Dacă administrezi pagini de Facebook, s-ar putea să te intereseze studiul ăsta

Zelist a vrut să verifice dacă sunt adevărate zvonurile conform cărora update-urile pe care le pui pe paginile de Facebook încep să aibă din ce în ce mai puţină vizibilitate. Şi a luat primele 1000 de pagini după numărul de like-uri din România şi a studiat. Din păcate, rezultatele au ieşit nefavorabile. Adică ce postezi tu acum pe pagina de Facebook e văzut de un număr mai mic de oameni faţă de cum era luna trecută, spre exemplu.

Dar te las să te uiţi la rezultatele studiului.

În toată minunea asta, eu mă bucur că am hotărât încă de acum vreo doi ani să îmi construiesc brandul personal pe un cont şi nu pe o pagină. Interacţiunea mea cu cei pe care-i am la prieteni sau care mi-au dat follow pe Facebook pare să nu fi scăzut atât de mult. Simt că update-urile mele nu mai sunt văzute de atâţia oameni, dar deocamdată nu e atât de grav.

Cât despre schimbarile făcute de Facebook, pe de-o parte ar fi trebuit să ne aşteptăm la aşa ceva, că e ograda lor şi la un moment dat trebuie să scoată şi bani pe chirie. Pe de altă parte, sunt sigur că ar fi putut aborda şi altfel problema, ca să nu-i penalizeze pe cei cu Fan Page-uri.

Apropo, se zvoneşte că s-ar lansa un nou News Feed, care să separe update-urile trimise de pe conturile personale de cele trimise de pe fan page-uri şi sunt tare curios cum (şi dacă) va fi. Până una alta, eu continui să fiu activ şi pe Google+, că a început să-mi placă.

Lasă un comentariu

15 comentarii

  • dana 10 Dec 2013, ora 22:19

    Aha, deci nu sunt eu nebună, chestia asta chiar se întâmplă. Merci pentru confirmare.

  • Simona 10 Dec 2013, ora 22:40

    Ei au spus că reach-ul organic va scădea tocmai pentru că vor să îmbunătăţească newsfeed-urile oamenilor. Din acest motiv şi acele survey-uri care ne apar în ultima vreme. Totul se întoarce la conţinut şi dacă e suficient de bun, atunci poate rezistă şi cu un buget mai restrâns. De exemplu, pentru paginile de ONG poate nu sunt bugete şi atunci îţi storci creierii să faci ceva care să atragă audienţă şi fără un „boost”.

    • Cristian Florea 12 Dec 2013, ora 10:17

      Mie strategia asta nu mi se pare neapărat bună, pentru că eu nu dau like unei pagini care nu-mi livrează conţinut de calitate, chiar dacă îmi place de brandul respectiv. Newsfeedul mi-l fac singur, până la urmă.

  • rivi 11 Dec 2013, ora 11:15

    isi va reveni. cred ca facebook a vrut sa traga un semnal de alarma, dar cred ca au exagerat putin fara sa-si dea seama.

    lumea a cam luat-o razna, ne-am suparat pe ei si o sa ne dea ce vrem intr-un fel sau altul.

    sau poate va veni cu ceva nou si lucrul la chestia aia afecteaza putin functionalitatea si engagementul pe posturile actuale. eu zic ca in max 2 saptamani lucrurile vor reveni la normal

    • Cristian Florea 12 Dec 2013, ora 10:17

      Bine ar fi să fie aşa. Hai că o să urmăresc. Ne auzim în două săptămâni! :D

  • Razvan Ianculescu 11 Dec 2013, ora 17:35

    Bani, s-au bagat bani multi, ceea ce i-a determinat pe cei care se ocupa de afacerea Facebook sa constientizeze ca se pot face bani. Multi bani. Si asta se urmareste…

  • Şerban Stănescu 12 Dec 2013, ora 10:02

    Sincer să fiu, e mult de spus pe tema asta şi FB, în opinia mea, e o reţea de refulări mai curând decât de socializare. Dar aici este vorba despre educaţie şi, mai precis, AUTOEDUCAŢIE.
    Am peste 12 ani (aproape 13) de experienţă ca proprietar/administrator de grupuri. Am început cu Yahoo Groups şi am trecut de la o reţea la alta. FaceBook, din această perspectivă, e o reţea embrionară, într-un etern „în curs de dezvoltare”, dar fără vreun rezultat notabil.
    În ce mă priveşte, mi-am structurat strategia mai curând pe bloggeri (OAMENII), decât pe sociale. Rezultatul?
    Pe locul doi ca sursă de trafic, am blogurile, imediat după Google! Abia pe locul 3, am FB.
    Sigur, mă refer aici la blogul meu principal (blog.sserbanro.info).
    La proiectul lui Monica de pildă (vibratianumerelor.com), peste 90% din trafic e de pe FB şi vorbesc aici de o medie zilnică de circa 450 vizitatori. Şi ştiu de ce e aşa. Acolo Monica conduce promovarea şi ei îi este mai uşor să lucreze cu FB decât cu celelalte, poate şi pentru că e foarte ocupată.
    Eu am intervenit mai puţin pe partea de promovare, poate şi pentru a testa o viziune de marketing diferită de a mea.
    Oricum, mă bucur că ai declanşat această discuţie, o dezbatere sper eu să devină, pentru că subiectul traficului, e important pentru toţi, dar traficul de calitate, este ceea ce contează şi asta, spune multe despre FB!
    Şi mie îmi place mult mai mult G+. Mi se pare că e acolo mult mai multă seriozitate şi mult mai mult profesionalism. Sigur, la rogoare, avem LinkedIn, dar acolo e declarată din start „reţea profesională”.
    Mulţumesc în final pentru opinii, sunt foarte valoroase când vin de la cineva care chiar are ceva de spus; şi, orice blogger, trebuie (zic eu aşa…) să aibă ceva de spus, dacă îşi urmăreşte visele şi cu acest instrument zis „blog”!

    • Cristian Florea 12 Dec 2013, ora 10:32

      Uite că mi-ai dat ideea unei întrebări bune: când vine vorba de calitatea vizitatorului, de unde e mai bine să ai trafic, de pe Facebook sau de pe alte bloguri?

      • Alle 14 Dec 2013, ora 01:41

        cred ca daca vin de pe alte bloguri e mai probabil sa fie cititori *cu experienta* si deci sa citeasca ce ai scris, decat riscul ca de pe facebook sa fi dat doar click din gresala si sa iasa

      • Cristian Florea 16 Dec 2013, ora 15:45

        Da, pe undeva aşa e. Dar dacă cel care dă click de pe Facebook îmi e cititor fidel? Atunci el ar putea zăbovi mai mult pe-aici, pentru că ştie că găseşte ce doreşte în spatele link-ului. Eu cred că e aproape imposibil să-ţi dai seama de udne vin cei mai buni cititori. :D

  • Gabriel Ursan 14 Dec 2013, ora 21:33

    Google+ rulează :)