Metoda „cum” şi „de ce”

Conform unor studii făcute de mine pe floreacristian.ro şi nu numai, majoritatea frazelor scrise pe Google încep cu „de ce” sau „cum” (sau, după cum ne-a arătat Adi Hădean în această seară, unele încep cu „ce”).

Am ajuns la concluzia asta după ce am văzut că din totalul grupurilor de cuvinte cu care s-a ajuns la mine pe blog în ultimele 3 luni, 80% foloseau formulele pe care le-am enumerat mai sus. Întrebarea ar fi, ca şi în cazul celor care ajung pe blogurile noastre: De ce? De ce se întâmplă asta?

Răspunsul pe care l-am găsit eu este simplu: pentru că întrebările au nevoie de răspunsuri. Foarte puţine persoane (probabil doar cele mai pricepute în ale calculatoarelor) îşi dau seama cum funcţionează Google şi ştiu că e de-ajuns să pui câteva keyword-uri ca să găseşti un răspuns, nu este nevoie de o întrebare întreagă.

Şi ca să fac o mică paranteză, la şcoală, când căutam ceva pe youtube şi scriam, spre exemplu, „serj saving us”, unii făceau: „Cum să găseşti aşa? N-ai scris tot numele artistului, n-ai pus liniuţă între nume şi melodie. Şi-aşa merge netul greu, dacă nici nu scrii ca lumea…”. Închidem paranteza.

Plecând de la ideea parantezei de mai sus, aşa ajungem să descoperim mentalitatea căutătorilor aşa-zişi începători pe Google.

Şi ce trebuie noi să învăţăm de la ei?

Aş spune că ar trebui să vă coborâţi la mintea lor, dar mi-e teamă că jignesc persoane din ambele tabere. Trebuie să-i atragem spre articolele noastre. Şi nu, nu spun de SEO Spam, spun de captarea cititorilor spre articolele care trebuie, iar asta o putem face punând titluri de valoare (valoare pentru Google, nu pentru altceva). Dar trebuie să fii atent, nu trebuie să faci un titlu care prinde bine la Google, dar arată urât pentru vizitatorul de rând. Trebuie să faci ceva care să creeze un cadru plăcut pentru ambele tabere.

Spre exemplu, dacă ai un site despre îngrijirea părului şi scrii un articol despre, nu ştiu, vopsitul părului, parcă mai bine este să scrii „Cum să-ţi vopseşti părul în mod natural” decât „Vopsirea părului în mod natural”. La o simplă cititre, ai putea părea că nu-i mare diferenţă, dar credeţi-mă, contează foarte mult.

Metoda „cum” şi „de ce”, aşa cum am mai spus, trebuie aplicată cu cap. E aiurea ca toate articolele tale să înceapă cu „de ce”, „cum”, sau „ce”. Gândeşte-te la cititorii tăi fideli, care se plictisesc la un moment dat de aceeaşi metodă de a genera titluri, dar unele articole bune e păcat să rămână în anonimat doar din cauza titlului.

Tags:
    1. TVdece joi, 13 ianuarie 2011, 11:59
      • Florea Cristian joi, 13 ianuarie 2011, 14:54
    2. Andrei Georgescu joi, 13 ianuarie 2011, 13:54
      • Florea Cristian joi, 13 ianuarie 2011, 14:56
        • Andrei Georgescu sâmbătă, 15 ianuarie 2011, 2:37
    3. Amuzant joi, 13 ianuarie 2011, 14:42
      • Florea Cristian joi, 13 ianuarie 2011, 14:58
    4. Amuzant joi, 13 ianuarie 2011, 17:07
      • Florea Cristian joi, 13 ianuarie 2011, 20:06

    Adaugă un comentariu