Cât de avantajos este să fii primul? Studiu făcut pe bere

Sunt într-o oarecare măsură pasionat de marketing, comunicare şi advertising, iar când văd câte lucruri se schimbă în jurul meu, nu pot să stau cu mâinile în sân şi să nu reacţionez în niciun fel.

Începem cu o întrebare: Tu la ce te gândeşti când auzi „bere cu limonadă”?

După apariţia primului Radler românesc, era de aşteptat ca celelalte beri să reacţioneze şi să scoată varianta lor de bere cu lămâie. Cu diverse nume, gen „Cooler” sau „Fresh Lemon”, pe lângă Ciuc, au mai intrat pe piaţa berii amestecate cu limonadă Ursus şi Bergenbier.

Am făcut un studiu scurt printre oamenii pe lângă care mă învârt şi i-am întrebat ce le vine în minte când aud „bere cu limonadă”. Majoritatea au răspuns „Ciuc”, au fost câţiva care au zis „Ursus”, motivând că publicitatea făcută în ultimul timp la Ursus Cooler i-a făcut să dea acest răspuns, iar de „Bergenbier” nu s-a legat nimeni.

Gusturile, ce-i drept, nu se discută, deci departe de acest articol să studiem reţetele berilor. Totuşi, avantajul Ciuc este că a apărut primul pe piaţa românească cu o reţetă de bere cu limonadă. E ca în cazul Xerox, care au inventat primul copiator, iar acum brand-ul a rămas în mintea consumatorului. Nu contează că îţi multiplici paginile pe o multifuncţională HP, că tot „copie xerox” îi spui.

Revenind la întrebarea de la început, ce răspuns aţi dat?

Later edit: Se pare că Redd’s au fost primii care au adus în ţara noastră noţiunea de bere amestecată cu suc de lămâie. Problema a fost că au pus prea puţin suc de lămâie în bere (de a rămas alcool-ul la 4%), de-aia i-am omis la început şi aveam impresia că e bere cu aromă de lămâie, nimic mai mult.

Tags: ,
    1. Nepoate marți, 11 iunie 2013, 16:39
    2. Rares Cojocaru marți, 11 iunie 2013, 17:43
    3. Gabriel Ursan miercuri, 12 iunie 2013, 0:53
    4. Carmen joi, 20 iunie 2013, 16:25
      • Cristian Florea joi, 20 iunie 2013, 19:13

    Adaugă un comentariu