Cum am de gând să-mi promovez cele mai bune articole

calitate

Oricine ştie că indiferent de efortul depus, când vine vorba de creaţie, nu poţi fi la fel de bun în fiecare zi. Orice blogger, oricât de profesionist ar fi el, n-are cum că scrie zilnic articole de nota 10, pentru că ideile care generează cele mai bune articole nu curg fără oprire.

Ai zile bune şi zile mai puţin bune, iar lucrul ăsta nu este unul pe care să-l ascunzi, că-i atât de vizibil încât oricum îşi dă toată lumea seama. Am avut de câteva ori inspiraţia de a scrie articole excepţionale (din punctul meu de vedere, bineînţeles) care fie nu s-au bucurat de publicul pe care mi-l doream, fie au avut parte de toată aprecierea, dar s-au pierdut printre paginile blogului şi nu mai sunt atât de uşor de accesat.

În plus, de când scriu şi pentru sportlocal.ro, mare parte din inspiraţie şi din cheful de scris se duce acolo. Atenţie, nu se iroseşte acolo, ci se duce (în sensul bun al cuvântului), iar cum mulţi dintre voi intraţi doar aici ca să citiţi ce scriu, m-am gândit că ar fi fain să vă arat şi cu ce mă mândresc eu în materie de sport.

Aşa am ajuns să fac în partea dreaptă o listă de „Articole cu care mă mândresc”, fie de pe cristianflorea.ro, fie de pe sportlocal.ro, fie de pe alte bloguri (că mai scriu şi Guest Post-uri din când în cqnd). Ştiu, poate nu sunt cele mai bune articole ale mele, dar sunt textele de care eu sunt cel mai mândru. Iar partea asta cu mândria vine de la faptul că muncit mult la scrierile respective, că sunt despre un subiect care-mi place mie tare mult, sau poate pentru că reprezintă o parte importantă din viaţa mea (cu toate că nu prea scriu lucruri de acest gen).

Nu ştiu câţi dintre voi or să fie interesaţi de zona aia a blogului, dar mie îmi place să am o listă cu articolele pe care le consider eu bune şi să intru din când în când ca să le recitesc. Am să actualizez lista de fiecare dată când mai scriu câte-un text de care sunt mândru şi am să încerc să fac în aşa fel încât să nu pun mai mult de 5 link-uri acolo. Ştiu, o să fie greu să aleg un top 5 articole care-mi plac, dar asta-i partea frumoasă a experimentului.

Acum, bineînţeles, vă invit să citiţi primele 3 link-uri din secţiunea despre care vă povesteam şi, dacă vreţi, să-mi spuneţi ce părere aveţi despre metoda asta de promovare a articolelor (pe care eu le consider) de calitate.

Lasă un comentariu

8 comentarii

  • robert 7 Mar 2013, ora 08:25

    Chiar interesanta ideea :-) felicitari!

  • Optimus 7 Mar 2013, ora 08:31

    Asa este, nu in fiecare zi poti da un articol extraordinar de bun. De multe ori mi s-a intamplat ca un articol ce l-am considerat „ok” sa fie foarte citit. Aici e vorba de gusturi pana la urma.

    Zona in care ai ales-o tu sa-ti promovezi cele mai bune articole poate fi buna, personal as incerca sa o evidentiez cumva, printr-un background distinctiv, de exemplu. Asta intrucat cititorii tai sunt axati cu privirea asupra articolului, facand scroll trebuie sa fie ceva diferit de restu ca sa le atraga atentia, daca ma intelegi. :)

    Iar in rest, zona aceea este buna pentru tine, ca sa fii in contact cu ceea ce ai scris bine in trecut si sa-ti poti analiza evolutia.

    In rest, mult spor! :)

    • Cristian Florea 7 Mar 2013, ora 08:51

      E o propunere tare bună. Mulţumesc! Hai că încerc să-i fac ceva ca să iasă în evidenţă. :D

  • Cristi 7 Mar 2013, ora 09:34

    Mă așteptam la ceva metodă revoluţionară. Și eu folosesc metoda asta, doar că e un plugin bazat pe numărul de comentarii. Pân la urmă acolo se vede ce a prins sau nu la cititori :)

    • Cristian Florea 7 Mar 2013, ora 11:13

      Mie nu mi se pare că numărul de comentarii arată ce prinde la public şi ce nu şi-ţi dau şi-un exemplu:

      Acum câţiva ani am scris o întâmplare despre o întâlnire de-a mea cu un Martor al lui Iehova. Şi o bună perioada de timp am fost primul în Google după căutarea „Martorii lui Iehova”. Articolul are 1430 de comentarii în momentul de faţă, pentru că martorii au început să se contrazică cu creştinii pe tema religiei. Asta nu înseamnă că e un articol bun.

      Alt exemplu: un articol din 2009, în care am făcut o listă cu toate magazinele online de skate din România are 209 comentarii, iar vizitatori îmi vin din căutări zilnic. Asta nu înseamnă că e un articol care a prins la publicul care-mi citeşte blogul, ci că e un articol care a rezolvat o problemă a unor oameni.

      Mai degrabă selectez eu ce e bun şi ce nu. :D

  • Anda 7 Mar 2013, ora 19:11

    Interesanta idee. Orice metoda de a scoate articole de la naftalina mi se pare demna de luat in seama. Mai ales daca sunt unele cu potential. Daca-mi permiti, o sa preiau si eu aceasta idee (nu stiu cand inca), dar sub titulatura „Povesti care-mi sunt dragi”:)

    • Cristian Florea 7 Mar 2013, ora 22:21

      Cum să nu-ţi permit? Mă bucur să aud că vrei să împrumuţi şi tu ideea. Mulţumesc!