La Salonul Auto am fost tratat regeşte, iar mie-mi plac firmele care-şi respectă clienţii

Nu ştiu dacă v-am zis, dar week-end-ul ăsta Focşani a găzuduit un eveniment care nu s-a mai făcut de vreo 5 ani aici. Am avut parte (şi încă mai avem, că mai durează şi azi) de-un Salon Auto cu mărci ca Chevrolet, Toyota, Opel, Hyundai, BMW, Renault, Volkswagen, Audi, Mercedes, Dacia, Skoda, Fiat şi Nissan. „M-am dat” şi eu cu câteva, în ciuda faptului că nu-s un şofer atât de experimentat şi în pofida faptului că nu prea mă pricep la maşini.

Oamenii de-acolo s-au comportat foarte frumos cu mine, lucru care a contat mai mult decât condusul maşinilor în sine. Se vedea clar pe chipul feţii mele de adolescent că nu aş putea fi genul de om care vine la Salon ca să se hotărască ce maşină să-şi cumpere în viitorul apropiat. Cu toate acestea, dacă ar fi să fac o listă cu maşinile testate ieri, aş creiona Hyundai i40, Hyundai ix35, Toyota Avensis şi Opel Astra Classic III.

Le mulţumesc încă de pe acum lui Robert pentru că m-a convins să vin, lui Dan împreună cu al său Auto Aiss pentru consultanţa oferită mărcilor Opel, Chevrolet şi Dacia, lui Bogdan Dima şi băieţilor de la Toyota pentru amabilitatea lor şi, nu în ultimul rând, celor de la Helios Service, prin reprezentanţa Hyundai pentru că m-au învăţat să conduc pe o maşină echipată care are cutie automată.

Permiteţi-mi să-mi dau cu părerea de necunoscător în legătură cu maşinile conduse ieri. Atenţie, o să urmeze un articol lung.

Hyundai ix35 – primul drum cu o maşină care are cutie automată

Detalii tehnice:

hyundai ix35

Am rămas fascinat de cutia de viteze automată. Acum înţeleg de ce americanii au numai maşini din astea, pentru că ai putea să conduci o astfel de maşină şi fără şcoală de şoferi. Tot ce trebuie să ştii e cum să apeşi acceleraţia şi frâna şi, în acelaşi timp, cum să fii atent la drum.

Design exterior

HYUNDAI ix35 EXTERIORUn design „fluid”, aşa cum îl numesc realizatorii, îţi dă senzaţia unei maşini cu personalitate, făcându-se remarcată prin liniile îndrăzneţe, care inspiră încredere de sine. Pe mine mă impresionează mai mult maşinile sport, dar şi ix35-ul m-a făcut să zâmbesc plăcut.

Design interior

hyundai ix35Aş putea spune că am remarcat spaţiul foarte mare pe care-l pune la dispoziţie, dar la asta sigur v-aţi fi aşteptat, având în vedere că e vorba de un SUV.

Mi-a plăcut tehnologia de care dispune, începând cu computerul de bord şi terminând cu butonul „Engine Start Stop” (mi-a surâs ideea de a porni maşina cu cheia în buzunar). Trapa panoramică aduce un plus de stil din punctul meu de vedere. Nu cred că există persoană căruia să nu-i placă această trapă.

Ce m-a impresionat cel mai mult, a fost asistenţa la parcare. Altfel spus, faptul că era în stare să facă singură parcările laterale. Ştiu că acest tip de asistenţă există de ani de zile, dar faptul că eu l-am testat pentru prima dată, m-a făcut să-mi placă la nebunie.

Dacă ar fi să ne gândim la siguranţă, Hyundai ix35 a obţinut 5 stele la testele Euro NCAP, remarcabil fiind sistemul de airbag-uri declanşate cu o forţă scăzută pentru pasagerii din faţă, menit să nu-i rănească pe aceştia în caz de accident.

Preţuri

Maşina porneşte de la 18.542 €, iar modelul testat de mine costă 31.053 €. Merită? La cât de impresionat am rămas eu după test drive, cred că da. Dar decizia este a cumpărătorului care-şi doreşte o astfel de maşină.

O părere a unui om care se pricepe mai bine decât mine, aici.

Hyundai i40 – al doilea drum cu o maşină care are cutie automată

Detalii tehnice:

hyundai i40

M-am înţeles mai bine cu el decât cu ix35-ul. Mi s-a părut că asta-i o maşină mai pe gustul meu. E mult mai sport decât SUV-ul sus menţionat (lucru care era de aşteptat, având în vedere că sunt clase diferite). Modelul testat avea şi el cutie de viteze automată şi un scaun extrem de confortabil, pe care aş fi putut merge ore-n şir fără să-mi dau seama cum trece timpul.

Mi-a plăcut că padelele de schimbare a treptelor de viteză cu care vine cutia automată se află la volan, lucru care oferă un aer şi mai sport maşinii, făcându-te să te simţi ca un adevărat pilot, dacă decizi să-ţi schmbi singur vitezele.

Design exterior

Hyundai i40 M-am îndrăgostit de farurile din faţă, care pe mine mă duc cu gândul la un şarpe veninos, gata de atac. Mi-a plăcut şi design-ul per ansamblu, care, în varianta Sedan (cea testată), cu liniile sale curbate şi aerodinamice, dă impresia unei maşini sport destul de arogante.

Design interior

Hyundai i40 interior Deşi iniţial nu mă aşteptam la asta, interiorul oferă o grămadă de spaţiu. Atât tu, ca şofer, cât şi cei din spate, aveţi loc cam cât vreţi voi. Design-ul interior vine în completarea celui exterior cu acelaşi tip de linii curbe arogante. Materialul din care este confecţionat bordul mi s-a părut unul destul de rezistent, cu destul de puţin plastic, lucru care este de apreciat.

Am observat extraordinar de multă tehnologie acolo. Lucru pe care eu, ca blogger, îl apreciez enorm. Că pe mine dacă vrei să mă fascinezi, poţi să-mi dai un gadget ca să mă joc şi gata, m-ai rezolvat. Amintim sistemul de navigaţie cu recunoaştere vocală, oglindă cu display pentru camera video din spate (te ajută la parcare cum nici nu-ţi imaginezi),

Când vine vorba de siguranţă, Hyundai i40 este o maşină de 5 stele Euro NCAP (92% pentru protecţia adulţilor şi 86% pentru copii), prevăzută cu 7 airbag-uri.

Preţuri

Preţul pleacă de la 23.998€, iar preţul modelului testat este 25.486€ cu TVA. Umilul meu punct de vedere zice că raportul calitate-preţ este unul foarte bun, dar poate şi pentru că m-am îndrăgostit de maşină încă de la prima apăsare a pedalei de acceleraţie.

O părere a unei persoane care cunoaşte mai bine domeniul auto, găsiţi aici.

Toyota Avensis facelift – „Marca celor remarcabili”

Date tehnice

toyota avensis facelift

La Salonul Auto am apreciat faptul că maşinile Toyota aveau câte-un slogan care făcea diferenţa. Pe noul Avensis, spre exemplu, scria „Marca celor remarcabili”. Întotdeauna sunt atent la detalii când vine vorba de elemente de design, iar motto-ul de pe noul Avensis m-a câştigat.

Design exterior

toyota avensis facelift Vorbim despre o maşină destul de frumoasă, care mie mi-a plăcut la exterior, dar n-am putut deloc să-mi dau seama de ce. Elementele de design sunt îmbibate destul de bine, dar cu siguranţă nu e o maşină care să te facă să zici „Wow!” în momentul în care o vezi. În schimb, sigur îţi va plăcea dacă te uiţi mai atent la ea.

Design interior

Toyota Avensis Facelift Interior Dacă exteriorul nu te face să rămâi uimit după ce-l vezi, interiorul te cam lasă cu gura căscată, mai ales că te aştepţi să se ridice cam la nivelul la care se ridică design-ul exterior şi nimic mai mult.

Am apreciat calitatea materialelor din interior şi faptul că majoritatea comenzilor sunt aşezate în aşa fel încât să nu depui prea mult efort ca să ajungi la ele. Are un computer de bord destul de intuitiv, iar faptul că-ţi spune cam când ar trebui să schimbi vitezele pentru a avea un consum optim, mi-a plăcut.

Este foarte spaţioasă, lucru care o face o maşină perfectă pentru familişti.

Noul Avensis este o maşină care parcă-i făcută special pentru drumurile din România, pentru că „mănâncă” foarte bine gropile, lucru care îţi dă şi senzaţia de siguranţă.

Că tot veni vorba de siguranţă, maşina a obţinut 5 stele la testele Euro NCAP, iar un alt lucru care mi-a plăcut în legătură cu siguranţa a fost că atunci când atingi viteza de 20 km/h, maşina se încuie singură.

Preţuri

Preţul modelului testat de mine costă 20.633 € cu TVA inclus.

Dacă doriţi să citiţi părerea unei persoane care se pricepe mai bine decât mine, vă invit aici.

Opel Astra Classic III – al doilea Opel care mi-a picat în mână

Date tehnice

opel astra classic III

Primul a fost un Opel Corsa, care mi s-a părut foarte puternic, dar nici Astra Classic III nu s-a lăsat mai prejos.

Design exterior

Opel Astra Classic III Specific celor de la Opel, de neconfundat, cu linii fine, necolţuroase, curbate într-un mod practic şi atrăgător.

Design interior

Opel Astra Classic III Este o maşină destul de spaţioasă, atât pentru şofer, cât şi pentru cei de pe bancheta din spate, în comparaţie cu sora sa Corsa, pe care o ştiam eu. Materialele par de calitate, iar scaunele sunt foarte confortabile.

Un lucru care nu mi-a plăcut a fost faptul că aerul condiţionat se putea activa numai după ce te plimbai puţin prin meniu şi dezactivai nişte setări pe-acolo. Deloc intuitiv, dacă ar fi să mă întrebaţi pe mine, dar poate celor obişnuiţi cu Opel-ul li se pare o setare uşor de făcut.

Dacă ne referim la siguranţă, Opel Astra Classic III a primit 5 stele la testele Euro NCAP, remarcându-se în special prin protejarea împotriva leziunilor cervicale la impactul din spate.

Preţuri

Preţul porneşte de la 12.985 € în varianta standard, dotată cu deschidere electrică a capotei portbagajului, buton sport, asistenţă la pornirea în pantă etc.

Dacă aţi reuşit să citiţi până aici, vă mulţumesc! Dacă aveţi propuneri, sfaturi, sau orice fel de păreri, le aştept cu drag. Aşa cum am mai spus-o de câteva ori, abia acum încep să mai învăţ câte ceva din domeniul auto, deci fiecare sfat ar fi binevenit.

Până una-alta, vă invit şi pe voi să testaţi modelele pe care le-am verificat şi eu. :)

* pozele care apar la „Date tehnice” sunt luate de pe Automarket.ro.

Lasă un comentariu

3 comentarii