Dacă poliţia face accident, cine plăteşte?

Am să încerc să vă desenez întâi :)

Acum, explicaţiile:

1. Avem maşina neagră care este un Mercedes şi care a intrat în mod regulamentar în sensul giratoriu.
2. Avem cu roşu desenată o maşină a poliţiei care voia să ajungă unde vedeţi că duce săgeata de aceeaşi culoare.
3. În punctul A, marcat cu galben, avem momentul ciocnirii maşinii negre cu cele roşii. Poliţia a pus frână (cam târziu), dar a alunecat din cauza umezelii de pe carosabil şi a lovit Mercedesul în partea dorsală.

Acum ei s-au oprit cu toţii (inclusiv maşina albastră care era o maşină-martor) şi au început să discute despre accident.

Putem spune fără îndoială că poliţia este vinovată pentru incident, dar cine plăteşte? Cine se face răspunzător pentru asta? Doar mie mi se pare că sunt mari şanse ca poliţia să dea vina pe tipul cu Mercedesul şi să-şi plătească singur maşina, ba chiar să plătească şi amendă?

Eu eram un alt martor (pieton), dar am mers mai departe. Ar fi fost bine să mă opresc şi să dau declaraţie? L-aş fi ajutat cu ceva pe tipul cu Mercedes?

Apropo, poliţiştii nici măcar n-au fost în stare să mute maşina din punctul A (deşi nu era chiar atât de buşită), motiv pentru care au cam blocat circulaţia cât timp ei discutau cu cei doi tipi.

Lasă un comentariu

52 comentarii

  • PDorinF 7 Feb 2011, ora 21:35

    Politistul.

  • Alex B 7 Feb 2011, ora 21:36

    Mai mult ca sigur l-ai fi ajutat. Politia va spune ca se afla in misiune ;)

    • Florea Cristian 7 Feb 2011, ora 21:45

      avea girofarul stins, nu cred ca ar putea spune asta. dar daca dau declaratie, nu va spune acelasi lucru?

  • i4ever 7 Feb 2011, ora 21:41

    Traim in Romania…

  • INfinit 7 Feb 2011, ora 21:41

    colțul bordurii din dreapta-sus e ciobit sau mi se pare mie?

    • Alex B 7 Feb 2011, ora 21:43

      doar cel din stanga jos este intreg, probail din cauza accidentului :))

      • INfinit 7 Feb 2011, ora 21:49

        Deci se pare că au mai fost patru accidente în intersecția respectivă, fapt ce nu a fost menționat de către Florea Cristian. intra la desen fals cu premeditare. Va face minim un an de cursuri de grafică inter-stradală-bordulică. Să vedem dacă va mai avea timp de scris și pe blog. ;)

      • Florea Cristian 7 Feb 2011, ora 21:52

        :))) am zis ca-i mai amuzant sa desenez in paint. puteam sa fac si in photoshop, cu toate colturile frumoase, dar in paint e alta senzatie, mai ales cand nu stai sa repari colturile :))

      • INfinit 7 Feb 2011, ora 22:24

        http://img593.imageshack.us/img593/8945/perfectv.png deci așa stă treaba.

      • Florea Cristian 7 Feb 2011, ora 22:41

        vad ca tu esti mai martor ca mine :)))

    • Florea Cristian 7 Feb 2011, ora 21:45

      dreapta-sus si stanga-sus sunt ciobite din cauza impactului :)))

      later edit: si dreapta-jos e ciobit din acelasi motiv :))

      • INfinit 7 Feb 2011, ora 21:55

        Domnule Florea Cristian, observ o imensă încercare de manipulare a vox populi. Români, nu vă lăsați păcăliți!!!

        Priviți cum mercedesul avea o traiectorie specifică unui șofer pișcat de beat, când dreapta când stânga, înainte de intersecție. E inadmisibil.

        Păi ori suntem martori.. ori nu mai suntem?

      • Florea Cristian 7 Feb 2011, ora 22:37

        ah, m-ai prins, am inventat jumate din desen :))

  • Vali D 8 Feb 2011, ora 02:53

    Orice prost ar spune ca politia e de vina. Dar, cum traim in romania, s-ar da vina pe cel cu mercedesul ;)

    Si nu cred ca s-ar fi produs vreun accident. Dupa cum vezi (chiar tu ai facut ‘proiectul’), politia poate trece prin punctul „A”. Deci, pana la punctul galben, mai e ceva drum :)

    • Florea Cristian 8 Feb 2011, ora 14:17

      chestia e ca in punctul A s-au intersectat cele doua masini. eu am facut desenul static, dar daca s-ar fi miscat masinile alea, asa ar fi trebuit sa se intample

  • Asaftei Dragos 8 Feb 2011, ora 07:23

    Nu ştii cum se rezolvă trebuirile. Dacă un poliţist e implicat într-un accident, chiar dacă nu e cu maşina poliţiei, şi nu sunt victime omeneşti, poliţistul are tot timpul câştig de cauză.

    • Florea Cristian 8 Feb 2011, ora 14:17

      deci „prostul” care a mers regulamentar, plateste. e clar…

      • Vali D 8 Feb 2011, ora 16:18

        Eh.. cam asa :))

  • haine 8 Feb 2011, ora 15:41

    defapt platim noi , noi platim pentru toti prin atitudinea noastra indolenta la altfel de chesti . noi platim accize si impozite

  • Marius 8 Feb 2011, ora 19:03

    acum problema sta cam asa: tipul lovit are Mercedes. cum sta cu pilele? asta daca tot o dam in bazaconii

  • Kronosblog 8 Feb 2011, ora 21:09

    Poi amundoi sunt de vina! Politistul ca nu a dat prioritate, si conducatorul bolidului mercedes ca nu s-a asigurat!

    • Marius 8 Feb 2011, ora 21:15

      la ce sa se asigure?

    • Florea Cristian 9 Feb 2011, ora 07:12

      nu inteleg unde trebuia sa se asigure. el mergea regulamentar, a intrat in sensul giratoriu. tu te opresti la mijlocul sensului giratoriu sa te asiguri daca vine cineva din dreapta? politistul trebuia sa-i acorde prioritate obligat-fortat

  • boghita 8 Feb 2011, ora 23:18

    este vorba de intersectia de la piraeus bank? si accidentul a avut loc in seara zilei de 7 februarie?

  • Organizare nunti 9 Feb 2011, ora 01:52

    Eu stiu un singur lucru, de politisti si taximetristi trebuie sa te feresti in trafic, ei nu respecta regulile de circulatie, deci daca vrei sa ramai intreg, ochii in paispe!

  • de ce? 9 Feb 2011, ora 19:26

    e evident ca tu esti de vina! nu ai treversat, deci mergedesul a intrat in intersectia prin care urma sa treaca politia si astfel s-a intamplat ceea ce nu urma sa se intample daca tu ai fi traversat.

    • Florea Cristian 9 Feb 2011, ora 20:49

      ha ha ha, am traversat, dar nu eram pe partea pe care trebuia :)) eu am traversat pe acolo pe unde trebuia sa ajunga politia cand iesea din giratoriu

  • anana 10 Feb 2011, ora 10:26

    poi politia,nu va plati niciodata ,atunci vor da ei spaga sa iasa basma curata ,nu prea am auzit eu sa fie ei vinovati

  • Piticu21 10 Feb 2011, ora 10:44

    plateste CASCO.

    Politia era in misiune, are voie sa faca accident. Oricum ar fi fost era in misiune.

    • Florea Cristian 10 Feb 2011, ora 21:13

      ei au misiune si cu girofarul stins. inteleg, ei invart legea asa cum vor, numai ca sa iasa bine. noroc cu asigurarea :)

  • Filip 10 Feb 2011, ora 19:47

    Politia era in misiune sub acoperire si a facut intentionant accidentul ca sa-l ucida intr-o parcare subterana cu un pistol cu amortizor.Cel din Mercedes era un criminal in serie care trebuia omorat.

    Cred ca este cea mai plauzibila idee :D

    • Florea Cristian 10 Feb 2011, ora 21:14

      si nu aveau motiv ca sa-l ia la sectie, deci au zis sa-l buseasca si sa spuna ca din cauza accidentului trebuie cercetat. in incinta sediului politiei este legat, batut, apoi isi dau seama ca nu a fost vina lui :))

  • Driver Car 10 Feb 2011, ora 21:55

    Daca masina politiei nu avea in functiune avertizoarele luminoase sau sonore, atunci auto politiei este ca orice banal autovehicul, deci trebuia sa acorde prioritate de trecere vehiculelor aflate in sensul giratoriu (adica MB circula regulamentar, fiind deja in intersectie, mai ales ca ai spus clar ca afost lovit MB in spate de catre auto de politie, si nu invers!).

    Faptul ca nu te-ai alaturat ca martor sa confirmi faptul ca auto de politie nu avea semnalele in functiune, dar si faptul ca politia nu are Casco la masini, va face in final ca posesorul de MB sa fie „determinat” sa ia asupra sa vinovatia, sa isi repare masina pe banii lui cum-necum, si sa ” zica multam’ fain” ca nu ii salta carnetul … fiindca traieste in Romania si garcea „e multi”! … si asiguratorul va tace si va inghite „galusca” oferita de „organul” in „misiune” … sub acoperire!

    • Florea Cristian 10 Feb 2011, ora 23:02

      Soferul masinii albastre tot martor a fost. Poate ca era acelasi lucru, fie ca spuneam eu ceva, fie ca spunea numai el. Oricum ar fi fost, amandoi am avut aceeasi versiune a povestirii, sunt sigur

  • Pato Basil 11 Feb 2011, ora 15:37

    depinde daca avea girofarul pornit masina politiei… daca avea mertanul trebuia sa opreasca cand l-a vazut si sa ii acorde prioritate!

    • Florea Cristian 11 Feb 2011, ora 16:50

      da, asta asa e, dar girofarul masinii politiei era oprit

      • stux mux 11 Feb 2011, ora 22:56

        era oprit girofarul,ia u dat drumul dupa impact

  • razvan 11 Feb 2011, ora 19:25

    daca masina de politie este in timpul unei interventii cu toate semnalele pornite nu au nicio vina. daca nu avea semnalele pornite sunt vinovati. nu cred ca l-ai fi ajutat prea mult daca ai fi dat declaratie

    • Florea Cristian 12 Feb 2011, ora 08:13

      semnalele nu erau pornite, dar politia putea spune orice, iar ei mereu au dreptate 8-|

  • jocuri ben 10 11 Feb 2011, ora 20:56

    Daca avea sau nu girofarul stins mai putin conteaza ca in declaratii in mod cert le are aprinse :P

  • jocuri 3d 11 Feb 2011, ora 20:58

    Pana la urma chiar daca cade vina pe politist e simplu: plateste asigurarea!

    • stux mux 12 Feb 2011, ora 20:10

      nuuu pai si permisul?daca i ia permisultrebuie sa l dea afara si de la munca.politist la circulatie fara permis:))))

      • Driver Car 15 Feb 2011, ora 21:43

        Respectele mele pentru omenia de care ati dat dovada! Oricum sunt sigur ca stiti ca nu ati fost vinovat!
        Multa sanatate… ca belele sunt pe toate drumurile noastre!

  • stux mux 11 Feb 2011, ora 22:55

    buna baieti ,tocmai citeam mesajele voastre,eu sunt conducatorul mercedesului(nu e chiar bolid) in cauza,intradevar cum ati spus si voi,eu trebuie sa mi fac masina dar din fericire nu mi au luat permisul,nu pentru ca nu ar fi vrut,cat de politisti ar fi ei au si slabiciuni in psihic :D,oricum sfatul meu este sa stati departe de masinile de politie,este valabil chiar si pentru pietoni :)),deci cristian takecare!

    • Florea Cristian 12 Feb 2011, ora 08:16

      wow, nu ma asteptam sa dai de blogul meu. multumesc pentru ca ai trecut pe-aici si ai comentat. Bine ca nu ti s-a luat permisul. repararea masinii o plateste asigurarea, nu?

      • stux mux 12 Feb 2011, ora 20:04

        nu ,care asigurare?
        eu trebuie sa mi fac masina…

      • Florea Cristian 13 Feb 2011, ora 15:37

        credeam ca asigurarea masinii va repara pagubele, dar daca nu e asa, e cam rau…

  • Driver Car 15 Feb 2011, ora 21:34

    Deci, exact cum anticipasem:

    „Faptul ca nu te-ai alaturat ca martor sa confirmi faptul ca auto de politie nu avea semnalele in functiune, dar si faptul ca politia nu are Casco la masini, va face in final ca posesorul de MB sa fie “determinat” sa ia asupra sa vinovatia, sa isi repare masina pe banii lui cum-necum, si sa ” zica multam’ fain” ca nu ii salta carnetul … fiindca traieste in Romania si garcea “e multi”! … si asiguratorul va tace si va inghite “galusca” oferita de “organul” in “misiune” … sub acoperire!”

    Desi MB trebuia sa-si repare masina pe RCA-ul politiei, si sa-i fie aduse scuzele de rigoare din partea politistilor (ca foloseau masina fara semnale acustice si luminoase, fiind cu masina politiei in interes personal!… oricum sunt convins ca primul lucru dupa tamponare a fost sa puna girofarul, si sa scrie in procesul verbal ca se deplasau cu el functionand!) , l-au „determinat” pe soferul MB ca vezi sa zica merci ca nu ii ia carnetul!!!… ca ei sunt baieti buni!!! … si au slabiciuni „in psihic”!!! … si vezi ca daca daca nu si-o repara MB masina singur pe banii lui, trimit „interlopii”!!! etc.
    Asta a ajuns cetateanul in Romania: sa zica merci ca e mic si neinsemnat in fata celor pusi si platiti din banii publici sa-l protejeze si sa-l apere de abuzuri!

    • Florea Cristian 16 Feb 2011, ora 07:23

      n-am fost singurul martor. a mai fost acolo cineva (soferul masinii albastre) care a putut spune clar ca girofarul era inchis. se pare ca a fost degeaba declaratia lui

  • 92Lucia 18 Feb 2011, ora 08:36

    Depinde ce mercedes era si cat de smecher era ala cu mercedesul. Ca daca politaiul era un abia-venit si nu cunostea pe nimeni iar ala cu mercedesul era de la PCR(Pile Cunostinte si Relatii) creeed ca s-ar fi rezolvat problema in favoarea aluia cu mercedes si s-ar fi musamalizat toata treaba astfel incat presa sa nu afle. Ca daca era 1310 nici nu se punea problema care ce si cum.