De ce firma ta trebuie să apară pe Facebook

Fiind foarte activ pe internet, vă daţi seama probabil că obişnuiesc să-mi extrag informaţiile despre tot ceea ce se întâmplă din online. Nu sunt singurul, probabil şi voi faceţi la fel.

Am încercat întotdeauna să încurajez directorii de firme să acorde timp online-ului. De cele mai multe ori am eşuat datorită scepticismului receptorului, dar probabil e nevoie doar de timp şi de explicaţii în plus ca oamenii să conştientizeze importanţa online-ului.

Am zis mereu că site-ul unei companii este de cele mai multe ori făcut degeaba dacă nu există şi un cont de Facebook. Din punctul meu de vedere, cel mai important motiv pentru care e bine ca o firmă să se afişeze pe Facebook este datorită uşurinţei cu care poţi intra în contact cu posibilii tăi clienţi.

Dacă pe site-ul tău nu obişnuieşte să intre nimeni, la prieteni poţi aveam aproape pe oricine (foarte puţini oameni refuză cereri de prietenii), iar ofertele tale sigur or să le apară în News Feed, pentru că unii nici nu ştiu cum poţi scoate anumite conturi de la prieteni, de ascuns update-uri nici nu mai zic.

De ce mi se pare mie Facebook-ul drept una dintre cele mai bune metode de promovare a firmei tale?

1. Toată lumea este acolo.

Bine, nu chiar toată lumea, ci doar vreo 4.719.000 de oameni (conform FaceBrands.ro), adică exact cât să ajungă oferta ta la cine trebuie şi ca să fie dată mai departe. Şi dacă până anul trecut găseai mai mult copii pe Facebook, află că dintre prietenii mei, cam toţi se plâng acum că nu-şi mai pot dezlipi părinţii din faţa minunatei reţele de socializare.

Dacă tot este un loc unde se strânge toată gaşca, de ce să nu apari şi tu acolo cu firma ta?

2. Gândeşte-te la mobilitate.

Nu stă nimeni să-ţi caute ofertele pe Google când nu este acasă, dar Facebook-ul este deschis de la birou, de pe telefonul mobil, de la prieteni, de la şcoală, de peste tot. Pe Facebook se loghează toată lumea de peste tot de unde are ocazia, iar tu dacă eşti acolo când ei fac asta, ai toate şansele să-ţi mai câştigi câţiva clienţi şi de ce n-ai profita de ocazia asta?

Lasă un comentariu

10 comentarii

  • Ana- 4 Apr 2012, ora 16:36

    adevarul asta e, ca daca nu esti pe facebook nu existi. Si eu vreau sa fac pagina de facebook pt firma…sa vedem ce si cum

    • Florea Cristian 4 Apr 2012, ora 20:59

      Hai, că nu e atât de greu. Şi cu cât amâni mai mult, cu atât pierzi mai mult.

  • Noni 4 Apr 2012, ora 18:47

    Intr-adevar asa e…e de mare ajutor FB, fiind atata de popular si usor de accesat pt toata lumea! E o modalitate inteligent de a-ti promova firma, dar tb sa te si implici putin, si sa sti cum sa faci asta….

    • Florea Cristian 4 Apr 2012, ora 21:00

      Peste tot trebuie să te implici. Banii nu or să vină niciodată dacă nu munceşti pentru ei.

  • IulianJ 5 Apr 2012, ora 11:33

    Sunt de acord cu articolul tau, insa am o mica obiectie: de obicei companiile au o pagina de fani (fan page) pe Facebook si acolo lucrurile se schimba un pic in sensul ca omul trebuie „sa iti dea like” pentru a primi informatii de la tine in news feed, deci trebuie sa convingi lumea ca are de ce sa iti dea like si sa stea in legatura cu noutatile publicate de compania ta.

    Am mai scris despre greselile pe care le poti face ca si companie pe Facebook aici: http://social-media-romania.blogspot.com/2011/11/top-10-greseli-in-paginile-facebook-ale.html (poti sterge link-ul ca sa nu fie considerat spam :) )

    • Florea Cristian 6 Apr 2012, ora 10:37

      Da, îţi dau dreptate. Dar decât să nu fii deloc pe Facebook, până şi un profil, limitat la 5000 de prieteni şi la funcţia „Subscribe”, e bun.

  • I.L. Caragiu 5 Apr 2012, ora 12:50

    „Firmele” nu se reduc la cele care se adresează consumatorilor. Foarte multe activează pe segmentul b2b. Și când clienții tăi sunt alte 100 de companii (e doar un exemplu, întrucât sunt companii a căror piață țintă e formată din doar 5 companii), nici măcar prezența pe web nu contează, nemaivorbind de mofturi precum Facebook. Pentru că așa cum nici în advertising nimic nu bate word-of-mouth, nici în buisness nimic nu bate cotactul direct.

    În al doilea rând, chiar lăsând la o parte impardonabila introducere în găleată a tuturor „firmelor”, nici chiar pe segmentul b2c nu există case-studies din România care să arate cum și în ce măsură prezența pe Facebook are impact, deci motivele formulate (1+2) sunt simple alegații. La fel de bine ai fi putut ca în loc de Facebook să pui „Twitter”, „banner în capul străzii” sau „Anuntul de la A la Z” (exemple luate la întâmplare).

    Și în încheiere, un enunț precum cel din titlu este la fel de valoros precum unul ca „De ce omul trebuie să poarte părul scurt”.

    • Florea Cristian 6 Apr 2012, ora 10:41

      Îţi dau dreptate în legătură cu firmele care activează pe segmentul b2b, dar când vine vorba de b2c, sunt de părere că ai aberat, nimic mai mult. Trebuie să existe case studies din România care să arate cum şi în ce măsură are impact prezenţa pe Facebook? E vizibil. În plus, dacă ai fi avut onoarea să discuţi cu un Social Media Manager al unei firme, probabil ai fi văzut cât de mult contează prezenţă pe Facebook.

      Bineînţeles, nu se aplică tuturor firmelor, dar majoritatea lor au ce căuta pe Facebook.

  • MadMike 5 Apr 2012, ora 16:00

    Cristi, sunt de acord cu tine pana intr-un puct. Daca firma ta doar „apare” sau isi da cu prezenta cum imi place mie sa spun, in online, este fix zero daca te rezumi numai la acest lucru.
    Ideea este alta: Bun, acum esti si in online. Ce faci mai departe? Nu este suficient doar sa existi acolo. As vrea sa plasez si un link cu permisiunea ta bineinteles, ce dezbate aceasta „problema”. http://www.madmike.ro/brandul-in-social-media/

    • Florea Cristian 6 Apr 2012, ora 10:44

      Ai întru totul dreptate. O firmă degeaba e pe internet dacă nu socializează. Reţelele de socializare nu se rezumă doar la a-ţi face cont pe ele, că nu degeaba se numesc „de socializare”.