Ăsta se numeşte SEO Spam?

Să spunem că un vizitator ajunge la mine pe blog după ce a căutat pe Google nişte cuvinte. Eu am scris despre subiectul respectiv, dar n-am scris ce-l interesează pe el.

Văzând că el a ajuns la mine după keyword-urile respective şi ştiind rezolvarea la problema lui, să spunem că fac un articol despre asta. În primul rând pentru el, apoi pentru alţii care mai sunt în impasul lui.

Curiozitate: Acest lucru se numeşte SEO Spam?

Lasă un comentariu

29 comentarii

  • Doro 26 Noi 2010, ora 10:15

    Nu :-)
    Si eu as face asta in locul tau.

    • Florea Cristian 26 Noi 2010, ora 10:20

      multumesc pentru raspuns. mai bine intreb decat sa mi se spuna ca-s spammer :D

  • Mihai Ioan 26 Noi 2010, ora 10:16

    Nu neaparat :) Daca nu cumva ai scrie despre un film iar la taguri pui „download gratuit”, atunci e SEO Spam.

  • Sorin 26 Noi 2010, ora 10:18

    Dupa umila mea parere de nespecialist, nu cred ca e spam, ci doar le dai posibililor cititori ceea ce cauta!

    • Florea Cristian 26 Noi 2010, ora 10:21

      multumesc! se pare ca parerea ta de nespecialist coincide cu parerile celor care cunosc problema cat de cat :)

  • ArSeNaL 26 Noi 2010, ora 10:50

    Nu. :) Google iti indexeaza tag-urile prima data, in caz ca ai blog.

  • Alter Ego Blog 26 Noi 2010, ora 13:08

    Chestia e discutabila de la caz la caz… in principiu se considera ca e seo spam atunci cand scrii pentru motoarele de cautare (scrii ceea ce stii ca se cauta pe motoarele de cautare). Unii bloggeri de exemplu scriu despre rezultatele la loto, altii posteaza horoscopul, altii bancuri, s.a.m.d., in general continut nerelevant, duplicat si lipsit de consistenta.

    Problema pusa de tine e undeva la granita: daca se intampla lucrul acesta o data sau de putine ori nu e seo spam, dar daca se intampla frecvent si vizitatorul paraseste pagina imediat ce a intrat pe ea e seo spam fara nici un dubiu.

    Tot la categoria seo spam intra si articolele scrise in avans fata de un anumit eveniment, deja au aparut pe bloguri mesaje si urari de craciun, un exemplu tipic de seo-spam… sau sa anunti scorul meciului de fotbal care se joaca peste o saptamana, s.a.m.d.

    • Florea Cristian 26 Noi 2010, ora 23:26

      deci ce fac eu nu-i chiar atat de rau, dar trebuie sa am grija sa nu fie SEO Spam, nu?

  • ArSeNaL 26 Noi 2010, ora 13:55

    @ Alter Ego Blog
    Citez: „Problema pusa de tine e undeva la granita: daca se intampla lucrul acesta o data sau de putine ori nu e seo spam, dar daca se intampla frecvent si vizitatorul paraseste pagina imediat ce a intrat pe ea e seo spam fara nici un dubiu.”

    Daca vizitatorul cauta pe net un tutorial despre un plugin, iar tu ai un tutorial despre CS, intra pe blog vede ca nu e tutorialul care-i trebuie si iese … e SEO SPAM ?!

    La al 3lea fragment al tau, sunt partial de acord. Termenul de „ANUNTURI” ce-ti sugereaza ? (faza cu evenimentele). Faza cu urarile de Craciun, da, sunt de acord.

  • Pavel 26 Noi 2010, ora 15:41

    După a mea minte, ce nu prea pricepe cehstiile de SEO, SEO spam, tralalala… aș zice că nu. Că doar vrei să ajuți lumea, nu să o încurci. Bon, să nu cazi în cealaltă extremă, și să pui niște cuvinte cheie ciudate, ce bat la ochi.

  • Roby 26 Noi 2010, ora 16:02

    Nu GrimCris ,cum sa se numeasca spam?asta e lucru bun ca incerci sa oferi vizitatorului ce vrea sa vada.. spam ar fi daca ai facea articole despre papusi de exemplu si ai scrie la taguri download filme,muzica etc..adik total altceva fatza de ce ai pe blog;)

  • Jim 26 Noi 2010, ora 17:13

    In cazul problemei tale nu se pune problema de spam, toti cei care ti-au raspuns altfel se inseala sau isi dau cu parerea fara sa fie avizati.
    ASTA ESTE SEO!
    tu ai avut un noroc pentru ca ai aflat niste keyword-uri speciale pentru siteul tau, in general se face multa munca de documentare pentru a optimiza un site, tie ti-a venit prin sansa de-a gata.
    Nu mai sta pe ganduri si fa un articol optimizat pentru cautarea aceea..

  • Florin 26 Noi 2010, ora 17:17

    Nu, nu cred ca se numeste SEO Spam.
    SEO Spam e urmatorul: Spre exemplu tu faci un post despre faptul ca ai cumparat ceva de la emag. In keyword-uri pui sa zicem.. „coduri reteaua emag” dar articolul tau n-are nicio treaba cu asta. Cineva cautand pe google coduri reteaua emag (ca asta e in voga acum) da peste postul tau, dar e total irelevant. Asta e SEO spam.

  • Perfu 26 Noi 2010, ora 19:22

    Sa zicem ca tu scrii despre roxy manelista si pui taguri de genul : sexy , xxx , atunci se numeste seo spam :)

    Sau sa pui taguri irelevante despre roxy manelista cum ar fii : filme xx cu roxy , roxy xxx . etc …

  • MidSuMmEr NiGhT's DrEaM 26 Noi 2010, ora 20:31

    Parerea mea este ca nu este spam, atata vreme cat ai vorbit despre subiectul respectiv, dar nu l-ai ocoperit pe tot nu este spam

  • ArSeNaL 27 Noi 2010, ora 22:33

    Prima data, Google iti indexeaza titlul, pe urma tag-urile (ca de aia se numesc cuvinte cheie) si la final, articolul, unde „bolduieste” anumite cuvinte.

  • Tudor 28 Noi 2010, ora 17:36

    Daca tot faci asa ceva, adauga in primul post un link catre cel nou. Nu ezita sa te folosesti de paginile deja indexate.

  • Blogger 30 Noi 2010, ora 12:05

    @ArSeNal – de unde stii tu cum indexeaza googlebot? te intreb din curiozitate…
    Eu unul cred ca indexeaza in acelasi mod in care este creat html-ul, incepe cu title, ca de el da primul si apoi urmeaza boyd-ul. Nu vad ce legatura au tag-urile de care vorbesti tu…

    Si on-topic: treaba cu scrisul de articole in functie de ce se cauta, parerea mea, este ca tine de etica. Acum, daca tu ai stilul tau de a scrie si anumite subiecte, ar fi aiurea sa te apuci sa scrii despre loto, superbingo, etc.

    • Florea Cristian 30 Noi 2010, ora 14:03

      da, aici iti dau dreptate. dar daca omul vine la mine dupa ce a cautat: cele mai importante pluginuri SEO, iar eu am articol despre cele mai bune tehnici de SEO, mi se pare chiar ok sa mai fac un articol despre cele mai bune pluginuri, ca e in acelasi domeniu si nu-mi deranjeaza cu nimic cititorii.

      Oricum n-am sa ma apuc acum sa scriu despre loto si superbingo, ca mi-as pata reputatia

  • ArSeNaL 30 Noi 2010, ora 12:38

    Tu ce faci la informatica ? Eu m-am documentat. :)

    • Florea Cristian 30 Noi 2010, ora 13:57

      eu fac C++ si web design. nu ma pot documenta in timpul orei de info :D

  • ArSeNaL 30 Noi 2010, ora 14:14

    Eu la info stau degeaba…ca stiu ce zice el..dar is la stiinte sociale (si nu prea pune presiune pe noi, e de bine), dar … netul (mai ales site-urile) pentru mine reprezinta o pasiune.
    PS: Cristiane, da-mi ma add :)) Sunt din Focsani si avem ceva in comun =)) .

  • alex 3 Dec 2010, ora 22:49

    Chiar DIN CONTRA! Se cheama „a-ti face blogul util pentru ceilalti” sau „a raspunde cererilor” sau cum vrei tu, dar nu SPAM

  • Water 4 Dec 2010, ora 11:43

    Seo spam este atunci cnad faci articolul doar petnru a aduce trafic fara sa oferi nimic util vizitatorilor, vezi de exemplu codulrosu , ala este SPAM cu ceva SEO

  • Dexter 5 Dec 2010, ora 09:42

    :)) tu ai citit articolul meu despre chestia asta:)))
    nu vad de ce ar fi SPAM atat timp cat tu creezi continut relevant.
    Din contra cred ca este o metoda foarte buna de a evita SPAMUL. Apoi omul scrie nu stiu ce cuvinte si ajunge pe o pagina irelevanta…. pe mine ma intereseaza sa il pastrez pe blog si sa ii ofer continut relevant.

    • Florea Cristian 5 Dec 2010, ora 10:59

      :))) n-am citit articolul tau despre chestia asta. si da, tind sa-ti dau dreptate, pare mai mult anti-seo spam :-?

      multumesc pentru comentariu