Cum să te organizezi mai bine ca să-ţi creşti productivitatea

lectii de productivitate personalaCâteodată, când încep să scriu pe blog, după ce tastez vreo 2 paragrafe dintr-un articol, îmi dau seama că am nişte tab-uri foarte interesante peste care trebuie să mă uit şi de-acolo totul se transformă într-o pierdere de vreme de vreo două – trei ore, cum numai eu sunt în stare să desfăşor.

Am hotărât, totuşi, de câteva zile, să încerc să-mi schimb atitudinea. Iniţial mă gândeam să nu ţin mai mult de 3 tab-uri deschise, iar când mai deschid unul nou, să fiu obligat din punct de vedere moral să închid altul. Bineînţeles că n-am reuşit. Eu scriu cu TweetDeck-ul deschis şi dacă are cineva chef să trimită un tweet special, unul care să-mi distragă atenţia, intru iar în bucla aia infinită, dar care durează două – trei ore şi despre care v-am povestit mai sus. Iar TweetDeck-ul nu-l închid ca să nu ratez ce-i important. Aşadar, nu mă pot limita la 3 tab-uri, că-s lucruri pe care vreau să le citesc, dar nu neapărat atunci.

Am hotărât să caut alte soluţii ca să-mi sporesc productivitatea şi, spre surprinderea mea, am găsit. Acum bineînţeles că vreau să vă spun şi vouă ce-am făcut, că nu cred că-s singurul care se pricepe cel mai bine la pierdut vremea.

Am descoperit la Firefox o funcţie care în limba română sună cam aşa: „Fixează sus ca o filă de aplicaţie” şi folosesc asta pentru Facebook. Adică dacă dai click dreapta pe un tab şi selectezi ce-am zis eu mai sus, o să apară tab-ul exact cum vedeţi în poza asta:

fixeaza sus ca o fila de aplicatie

Cu ce mă ajută când vine vorba de productivitate? Nu-mi arată notificările în dreptul tab-ului, ca să fiu tentat să dau click şi să văd de unde vine notificarea, dar, în acelaşi timp, aud când cineva îmi zice ceva pe chat.

Totodată, ca să nu mă mai încurc în tab-uri, am instalat Addon-ul TooManyTabs, care îmi permite să adaug câteva rânduri de tab-uri, pe baza importanţei. Eu folosesc doar un rând, pe care l-am numit intuitiv „După”, în care pun toate tab-urile pe care trebuie să le accesez după ce termin de scris articolul (adică alea venite de pe Twitter, sau pe care le-am deschis din RSS Feed, dar n-am reuşit să le parcurg). Iar sus las deschise numai tab-urile care mă ajută la scrierea articolului. Spre exemplu, aşa arată acum partea de sus a browser-ului meu.

De ce mă ajută chestia asta? Pentru că ştiu sigur că n-am voie să mă ating de tab-urile de-acolo decât atunci când termin de scris. Şi de treba asta pot să mă ţin. Dacă aveam tab-urile alea la un loc cu cele pe care lucram, eram tentat să dau click. Aşa, ştiind că sunt din altă reţea, le las să zacă singurele până termin eu tot ce-aveam de zis.

Tu foloseşti vreun trick pentru a-ţi creşte productivitatea?

Lasă un comentariu

2 comentarii

  • Ana- 4 Sep 2012, ora 14:53

    foarte tare poza, este leit-motivul saptamanii mele la munca, n-am avut chef de nimic nici ieri nici azi

    • Cristian Florea 4 Sep 2012, ora 15:51

      Mă bucur că ţi-a plăcut măcar poza, dacă articolul nu prea te-a ajutat. :))