Doar 4.99 lei

marketingPreţurile de ieri arătau cât mai rotunjite, ca să nu fie nevoit omul să umble cu zecimi de măsură în buzunar şi, când să plătească, s-o poată face cu bani ficşi. Preţurile de azi, în schimb, sunt pline de reduceri. De la 5 lei, un produs a fost micşorat cu 0,2%. Adică economiseşti la fiecare produs câte o monedă de un ban. La 100 de produse, ai scos o grămadă de bani. De 3 gume Orbit Professional. Deja îţi poţi deschide cont în bancă.

Am înţeles că toată treaba asta cu produsele ale căror preţ se termină cu .99 e doar o frumoasă strategie de marketing, dar cred că nu înţeleg eu prea bine ce vrea să schimbe.

Îmi poate explica şi mie cineva, vă rog?

Lasă un comentariu

20 comentarii

  • Madalin Blidaru 24 Dec 2011, ora 16:09

    Exista si o diferenta la taxe. Una e cand pretul este 5 si alta 4,99…

  • envi 24 Dec 2011, ora 16:11

    da, e strategie de marketing. vizualul e gadilit bine aici. 4,99, scris intr-un anume fel, excita altfel decat 5 RON, simplu, sec. gandeste-te la efectul pentru preturi mai mari, gen 699 RON in loc de 700…

    • Liviu Roman 24 Dec 2011, ora 16:14

      Au trecut vremurile în care luai țeapă așa ușor. Acum te uiți până la ultima cifră, citești de 3 ori prețul și atunci îți dai seama cât valorează :)

      • Florea Cristian 24 Dec 2011, ora 16:29

        Da, mă gândesc şi eu că eşti foarte, foarte atent la preturi acum şi că deşi-ţi fură ochii, până la cumpărare e cale lungă.

    • Florea Cristian 24 Dec 2011, ora 16:15

      La partea cu vizualul îţi dau dreptate. Acum mi-a venit în minte o imagine care m-a atras şi pe mine de multe ori. Dacă preţul este 4.99, iar pe eticheta aia galbena este scris un ditamai 4, iar 99 apare scris undeva sus, mititel, normal că ţie ţi se duc ochii la 4 întâi, apoi la 99.

  • Tudor 25 Dec 2011, ora 10:50

    Pretul *,99 apartine unei tehnici de marketing invechite. Cumparatorul actual a evoluat foarte mult si nu se mai lasa influentat de astfel de trucuri

  • mircea 25 Dec 2011, ora 19:48

    Marcy: Steve, don’t tell them about your insane quest to create the 99 cent coin.
    Steve: Al, I invented the 99 cent coin. Have you ever noticed how things cost $7.99? $14.99? $99.99? My coin will eliminate the messy change that only catches the attention of obnoxious beggars who hassle you on the way to your Mercedes. What do you think of it, Al?
    Al: What about tax?
    Steve: You sound just like those fools in the Treasury Department.
    Marcy: Well, dear, maybe if you hadn’t have insisted on putting your picture on the coin.
    Steve: Whose should it have been? Yours? Look, Al, you gotta see your dream through, Buddy. All they can do is laugh at you.
    Marcy: And audit you for five straight years.

  • Pato Basil 29 Dec 2011, ora 10:46

    eu cred ca aia 0.01 Ron e tehnica de facut bani negri… neimpozabil va canditi ca nu vi se da rest nu? adica mie nu cred ca mi-a dat niciodata 10 bani… banii aia intra in casa de marcat, cine castiga???????????????
    aaa o sa ziceti 10 bani pai sunt milioane de cumparatori in delugul unui an intreg vin sute de milioane de cumparaturi…. se explica acum?

    • Florea Cristian 29 Dec 2011, ora 12:21

      Depinde şi de mărimea magazinului. Alimentara de la colţul blocului nu câştigă mai mult de 30 de lei pe an.

  • Radu 29 Dec 2011, ora 16:27

    Ca să arate mai ieftine. Acum şi cărţile sunt cu .90 si .99, pentru că arată un preţ relativ mai mic. Dar nu-ţi dă nimeni o monedă de un ban dacă iei ceva de forma XY,99.

    • Florea Cristian 29 Dec 2011, ora 17:23

      Ar fi interesant sa platesti, apoi sa stai si sa astepti restul, iar daca nu are sa-ti dea, sa-i lasi produsul acolo si sa-ti iei banii inapoi. Trolling ca la carte :))

  • Tasia 30 Dec 2011, ora 18:44

    E vorba de faptul ca ne fac pe noi sa avem impresia ca sunt mai ieftine, cand in realitate nu e deloc asa. Unde mai pui ca multi nici nu iti dau rest la preturi de genul 4.98 / 4.99 si ban cu ban se aduna la teschereaua lor!

    • Florea Cristian 31 Dec 2011, ora 09:09

      Nu multi, chiar nimeni nu da restul ala. Si da, se aduna. Pe noi poate nu ne afecteaza, dar pentru ei conteaza. Ma refer aici la magazinele mari, ca buticurile nu prea simt diferenta.

  • Ela 3 Ian 2012, ora 15:45

    Asa cred si eu. Cei care au de castigat sunt cei care detin hipermarketuri, magazine in malluri, magazine de electrocasnice… buticurile nu prea cred.

    • Florea Cristian 3 Ian 2012, ora 16:40

      Dar cred ca scopul preturilor de genul asta oricum nu sunt castigurile, ci mai degraba cresterea vanzarilor.