Ăsta e probabil cel mai fain lucru care se întâmplă la Gara de Nord

Am văzut dimineaţă la Cristi că la Gara de Nord s-au adus o mocăniţă şi nişte locomotive vechi, cu ocazia împlinirii a 75 de ani de la inaugurarea Muzeului Căilor Ferate Române.

Nu ştiam prea bine la ce să mă aştept, dar am vrut să dau o fugă, să văd ce e şi, dacă-mi place, să scriu pe blog. Şi-am fost în seara asta, iar dacă citeşti acest articol îţi poţi da singur seama dacă mi-a plăcut sau nu. :))

Sunt vreo 15 locomotive înşirate în Gară, de la cele mai vechi la cele mai noi. Te poţi urca în camera de comandă (bineînţeles, nu se numeşte aşa, dar nu ştiam cum să-i zic) şi te poţi aşeza pe scaunul de mecanic sau poţi apăsa pe butoanele alea şi învârti manivelele de-acolo. Nu te aştepta să se întâmple ceva când apeşi pe butoane sau învârţi de manivele, dar aşa, ca idee, e bine să ştii că-ţi poţi da seama cum se simt mecanicii de tren când sunt la lucru.

M-au impresionat în mod special locomotivele alea cu abur, că au lăsat nişte cărbuni înauntru şi o măturică, de parcă ultima oară ar fi funcţionat azi dimineaţă.

Am încercat să intru şi la muzeu, care e tot în Gară (dar de care, spre ruşinea mea, nu ştiam), doar că la 19:00 se închidea, iar cum eu am ajuns în gară pe la 18:30, până am văzut toate locomotivele la muzeu s-a încuiat poarta.

Oricum, toate minunile astea sunt acolo până pe 15 iunie şi pot fi vizitate, conform spuselor unui nene de la muzeu care încuia poarta, între orele 10:00 şi 19:00. Se fac şi plimbări cu mocăniţa, dar (la fel) eu n-am prins pentru că am ajuns prea târziu.

Ca experienţă e foarte fain să mergi şi nu trebuie să fii pasionat de trenuri ca să-ţi placă. Eu, spre exemplu, întotdeauna am fost curios de cum arată panoul de control al unui mecanic de tren. Acum am văzut, începând cu panoul de control al unui tren de la 1800 şi până la unul de astăzi. :D

Am încercat să pozez fără să-mi intre prea mulţi oameni în cadru şi pentru că m-am grăbit a ieşit şi calitatea asta proastă a imaginilor. :D Oricum, până duminică am să mai dau o tură şi în timpul programului, să văd care-i faza şi cu mocăniţa.

P.S.: Dacă tot am început discuţia, te invit să citeşti şi interviul despre Gara de Nord.

Lasă un comentariu

5 comentarii

  • Dragoș Asaftei 11 Iun 2014, ora 20:35

    Ceva fain de fotografiat! :-D O să dau și eu o fugă zilele astea.

    • Cristian Florea 11 Iun 2014, ora 20:43

      Da, da, mă gândeam eu că pentru fotografi e o oportunitate foarte bună. :D Spor!

  • Adi 11 Iun 2014, ora 21:01

    Super frumos. Ăsta e unul din avantajele de a locui într-un oraș mare.

    • Cristian Florea 11 Iun 2014, ora 21:06

      Da, cam aşa e. În Focşani n-aveam parte de aşa ceva.

  • Petre 13 Iun 2014, ora 09:20

    Pe acolo e si locomotiva „Negruta” – 50065, din depoul Oravița – cea care acum cativa ani inca mai tragea trenul pe Calea ferată Oraviţa – Anina – cea mai veche cale ferata din Romania, aflata prim marea grija a guvernatilor si a CFR-ului in pericol de desfintare/abandonare. http://petredalea.ro/semeringul-banatean/