Cum poţi să-ţi dai seama când e bine să postezi pe Facebook

Dacă vrei să obţii maximul de audienţă de la update-urile pe care le trimiţi pe Facebook, ar trebui să fii puţin atent şi la momentele în care publici ceea ce vrei să transmiţi.

Spre exemplu, dacă tu scrii un articol la 4 dimineaţa, sau îţi vine vreo idee de update la ora aia, fii sigur că dacă trimiţi ceva pe Facebook atunci, la ora la care unii abia se pregătesc de culcare, n-o să ai parte de audienţă prea mare. Iar chestia aia cu: o să stea în timeline până dimineaţă, când se trezeşte lumea, nu prea cred eu că se aplică. Până când se trezeşte lumea îi mai vine unuia să-şi schimbe poza de profil, să mai dea vreo 3 like-uri la alte poze şi uite-aşa a dispărut update-ul tău fără să-l vadă nimeni.

Nu ştiu cum faceţi voi, dar eu sunt foarte atent la momentele în care postez lucruri pe Facebook, în funcţie de importanţa lor. Link-urile încerc să le pun doar la ore de maximă audienţă, pentru că dacă reuşesc să primesc vreo 2-3 like-uri atunci, update-ul o să rămână sus mai mult timp, ca să-l vadă toată lumea.

Cum îţi dai, totuşi, seama la ce oră e bine să postezi cele mai interesante materiale?

Poate părea stupid ce zic, dar metoda funcţionează pentru mine de ceva timp. Şi sunt sigur că mulţi dintre voi sigur s-au gândit la ea.

Vom folosi drept contorizator numărul membrilor online pe chat. E drept, foarte multe persoane îşi ţin chat-ul offline, dar credeţi-mă că numărul celor care îl ţin online este mai mare. Este nevoie de puţin studiu înainte, ca să vă daţi seama cam când sunt online prietenii voştri. Altfel spus, vreo două – trei zile, încercaţi să deschideţi Facebook-ul la ore diferite şi notaţi-vă undeva numărul de oameni pe care-i aveţi pe chat la ora respectivă.

După ce aţi făcut asta, uitaţi-vă cam la ce ore aţi avut cea mai mare audienţă şi încercaţi să postaţi numai în intervalul acela cele mai importante lucruri.

Bineînţeles, dacă aveţi vreme, ar trebui să faceţi un studiu din ăsta pe o perioadă mai lungă de timp, pentru că dacă maximul de audienţă de luni este la ora 11:00, sigur sâmbătă, când e weekend, nu va fi la aceeaşi oră. Totodată, e bine de ştiut şi că lista asta cu oameni online va trebui actualizată o dată la două – trei luni, pentru că prietenii voştri intră pe internet la o anumită oră şi în funcţie de anotimp.

Dacă vara între orele 22:00 şi 23:00 aţi putea găsi foarte mulţi oameni online, iarna unii deja dorm la ora aia. În plus, în august sigur nu veţi atinge numărul de oameni online pe care-l veţi vedea în octombrie, tocmai pentru că în august lumea e plecată în vacanţă, iar în octombrie toată lumea e acasă, sau la birou.

S-ar putea ca acum să vi se pară tare complicat studiul ăsta pe care-l aveţi de făcut, dar vă garantez eu că la un moment dat o să vă cunoaşteţi prietenii şi vă veţi da seama cam când intră pe internet fără să fie nevoie să vă notaţi undeva.

Până acum ai fost atent la ora publicării update-urilor pe Facebook, sau le-ai pus când ţi-au venit ţie, indiferent de momentul zilei?

Lasă un comentariu

9 comentarii

  • zdzero 25 Aug 2012, ora 17:18

    eu daca am o idee de status si n-o postez la timp o uit. dar cand vreau sa vada lumea ce link smecher dau eu ma uit la cati oameni sunt online.
    pe de alta parte, oamenii care stau pe facebook la 3 dimineata sunt cam plictisiti si update-ul tau n-o sa fie doar unul din multele care apar la ore de maxima audienta deci cresc sansele ca cineva sa fie mai atent la ce publici tu, nu?
    ti-am zis ca am vazut o carte despre cum sa stai pe facebook? (stiam ca sunt carti despre social media, dar nu stiam ca exista 300 de pagini scrise exclusiv pt facebook)

    • Florea Cristian 26 Aug 2012, ora 11:40

      Poţi să-ţi notezi ideea într-un notepad, sau ceva, ca să n-o uiţi. Dar oricum, dacă îţi vin multe idei de update-uri, nu le poţi trimite pe toate la ore de maximă audienţă.

      Cât despre carte, habar n-aveam că se pot scrie 300 de pagini despre „cum să stai pe Facebook”. :)) Poate ăia te învaţă şi cum să-ţi faci cont, cum să dai like, de-astea.

      • zdzero 26 Aug 2012, ora 13:10

        „Cum sa dai like in10 pasi simpli”
        Am icercat sa mi le notez in telefon, dar in timp incep sa nu-mi mai placa sau nu mai am chef sa fac ceva cu ele si le sterg. Dar pana la urma treaba mea nu-i sa am statusuri interesante ca doar nu-s pagina cu mii de fani.

      • Florea Cristian 26 Aug 2012, ora 20:05

        Nu, dar puţină influenţă nu deranjează pe nimeni. :D

  • Bogdan Pater 27 Aug 2012, ora 18:42

    E un pont bun pentru că e usor de implementat – cel cu chat-ul, dar trebuie tinut cont de sezon. Vara vor fi niste ore iar in restul anului vor fi alte ore. Deci sa aveti grija sa tineti cont si de asta. :)

    • Florea Cristian 27 Aug 2012, ora 19:42

      Da, da. De-aia am zis că ar fi bine ca testul să fie repetat o dată la două-trei luni.

  • Mistocareala 29 Aug 2012, ora 14:25

    Extrem de importanta promovarea articolelor pe facebook , deci conteaza cand postezi ;)

    • Florea Cristian 29 Aug 2012, ora 15:05

      Bineînţeles, contează şi câţi prieteni ai, că degeaba eşti atent la ora cu cea mai mare audienţă, dacă ai 30 de prieteni.