Despre marketing şi minciuni

Nu ştiu câţi au observat, dar foarte multe strategii de marketing din zilele noastre se bazează pe minciuni. De câte ori n-aţi auzit despre un produs că este „cel mai” doar ca să dea bine în reclamă? De câte ori nu v-aţi lovit de informaţii false, arătate pentru a impresiona şi, în acelaşi timp, păcăli cumpărătorul.

Ţin minte că la un moment dat, o formaţie de la noi din oraş începea promovarea unui nou concert ce se ţinea într-unul dintre pub-urile de pe-aici. Ca tot omu’ care face promovare pe Facebook, cel care se ocupă de imaginea formaţiei, s-a gândit că ar fi bine să facă din asta un eveniment. Aşa m-am trezit eu privilegiat, cu invitaţie pe Facebook la concertul live al „celei mai bune formaţii folk din estul României”. Când l-am întrebat conform căror studii este respectiva formaţie cea mai bună din estul României, mi-a răspus că aşa a învăţat el la nu ştiu ce curs de marketing, că tre’ să bagi texte din astea ca să captezi publicul.

Din punctul meu de vedere, al unui om care ştie cum se prezintă formaţia live, textul lui nu m-a făcut decât să-mi doresc să nu mai vin la concertele lor, când până atunci eram neutru în legătură cu asta (adică dacă mergeau mai mulţi preieteni de-ai mei, mergeam şi eu. Dacă nu, nu).

În primul rând, consider că trebuia ca exagerarea să nu fie chiar atât de mare („cea mai bună formaţie folk din Focşani” mi s-ar fi părut cât de cât ok), iar motivul pentru care apărea chestia aia acolo să nu fie „aşa am învăţat la cursul de marketing”, ci ceva mai concis şi mai argumentat.

Oare strategia de marketing pe care a aplicat-o tipul respectiv pentru promovarea formaţiei a fost una greşită, sau eu sunt singurul care vede lucrurile atât de prost?

Lasă un comentariu

15 comentarii

  • Stefan Murgeanu 25 Noi 2010, ora 14:22

    tu esti singurul care a intrebat conform caror criterii este acea formatie cea mai tare din sud-estul europei (sau whatever) ;)

    daca toti consumatorii ar pune intrebarea asta, nu s-ar mai arunca asa cu maretele cuvinte imprastiate pe facebook :)

  • Iana Catalin 25 Noi 2010, ora 19:38

    Banuiesc ca era o trupa underground, daca se potrivea „cea mai buna din Focsani”. Fapta cred ca paote fi scuzabila.. avand in vedere ca ei oricum nu prea fac profit.

    • Florea Cristian 25 Noi 2010, ora 20:30

      fac, pentru ca dupa ce au facut primul concert, la urmatoarele au inceput sa ceara 5 lei pe bilet, desi sala le era pusa la dispozitie gratuit :)

      • Iana Catalin 28 Noi 2010, ora 19:57

        dar gandeste-te ca ai au investit niste bani ca sa ajunga la stadiul de trupa.. in instrumente, in repetitii, poate au lansat si albume.. si costa foarte mult, mi se pare justificat sa ceara niste bani, macarpentru a-si mai recupera.. si 5 lei nu mori sa dai

      • Florea Cristian 28 Noi 2010, ora 20:05

        albume n-au, iar in repetitii sunt sigur ca au investit foarte mult timp.

        partea proasta e ca nu mi se pare o trupa prea buna, iar la marketing-ul „jegos” pe care si-l fac, nu merita sa dau 5 lei

  • Famtess 26 Noi 2010, ora 00:51

    acesta nu e marketing, poveste ma duce cu gandul la reclamele din 90. Era un spot radio care pana la urma a aparut si intr-un film, ce va in genul :

    ,,Ai probleme, te-a lasat nevasta, totul merge prost, etc, etc. Noi avem solutia, da noi avem solutia…ai nevoie de un Fax”

    In ultimul timp se foloseste tot mai des cuvantul ,, cel mai, cea mai „…fara a avea acoperire.

    • Florea Cristian 26 Noi 2010, ora 08:47

      salut! multumesc pentru ca ai trecut pe-aici si te-ai oprit sa comentezi. intr-adevar, „cel mai si cea mai” se foloseste fara niciun fel de acoperire, dar unii mai novice (cum era tipul despre care ziceam mai sus) considera chestia asta marketing, nu altceva

  • ArSeNaL 26 Noi 2010, ora 01:37

    Sunt partial de acord cu articolul tau, deoarece unele firme care pretind ca sunt cele mai bune, chiar sunt ! Altele care pretind acest lucru nu sunt, insa consider ca motto-ul (ca sa zic asa) CEL MAI BUN pentru acestea ar fi: suntem printre cei mai buni.

    PS: Vreau sa discut ceva cu tine, da-mi add, daca vrei. :)

    • Florea Cristian 26 Noi 2010, ora 08:49

      salut! multumesc pentru ca ai trecut pe-aici si ai comentat! nu prea dau eu add pe mess. mai bine trimite-mi un mail folosind formularul de contact, iar daca e o problema care trebuie comentata pe larg, facem si schimb de ID-uri. Multumesc!

  • alex n. 26 Noi 2010, ora 10:18

    Era mult mai bine daca baga si un probabil :) . Ca la Carlsberg!

    • Florea Cristian 26 Noi 2010, ora 10:20

      sau ca la Lion, care pun in josul paginii, mic „* Nu exista niciun studiu care sa confirme acest lucru”

      • alex n. 26 Noi 2010, ora 12:47

        Sau asa.. uitasem de Lion :)

  • Angelica 26 Noi 2010, ora 14:20

    Ai vazut ca s-a inventat si probabil… cel mai bun din lume!

  • Roby 26 Noi 2010, ora 16:10

    ce imaginatie ai Grim :) e tare articolul asta..din pacate ai mare dreptate ca multe firme se laude ca sunt cei mai buni si cei mai nush cum,dar din pacate nu la toate e asa..multi se lauda fara sa demonstreze , dar defapt ei sunt zero.Eu nu mai am incredere in firmele astea ,si deja incep ca si firmele vechi in anumite produse sa fie varza:) e doar parerea mea,daca voi credeti altfel contraziceti-ma:) .