Ariel m-a obligat să scriu articolul acesta

În Winter Camp-ul organizat de ASLS (apropo, foarte faină întreaga gaşcă de-acolo, dar să nu le spuneţi, că poate li se urcă la cap) care s-a terminat azi dimineaţă şi în care mi-am dat testul la vorbit în public, a trebuit să împart camera cu Ariel. Cum în urma insistenţelor mele a intrat să-mi citească blogul, a hotărât să mă şantajeze şi să-mi spună că dacă nu scriu un articol despre cartea lui, le spune tuturor care-i cel mai mare secret al meu. Cum n-am vrut ca acest lucru să se întâmple, iată-mă…

Lăsând gluma la o parte, dacă v-aţi uitat peste slide-urile prezentării pe care am ţinut-o, aţi văzut că la un moment dat apare şi o poză cu Ariel, în dreptul căreia scrie „Cartea asta se vinde precum pâine caldă”. N-a ştiut că o să apară acolo şi cred că a rămas puţin surprins când şi-a văzut poza pe slide.

cartea asta se vinde precum painea caldaAriel, nu ştiu dacă aţi reuşit să citiţi pe undeva, şi-a transformat o pasiune într-o firmă de curierat pe bicicletă, pornind cu un buget egal cu zero. A scris într-o carte detalii despre drumul parcurs, apoi a pus-o pe o platformă de fund raising pentru a strânge banii necesari publicării ei în variantă print.

În perioada asta scurtă în care ne-am tot povestit unul celuilalt cum o mai ducem, am încercat să scot de la el tot mai multe informaţii despre carte, iar pentru că mi-a povestit cu atâta pasiune despre tot ce-a făcut, am hotărât să scriu articolul de-aici.

Cartea a obţinut finanţarea în primele 18 ore de la publicarea anunţului online, iar la ora la care scriu articolul îi mai trebuie 60 de lei ca să strângă de două ori suma necesară.

Un brand personal puternic, o campanie de promovare bine gândită şi un titlu ales aşa cum trebuie, au făcut ca proiectul lui Ariel să aibă succes înainte ca acesta să se finalizeze.

Putea găsi bani pentru publicare rugându-i pe prieteni să-l susţină, căutând o sponsorizare, sau punând lunar câţiva bani deoparte, dar campania făcută pe crestemidei.ro înseamă mai mult decât finanţare.

Este vorba de o campanie de promovare în toată regula şi nu ştiu dacă ar fi putut fi gândită mai bine. Dacă Ariel ar fi strâns bani prin altă metodă şi ar fi anunţat că a scris o carte, probabil prietenii, câţiva cunoscuţi şi, eventual, câţiva curioşi ar fi cumpărat-o, iar povestea s-ar fi terminat acolo. În cazul acesta, deja sunt peste 55 de susţinători pe site, câteva apariţii în presă şi un filmuleţ de prezentare cu peste 5000 de vizualizări.

Scriu articolul de faţă ca să vă demonstrez că un dram de creativitate poate face minuni şi că merită să ieşi din zona de confort şi să încerci să faci lucrurile altfel.

Printre altele, înainte de lansare poţi cumpăra cartea puţin mai ieftin (de aici) decât dacă ai face-o după lansare.

Lasă un comentariu

5 comentarii