Cât de mult contează fidelizarea clientului?

fidelizarea clientuluiDiscutam aseară, trecând pe lângă un Fast Food nou deschis, despre cât de fain se comportă ei cu clienţii acum, când sunt la început, şi cât de nepăsător or să se poarte cu ei peste 2-3 luni de zile.

Comparam Fast Food-ul ăsta din Braşov (îmi cer scuze că nu mai ştiu cum se numeşte) cu unul relativ nou deschis în Focşani, unul cu mâncare grecească, la care chiar patronii sunt cei care pregătesc şi vând mâncarea, motiv pentru care se comportă frumos cu clienţii chiar şi acum, după mai bine de jumătate de an de la deschidere.

Mă întrebam dacă ospătarii conştientizează cât de mult contează ca un client să fie tratat bine acolo unde se duce. Uneori ajungi să alegi locurile pe care le frecventezi în primul rând datorită modului în care se comportă personalul cu tine şi abia apoi catalogând după numărul mare de produse listate în meniu, zona în care este Pub-ul aşezat în oraş, sau mai ştiu eu ce alte criterii.

Chelnerii şi barmanii nu vor putea niciodată să se comporte extraordinar de frumos cu clienţii, având în vedere că salariul lor e acelaşi, fie că sunt 100 de clienţi în plus, sau 100 în minus. Iar şefu’ n-o să poată sta non-stop cu ochii pe ei. Ideea e ca Pub-ul (sau Fast Food-ul, ce-o fi) să nu dea faliment, că în rest, toate bune.

N-ar fi fain ca patronii să încerce să-şi motiveze angajaţii să se comporte frumos cu clienţii? Nu ştiu, ar putea să le dea ceva în plus la salariu dacă rulajul de oameni care vizitează Pub-ul creşte. Astfel chelnerul ar fi mai motivat să se comporte frumos cu oamenii, ca să mai treacă pe-acolo şi să le mai spună şi prietenilor.

*photo via

Lasă un comentariu

6 comentarii

  • Ana- 12 Iul 2012, ora 15:57

    am o solutie simpla pt tine! mananca sanatos si nu mai manca fast-food!

  • robinete 12 Iul 2012, ora 16:12

    Rar vezi sa stea patronul sa prepare si sa vanda mancarea.

  • Liviu 14 Iul 2012, ora 13:21

    Apropo de ce zici tu aici. Vorbeam cu un amic si imi spunea ca la Green Hours in Bucuresti, patronul locului (un suedez cica) , a angajat un om pentru 37 mil pe luna sa fie… ciufut ! Poker face prima reactie clar. Ideea e ca acest om are rolul de a imbunatati calitatea serviciilor si angajatilor prin a nu-i conveni absolut nimic din ce e acolo gen: „de ce paharu sta asa, de ce servetelu e asa , de ce aia are culoarea asa” etc. Chiar daca acolo se afla sau nu o problema reala, el incurajeaza oricum ideea de nou sau mai bun. Mi se pare fain.

    • Florea Cristian 15 Iul 2012, ora 00:29

      Foarte tare ideea! Chiar îmi place. Păcat de angajaţii ăia, săracii, care trebuie să-l suporte. :))