Apropo de nota de copyright

Să zicem că vreau să încep un site nou şi angajez un web designer care să se ocupe de template. În footerul themei pune o notă de copyright, cum că el a făcut design-ul respectiv, all rights reserved, bla bla. Am voie să scot nota aia de copyright?

Deîndată ce eu l-am plătit pentru treaba pe care-a făcut-o, pot spune că am drepturi de autor asupra template-ului, aşa-i?

Lasă un comentariu

14 comentarii

  • bampi 17 Sep 2010, ora 12:18

    cred ca asta trebuie s-o discuti cu designerul, depinde ce acord faceti, cum va intelegeti, atata timp cat e munca lui si designul lui are si el anumite drepturi. daca stabiliti ca respectivul desing e strict pt tine, se plateste si ramane al tau, presupun ca ai voie sa scoti copyright-ul :) … e doar o parere, mai asteapta si altele :)

    • Florea Cristian 17 Sep 2010, ora 12:32

      multumesc pentru parere. mai astept si altele :D

  • George 17 Sep 2010, ora 12:58

    Daca l-ai platit sa lucreze pe domeniul tau si dupa ideile tale… tu ai dreptul de autor. E ca si cum o editura ar avea pretentia sa-i fie alocata si parte din drepturile de autor doar ca a cules si tiparit o carte…
    Deci daca tipul face site-ul cum vrei tu si nu dupa cum are el inspiratia… tu ai drepturile de autor, el doar iti face un serviciu… Vorba lu’ Vacaroiu: „Parerea mea!”

    • Florea Cristian 17 Sep 2010, ora 13:37

      deci numai daca-i spun eu ce sa faca pot sa-i scot copyright-ul? munca nu e aceeasi indiferent de cel care vine cu ideile?

  • George 17 Sep 2010, ora 14:04

    Munca e aceeasi -si este platita. Avantajele ulterioare le are creatorul. Ce ar fi ca si nea Dorel de pe santier sa aiba tupeul sa ceara cota din chiria turnului de birouri la care a muncit el…

    • Florea Cristian 17 Sep 2010, ora 14:21

      dar ce-ar fi ca firma Constructii SRL sa ceara sa-ti puna un banner mare pe acoperisul casei tale, doar pentru ca ei ti-au facut casa?

  • George 17 Sep 2010, ora 14:35

    Exact asta este ideea. I-ai platit -nu mai esti cu nimic dator.
    Poate ati negociat si ti-au facut un pret mai bun in cotul a cateva luni de afisat bannerul (-asta e altceva)…altfel nu au nici un drept.

  • Alex Dima 17 Sep 2010, ora 17:09

    Eu nu as avea nimic impotriva semnaturii in footer. Depinde de intelegerea cu designerul insa mi se pare ok. A fost platit deci daca eu nu sunt de acord il pot scoate insa nu ma deranjeaza.

  • dojo 17 Sep 2010, ora 17:06

    Astea sunt din nou romanisme. In mod normal, daca omul a „semnat” lucrarea si ai acceptat asta, nu crapa situl pentru un link. Am situri facute pentru clienti cu linkul catre portofoliul meu. Unii au scos linkul, ca le scade valoarea, daca au un link acolo.

    Depinde si de designer. In unele cazuri un skin „link free” poate costa MAI MULT tocmai pentru copyright removal. In general insa este o chestie de BUN SIMT sa pui in footer link catre creatorul scriptului (daca e wordpress, mybb etc.) si link catre cel care a facut tema. Se cheama, repet, bun simt. :D

    • Florea Cristian 17 Sep 2010, ora 18:54

      Intr-adevar, link-ul nu incurca cu nimic, iar munca lui trebuie respectata (ca daca era usoara, o faceam eu in loc), dar ma gandeam ca pot beneficia de un discount doar pentru ca-i spun ca link-ul din footer ramane acolo.

      P.S.: De mentionat faptul ca acest caz e fictiv. Deocamdata n-am apelat la niciun web designer pentru nimic si nici in viitorul apropiat nu stiu daca voi apela. Nu stiu cu ce ajuta acest detaliu, da-l zic si eu.

      • dojo 18 Sep 2010, ora 15:06

        Unele firme iti ofera posibilitatea de „copyright removal” pe bani suplimentari. Ex. mai dai 100 USD si ai voie sa scoti linkul. Nu exista discount pentru ca lasi link, sa fim seriosi. Munca unui designer costa X USD, ala nu iti lasa din pret pentru un link, mai ales ca poate sa isi urce portofoliul si fara linkul respectiv.

        In general, pentru clientii americani, destul de „romani” in felul lor, pun datele de design in .CSS. Acolo nu deranjeaza pe nimeni si, din ce vad, inca nu mi-au luat de acolo datele. Deci, in tema wordpress facuta d mine, pun in info datele.

        Am avut clienti care mi-au lasat cu drag link in footer, altii sunt „romani”. Nu conteaza insa atat de mult. In momentul in care faci cateva teme serioase si ai tu personal un portofoliu „beton”, linkul ala nu mai e atat de important. Mai ales ca multi clienti sunt incantati de munca depusa si iti trimit PERSONAL prieteni si cunoscuti.

        De asta nu ma cramponez neaprat.

        Plus ca am cateva situri personale pe care le tot re-bibilesc si acolo imi pun link sau chiar logo-ul cu dojo, asa ca stiu mereu ca am si de acolo ceva trafic. Portofoliul nu va vinde niciodata reclama, deci nu doresc PR, iar joburi am destule deja, asa ca nu fug nici dupa traficul respectiv. Iar cand lucrezi pentru tine, ai libertate deplina, asta explica de ce unele dintre cele mai bune designuri ale mele sunt pentru mine, ca eu am mai mult „curaj” decat unii clienti. Adevarat este ca am in portofoliu niste chestii traznet pentru ca am prins niste clienti destupati, dar, 2-3 situri personale bine „desenate” si te-ai scos ;)

  • A.Dragos 17 Sep 2010, ora 22:20

    Depinde ce iti cere cel ce a facut tema si care este contractul vostru. Daca in contract se specifica faptul ca trebuie sa ramana copyright atunci asa trebuie. :)

  • LittleDot 19 Sep 2010, ora 23:23

    Eu consider ca nu mai are niciun drept din moment ce nu a fost platit. Tu l-ai platit ca sa o creeze pentru tine. Nu folosesti o tema creata pentru toata lumea, sa zicem, pentru care platesti drepturi de autor pentru ca o folosesti.

    E ceva ce a creat pentru tine si pentru care tu ai platit. Parerea mea.

  • Tudor 24 Sep 2010, ora 10:51

    Depinde de relatia contractuala dintre voi doi, dar ai mare grija la originalitatea elementelor grafice pe care le foloseste – vezi in acest sens frunza Udrei.

    In aceasta privinta cel mai bine stau fotografii – pot vinde dreptul de utilizare a unor fotografii cu conditia sa afiseze – fotografie realizata de catre XYZ