Întrebare pentru SEO-işti

Din punct de vedere SEO, este mai bun un link exchange sau un banner exchange? De ce?

Mă bate gândul ăsta de ceva timp şi încă nu i-am dat de capăt. Iniţial credeam că link-ul e mai bun pentru că are anchor text-ul care poate fi indexat de Google, dar şi bannerul are alt tag-ul care poate fi la fel de bine indexat de Google.

Lăsând numărul de vizitatori pe care îi pot primi la o parte, excluzând şi link-urile cu o greutate mai mare (cele one-way sau three-way), vreau să ştiu şi eu răspunsul celor care se pricep mai bine în domeniul SEO.

E o simplă curiozitate, nu ştiu cu ce m-ar putea ajuta pe viitor.

P.S.: Nu accept răspunsuri gen: „link-urile din articole sunt mai bune din punct de vedere SEO decât orice link exchange sau banner exchange”. Asta ştiu şi eu. Vreau răspunsul exact la întrebare, fără devieri.

Lasă un comentariu

6 comentarii

  • Cristi 10 Ian 2010, ora 16:07

    Din punct de vedere SEO e mai bine link decat banner.
    De ce? Pentru ca in cazul bannerului, keywordul e practic poza. Alt-ul conteaza, dar nu atat de puternic precum conteaza o ancora la un link.

    • Grim_Cris 10 Ian 2010, ora 16:12

      @Cristi, ok, am inteles. Merci! :D

  • Avadanei Andrei 10 Ian 2010, ora 17:05

    Hmm nu este nici o diferenta pe nici o parte.

    Singurele avantaje sunt pozitionarea lor daca doresti sa te axezi la trafic, daca nu linkurile sunt bune(de orice fel) in orice mod. Cu cat mai sus este in pagina cu atat esti mai sigur ca va fi indexat imediat linkul tau.

    Trebuie sa o luam logic, bannerul are o atractie mai mare a vizitatorilor refferer, insa la urma urmei e tot un link si linkul iti da aceeasi valoare la PR si aceeasi influenta asupra robotilor. :)

  • Aurica 10 Ian 2010, ora 20:12

    dpdv SEO nu sunt bune exchange-urile :)

    • Grim_Cris 10 Ian 2010, ora 20:23

      @Aurica, da, stiam si treaba asta. dar ele inca se practica cu desavarsire. desi Google nu le mai apreciaza ca altadata

  • seoslayer 11 Ian 2010, ora 11:31

    exista si probabilitatea ca un banner sa iti trimita mai multe vizite decat un link pentru ca e mai atractiv din punct de vedere vizual;
    in schimb, anchor text-ul de la link este mai puternic decat tagul „alt” de la banner;
    dar cel mai bine ar fi sa obtii un link, fara sa acorzi si tu un link…