Cum să apară link-urile pe care le pui pe Facebook la mai multe persoane

Am citit săptămâna trecută un articol (scuze, dar nu-l mai găsesc acum) în care scria că dacă pui pe Facebook un link fără preview, acel update va fi considerat unul de tip text. Iar Facebook, aşa cum ştim cu toţii, arată update-urile text la un procent mai mare dintre prietenii tăi.

Mă gândeam de mult că s-ar putea întâmpla asta, dar nu am încercat să fac şi eu aşa până când n-am dat de o confirmare. Nu e ca şi cum aş fi căutat o confirmare, iar abia săptămâna trecută am găsit, ci pur şi simplu am aşteptat să găsesc din întâmplare o confirmare, că nu mi se părea un lucru chiar atât de important.

Şi am pus două link-uri cu preview-ul şters (articolul ăsta o să fie al 3-lea). Le-am şi trecut prin bit.ly, ca să văd cum e.

Primul a primit vreo 30 de click-uri, în condiţiile în care nu interesează pe prea multă lume care-i faza cu serialul, mai ales că le-am mai spus o dată cititorilor despre el şi mai ales că n-am făcut un cine ştie ce call to action, iar al doilea link a primit 760 de click-uri. Sunt, cumva, două extreme, dar articolul pe care-l citeşti acum e al treilea link pe care-l încerc, adică cel care-mi confirmă dacă metoda chiar funcţionează sau nu.

Oricum, cert e că lumea reacţionează mai repede la link-urile publicate aşa, fără privew. Nu pot să-mi dau seama deocamdată dacă chiar sunt văzute de mai multe persoane sau nu, dar primul like parcă vine mai rapid.

Bineînţeles, nu uita că de fiecare dată când publici un nou update, contează cât timp a trecut de când l-ai publicat pe ultimul. Eu încerc să fac în aşa fel încât să fie cel puţin o oră diferenţă între update-uri.

Lasă un comentariu

8 comentarii

  • Simona 2 Dec 2013, ora 23:22

    E ciudat, eu mai degrabă aș da click pe unul cu preview, mai ales că acum se arată și poza frumos pe newsfeed. E un impact vizual care te atrage. Link-ul prescurtat mă duce cu gândul la ceva obscur. Repet, pe mine. Dar o să fac și eu testul ăsta.

    • Cristian Florea 2 Dec 2013, ora 23:23

      Da, sunt de acord cu imaginea şi impactul vizual, doar că dacă las privew-ul, s-ar putea să nu-ţi apară deloc update-ul cu link. :)) Deci degeaba privew.

    • Catalin 2 Dec 2013, ora 23:25

      Cristian se refera la faptul ca Facebook ar arata linkul tau mai multor persoane fara preview decat cu acea poza frumoasa despre care vorbesti.

      Adica (inventez) un link fara preview ar fi vazut de 1000 de oameni iar unul cu preview doar de 500.

      Nu stiu daca e chiar asa si cred ca sunt mai multi factori de bagat in seama :)

      • Cristian Florea 2 Dec 2013, ora 23:50

        S-ar putea să nu fie aşa, de-aia testez. Aşa, ca o statistică, în 30 min au fost 150 de click-uri pe link-ul spre acest articol.

  • Gabriel Ursan 3 Dec 2013, ora 17:29

    Mie mi se par atrăgătoare postările text only doar dacă linkul este curat (adică văd clar că duce către http://www.xyz.ro/contact). Dacă e de bit.ly am tendința să cred că e link de afiliere sau că maschează un link care duce către o locație obscură :), deci nu dau click.

  • dan mazilu 20 Dec 2013, ora 13:43

    Ai idee daca regula se aplica si la postarile pe Pagini sau doar la Profile? Si intr-adevar, desi e bine sa pui un link prescurtat cu bit.ly sau goo.gl ca sa contorizezi clicurile, cel vizat e tentat sa nu dea clic daca nu stie din start unde ajunge