Cum e asta cu publicitatea pe spatele cărţii de vizită?

Am pe birou o carte de vizită de la un magazin online de biciclete. Mi-a dat-o într-o zi Delia spunându-mi că atunci când a văzut că e despre biciclete, s-a gândit la mine şi că s-ar putea să-mi trebuiască.

Până azi n-am băgat în seamă cartea de vizită, pentru că n-am avut niciun motiv. Iar astăzi, în timp ce urmăream un clip, am început involuntar s-o rotesc pe degete ca să fac ceva cu mâinile (da, sunt unul dintre oamenii care trebuie să facă ceva cu mâinile aproape tot timpul). Rotind-o, am observat că pe spate avea o reclamă la MasterCard. Pe site nu scrie nimic de MasterCard (bine, poate dacă aş fi comandat ceva, m-aş fi întâlnit şi cu o asemenea pagină în momentul plasării comenzi).

Totuşi, cum vine asta cu publicitatea pe spatele cărţii de vizită? Mie mi se pare uşor penibil. Posibilul client vrea să afle mai multe despre tine de pe cartea de vizită, nu despre sponsorii tăi. Voi ce credeţi?

Iar mai jos puteţi vedea o poză furată de pe net, pe care am pus numele meu.

carte de vizita - cristian florea

Lasă un comentariu

4 comentarii

  • Nepoate 12 Apr 2013, ora 16:42

    Nu e ceva nou. Faceam asta inca de acum 5-6 ani, cand am lucrat intr`o agentie de publicitate. Pe fata nume, companie si date de contact, iar pe spate informatii vis`a`vis de companie (in unele cazuri)

    • Cristian Florea 12 Apr 2013, ora 19:26

      Da, dar în cazul tău toate informaţiile aveau legătură cu firma respectivă. Aici firma e magazin online de biciclete, iar pe spate e MasterCard.

  • Nepoate 12 Apr 2013, ora 23:20

    Exista si a doua varianta. In ultima perioada, mai ales datorita crizei, in general, unii furnizori ai unei firme se ofera sa faca chestii gratuite, in cazul de fata carti de vizita. Astfel, compania se alege cu carti de vizita gratis, iar furnizorii isi fac o reclama in plus, adaugand pe spatele cartii de vizita detalii despre ei. E o solutie win-win.
    Recent am facut pentru un pub care are si pizzerie, chestiile care se pun sub farfurie. Astfel, jumatate din chestia aia era reclama pentru pub, iar cealalta parte continea doua reclame la alte 2 firme din localitate, evident, nu din aceeasi bransa. Astfel, prin aceasta manevra, pub`ul si`a amortizat o parte din cheltuieli.