Despre prima mea participare la un Social Media Summit

Până la Social Media Summit-ul de ieri, mai participasem la încă două evenimente marca BIZ. Primul a fost Summer Camp-ul din vara lui 2012, iar al doilea a fost Sport Marketing Conference, din noiembrie anul trecut, când am avut ocazia să fac şi primul live blogging din viaţa mea.

Ştiam, deci, cam ce aşteptări să am din partea Summit-ului de ieri, adică o organizare foarte bine făcută şi nişte discursuri care să mă determine să mă gândesc mai serios la ceea ce fac eu pe internet.

Lucrurile care mi-au atras atenţia în mod special sună cam aşa:

– 10% din românii care dau Like unei pagini de Facebook nu ştiu că, dacă nu le mai place pagina respectivă, pot să-şi retragă Like-ul. Mie mi s-a părut amuzant lucrul ăsta. Nu pentru că m-aş crede eu mai deştept decât ei, ci pentru că mi se pare destul de ciudat să trăieşti cu impresia că dacă te-ai abonat la ceva pe Facebook nu mai poţi da înapoi. Eu obişnuiesc să fac puţin research înainte să-mi fac o părere despre un anumit lucru dintr-un domeniu la care nu mă pricep.

– A doua cea mai vorbită limbă de la Microsoft este română. Nu are neapărat legătură cu Social Media, dar ne arată că oamenii care sunt mult prea ocupaţi ca să critice ţara în care s-au născut sunt şi cei care reuşesc să demonstreze că nu suntem atât de jos cum ne place nouă să spunem.

Să faci Social Media fără buget e ca şi cum ai încerca să-ţi scoţi prietena la film fără niciun ban în buzunar. Good luck with that!, zice Bogdana. Partea asta, trebuie să recunosc, mi-a gâdilat puţin orgoliul. Atunci mi-am dat seama că investiţiile făcute în noul domeniu, noua temă şi (hai să-l punem pe listă, deşi nu e cine ştie ce sumă) Sponsored Post-ul de pe Facebook au însemnat investiţii bune în brand-ul meu personal. Iar de-acum în colo am de gând să investesc mai mulţi bani în activitatea mea online, pentru că fără investiţie drumul spre succes e al naibii de anevoios, sau chiar imposibil.

– Nu poţi face Social Media fără o strategie. E bine să ai obiective şi să faci tot posibilul să le îndeplineşti. Nu poţi lăsa lucrurile să se întâmple pur şi simplu, pentru că nu-ţi vei da seama cât de benefică a fost evoluţia.

– Sunt 2,2 milioane de români care accesează Facebook-ul de pe mobil. Asta ar trebui să te pună pe gânduri în legătură cu dezvoltarea aplicaţiilor de mobil, sau a variantelor mobile pentru site-urile pe care le deţii.

– Oamenii petrec, în medie, 22.5% din timpul de stat la calculator făcând social networking. Acum repetaţi după mine: Social Media nu este un tool important în viaţa de zi cu zi.

Da, ştiu, vă vine greu s-o spuneţi după cifrele de mai sus.

– Facebook a recunoscut că au 83 de milioane de conturi false. Deci dacă o pagină are câteva zeci de mii de like-uri, nu înseamnă că într-adevăr o duc mai bine decât tine. Like-urile se mai şi cumpără, să ştii. Când administrezi o pagină de Facebook, mai importantă este interacţiunea cu publicul decât numărul de Like-uri.

– Social Media este despre oameni. Trebuie să înţelegi că aşa cum te poţi sătura de tort dacă mănânci în fiecare zi, se pot sătura şi oamenii de tine dacă vii cu aceleaşi update-uri în fiecare zi. Încearcă să fii inovativ, să nu te rezumi doar la „Bună dimineaţa!” şi „Am lansat un nou produs”.

social media is about the people

P.S.: Mare mi-a fost bucuria când am văzut că ne-am strâns 4 focşăneni la evenimentul de ieri.

cristian florea - social media summit bucuresti

Poză luată de la Cristi Irimia, la care găsiţi şi câteva filmuleţe cu discursurile de ieri.

Lasă un comentariu

6 comentarii