Cât de mult contează profilul de LinkedIn când vrei să te angajezi?

M-am înscris la cursurile Online Marketing Academy by Google, unde vin speakeri care ne vorbesc o dată pe săptămână despre bunele practici în marketingul online.

Azi, spre exemplu, am discutat câte ceva despre reţelele de socializare, iar accentul prezentării a fost pus pe LinkedIn. De fapt, mi s-a părut că Gabriela, persoana care ne vorbea despre Social Media, se simţea mai comfortabil să ne spună la ce-i bun LinkedIn-ul, de-aia a insistat atât de mult.

Eu am cont pe LinkedIn, dar nu mi-am mai actualizat informaţiile de acolo de o grămadă de timp. Mai intru din când în când ca să mai accept câte-o cerere de prietenie şi mai dau câte-un share la articolele pe care le scriu.

Azi ni s-a zis că e foarte important ca ceea ce punem pe contul de LinkedIn să aibă tentă business. Ba chiar, dacă putem, să nu punem acolo articole de pe blogul personal, că pe potenţialul angajator s-ar putea să nu-l intereseze lucrurile alea. În plus, ar fi bine să fim foarte atenţi la cum ne completăm profilul, pentru că primul lucru pe care-l vede un angajator în momentul în care îi trimitem un CV, este chiar profilul de LinkedIn.

Eu atunci am spus că nu prea sunt de acord şi că am impresia că mai multe şanse sunt ca cineva care doreşte să vadă de ce sunt în stare să-mi verifice mai bine contul de Facebook (sau să dea un search pe Google după numele meu), pentru că acolo am tendinţa să share-uiesc orice. Apoi mi-a fost aruncată replica „Părerile sunt împărţite”, moment în care am preferat să nu mai insist.

Exceptând faptul că nu mi s-a părut deloc profesional să nu dezbatem mai bine subiectul (deşi eram încurajaţi să punem întrebări şi să venim cu propuneri), tu ce crezi? Ce cont crezi că e mai relevant în momentul în care cineva doreşte să te angajeze?

sursă foto

Lasă un comentariu

12 comentarii

  • Ionut 26 Noi 2013, ora 19:29

    Eu cred ca LinkedIn a început să fie tot mai asaltat de companiile de Grad hunting, de aceea e bine sa iti tii profilul la nivel profesional.

    Ceea ce insa nu a inteles respectiva doamna, e ca prin meseria ta, ca si blogger, trebuie sa „shareuiesti” articole, dar nu chiar toate. Personal consider ca sunt suficiente doar cele de maxima importanta. De ex.cele care prezinta activitatea ta la diverse evenimente.

    Acum, referitor la partea de social media, marketingul in aceasta sfera e abia la început pt Romania, asa ca nu ma astept la speakeri autohtoni cu experienta vasta si demonstrabila in acest domeniu.

    • Cristian Florea 27 Noi 2013, ora 20:20

      Am văzut mulţi speakeri pricepuţi şi la noi, deşi domeniul e unul relativ nou. Totuşi, nu mereu se întâmplă asta.

  • Ionut 26 Noi 2013, ora 19:32

    Head hunting, am vrut sa spun, dar autocorectul face cum vrea el. :)

  • Rares Cojocaru 26 Noi 2013, ora 22:51

    Si eu m-am inscris la OMA. Vineri e programat al doilea curs, ma gandesc ca o sa avem aceeasi discutie.

    Daca ma intrebi pe mine, si eu cred ca cel mai probabil o sa-ti caute numele pe Google, o sa-ti verifice contul de Facebook (care poate spune mai multe decat un cont pe LinkedIn).

    Am o prietena care face un master pe marketing si management in Madrid. Printre altele, mi-a spus ca si prof. de acolo pun mult accent pe L.I, ca ii pun sa-l foloseasca, sa-l testeze, au cursuri speciale pentru asta…

    Pana la urma, daca o companie este interesata de o persoana, o cauta pe tot internetul Brandul personal e mai mult decat o retea sociala de business. Ceva asemanator spunea si Chinezu cand a fost in Craiova http://www.youtube.com/watch?v=7ItTCAE9Fmc

    • Cristian Florea 27 Noi 2013, ora 20:58

      Prin afară contează mult mai mult LinkedIn în comparaţie cu ce-i la noi şi mi se pare normal să aibă cursuri doar pentru asta. Doar că angajatorii nu te caută doar pe LinkedIn.

  • Intuneric 28 Noi 2013, ora 16:41

    Din punctul meu de vedere, LinkedIn-ul se vrea mult mai orientat catre business, insa am senzatia ca angajatorul este mult mai influentat de altele – gen Facebook, caruia eu nu-i gasesc nicio relevanta.

    • Cristian Florea 28 Noi 2013, ora 16:50

      Sau se lasă înfluenţat de toate reţelele de socializare pe care le foloseşti.

  • ZDZero 2 Dec 2013, ora 14:48

    Dupa o prezentare din cadrul facultatii (nu stiu cine a vorbit, spre rusinea mea) si o discutie cu cativa oameni care au trecut prin procesul de angajare si folosesc LinkedIn m-am convins ca nu prea conteaza. Angajatorul s-ar putea sa iti verifice profilul de LinkedIn, dar e oarecum considerat ca fiind o fatada, un locusor unde totul e bine si frumos si fals. Faptul ca ai un profil pe LinkedIn nu te pune in fata cuiva care nu are, dar daca ai un profil neactualizat de 1 an s-ar putea sa te puna in spatele cuiva care il actualizeaza mai des. In rest, grija mare la facebook. Cand (si daca) o sa vreau sa ma angajez o sa-mi inchid fb-ul :))

    • Cristian Florea 2 Dec 2013, ora 15:14

      Ai grijă, că şeful se uită pe Facebook-ul tău şi după ce te angajează. Asta dacă-l redeschizi după ce iei jobul. :))

      • ZDZero 2 Dec 2013, ora 22:46

        Dupa ce ma angajeaza imi pun la status „cel mai smecher sef m-a angajat :X „

      • Cristian Florea 2 Dec 2013, ora 23:21

        :))))))) bună asta.