Cât de importante sunt anunţurile pentru online-ul nostru?

Anunţurile există de când lumea, iar asta n-aveţi cum să contestaţi. Chiar şi sluga prinţului Eugeniu de Savoya, care a făcut în 1718 prima fabrică de bere din România, tot printr-un anunţ a adus la cunoştinţă întregii populaţii de atunci că în Timişoara se produce bere.

De când cu internetul, treaba cu anunţurile a venit puţin mai comodă. Într-adevăr, încă se mai pun afişe pe geamurile maşinilor cu mesajul „Mă vinde! :(”, dar majoritatea vânzărilor tot online se fac, mai ales că, pe la sfârşitul lui 2011, existau 9,1 milioane de conexiuni de internet în România, adică aproape 50% din populaţia României era conectată la internet.

Practic, cu 50% din populaţie online şi cu uşurinţa cu care un om dintr-o anumită regiune a ţării poate ajunge la o informaţie dintr-o altă regiune, investiţiile în online au început să crească considerabil, iar lucrul ăsta nu mai poate fi considerat o nebunie, aşa cum era când au apărut primele conexiuni în ţara noastră.

Cred că şi dacă s-ar inventa o cale de comunicare pe sub apă şi ar fi 9 milioane de români acolo ar merita să investeşti în materiale care să-ţi asigure accesul printre ei.

Mă rog, revenind la subiect, am stabilit că anunţurile online sunt importante într-o lume în care 50% din populaţie se află acolo, dar oare cât de importante?

Am citit recent că bizcaf.ro, un site de anunţuri gratuite de la noi, primeşte sprijinul EpsilonSys Software Inc., adică unul dintre liderii de „Artificial Intelligence” din America de Nord şi că noile tehnologii de căutare de pe site vor fi în prealabil testate în laboratoarele EpsilonSys.

Totodată (şi aici voiam să ajung), EpsilonSys sprijină, deocamdată, 4 proiecte în România (bizcaf.ro este primul), care însumează o investiţie de 2 milioane de USD în următorii 3 ani.

Cum vi se pare suma asta raportată la online-ul nostru? Şi vă rog să luaţi în calcul atât nişa (adică cea de anunţuri), cât şi faptul că acele 2 milioane de dolari se împart la 4 site-uri.