.00. Aș da linkul pe la un 18.00, ca oricum, cine e la prânz, o sa fie si seara, dar cu mai mult chef de citit..

    • Cristian Florea 2 Mar 2013, ora 10:24

      Am zis că aş pune dimineaţa pe principiul că update-ul o să fie sus pe tot parcursul zilei, când intră toată lumea. :D

  • Ciprian Pardău 2 Mar 2013, ora 13:29

    Se acceptă plata şi cu paypal?

  • vali 2 Mar 2013, ora 15:09

    merita..cu siguranta

    • Cristian Florea 2 Mar 2013, ora 18:54

      O să mai încerc şi alte dăţi şi sper ca rezultatele să fie cel puţin la fel de bune.

  • Ariel Constantinof 2 Mar 2013, ora 15:10

    uuu, good to know. :D

  • Remus Rufa 2 Mar 2013, ora 18:52

    Cati centi ai pus la CPC?

    • Cristian Florea 2 Mar 2013, ora 18:53

      Nu e cu CPC. Dai 1$ şi se ocupă ei. Nu ştiu exact ce fac de banii ăia, dar se pare că merită.

  • Tudor 3 Mar 2013, ora 00:43

    Eu am inceput sa evit sa intru pe facebook intre 8 si 9 tocmai din cauza celor care isi promoveaza articolele in acest interval succesiv pe mai multe grupuri.

    • Cristian Florea 3 Mar 2013, ora 00:47

      Eu nu fac parte din prea multe grupuri şi nu ştiu cum se întâmplă, dar nu-mi apar cei care-şi promvoează articolele pe mai multe grupuri. Ştiu că fac asta, dar nu-mi apar în News Feed.

  • Vali D 4 Mar 2013, ora 08:05

    Mai bine te-ai concentra pe prietenii tai (4000, deloc putini). Fa-i in asa fel incat update-ul tau sa ajunga la cat mai multi prieteni ai tai (mai un banc, mai o poza interesanta, mai un poll – intelegi ideea) – si vei avea mai mult de castigat, in timp. Cu cat mai multa lume vor vedea update-ul tau, cu atat mai mult iti va creste acea rata (10-20% din numarul total de prieteni/likes) de care se spune ca „beneficiaza” atat postul unui profil, cat si al unei pagini sau al unui grup.

    In ultimul timp doar la asta „muncesc”. Iar rezultatele…wow! (desi se poate mult mai mult). Iata si un mic exemplu:
    Un user a postat o poza pe wall-ul paginii mele (1500 likes). Dupa circa o ora, acea poza avea cam 20 likes si 10 distribuiri. (deci vorbim de postul unui user pe o pagina).
    Dupa o ora, am zis sa postez si eu aceeasi poza. Rezultatul se poate vedea in imagina astea. Astfel ca, in mai putin de o ora, poza mea a adunat 30% afisari din totalul de 1500 fani. Si la fel este si la altfel de posturi, nu doar poze.

    • Cristian Florea 4 Mar 2013, ora 09:42

      Aici vorbim de lucruri total diferite. Şi eu deţin o pagină a oraşului Focşani şi deşi are doar 1300 de like-uri, interacţiunea cu publicul e mult mai mare decât pe orice altă pagină administrată de mine sau chiar şi decât pe contul personal. Când vine vorba de pagina unui oraş, postările sunt de suflet, iar oamenii interacţionează fără să fie nevoie să-i convingi de ceva.

  • Andra 7 Mar 2013, ora 19:06

    intr-adevar, conteaza mult ora. e un rezultat foarte bun.facebook s-a insinuat discret printre serviciile cu plata..:D