Nimeni nu te promovează pe gratis, nici măcar Twitter

Cu toţii ştim (şi e observabil în tutorialele de promovare online care sunt la modă acum) că Twitter este unul dintre site-urile care poate reprezenta o sursă relativ sigură de vizitatori.

Mi-am făcut şi eu cont pe Twitter, dar asta cu foarte mult timp în urmă. Iniţial, singurele mele twitt-uri însemnau titlul si link-ul spre fiecare articol de-al meu. Aveam vreo 10 followeri, eu urmărind numai vreo 5.

Pe vremea aia, timp de vreo 4-5 luni, un singur vizitator îmi venise pe blog. Şi ăla, probabil, venise din greşeală. Sau, dacă nu mă înşel, eram chiar eu.

La un moment dat am început să socializez, pentru că Twitter, prin definiţie, este reţea de socializare. Dezactivasem chestia aia care îmi trimitea automat articolele pe Twitter şi începusem să mi le trimit singur, adăugând completările de rigoare. Pe lângă asta, am început să urmăresc persoanele pe care le mai cunoşteam eu aşa … de prin online. Adică bloggeri pe care îi mai citeam din când în când. Ţinând-o tot aşa, numărul de followeri mi-a crescut şi, o dată cu el, numărul de vizitatori care îmi veneau de pe Twitter.

Dacă iniţial contul meu fusese făcut pentru promovare personală, se pare că a devenit un lucru de care, acum cel puţin, mă simt dependent. În primul rând pentru că în fiecare pauză, la şcoală, trebuie să scriu sau citesc pe Twitter, de pe telefon, şi în al doilea rând pentru că mi-am luat un telefon nou numai pentru că are Wireless şi pot instalat pe el un client decent de Twitter.

Deşi scopul meu nu este să trimit toată ziua link-uri spre blogul meu, Twitter a ajuns unul dintre primii mei refereri. Adică în topul site-urilor care îmi aduc vizitatori, Twitter e acolo, sus.

Ce rost are articolul meu? Tu, ca blogger nou care aleargă după promovare, trebuie să înţelegi că o reţea socială ca Twitter nu-ţi aduce vizitatori doar făcându-ţi cont. Trebuie să interacţionezi cu lumea şi să ai o anumită influenţă asupra lor, ca să aibă încredere în link-urile pe care le trimiţi. În plus, trebuie să faci toate astea numai după ce i-ai convins că merită să-ţi dea follow.

P.S.: Degeaba urmăreşti tu 1000 de oameni, dacă nu scrii ceva interesant care să-i facă şi pe ei să te urmărească pe tine.

Lasă un comentariu

6 comentarii

  • Andrei kNox 13 Mar 2010, ora 15:44

    Dude, „refereri”. Si da, daca nu esti unu’ ca Cabral (se iarta cacofonia), daca nu socializezi twitterul e egal cu zero.

  • Marius Moga 13 Mar 2010, ora 16:02

    Pentru mine, vine perfect articolul acesta. Abia mi-am facut cont de twitter, o sa tin minte ce ai scris aici.
    .-= Ultimul articol al lui Marius Moga – Afară-i vopsit gardul… =-.

    • Grim_Cris 13 Mar 2010, ora 16:44

      @Marius Moga, ma bucur ca te-am putut ajuta. sa vedem cum pui in practica acum :D

  • Tuns Paul 13 Mar 2010, ora 18:24

    Niciodată nu am perceput Twitterul ca o metodă de promovare pentru blog chiar dacă articolele mele apar tweet-uiesc automat. Il folosesc pentru a spune mai pe scurt ce am de zis şi pentru a fi la curent cu ce se întâmpla printre bloggeri şi prin lumea asta mare….
    .-= Ultimul articol al lui Tuns Paul – Ce blogger român are cea mai frumoasă temă? =-.

  • Pavel 14 Mar 2010, ora 11:35

    Cum am zis si pe blog, si twitterul incepe sa se specializeze. Din pacate unii au inteles ca twitterul e numai pentru promovare. Da’ de ce gresesc ei? Pai, cum te promovezi daca tu trimiti numa’ twitturi cu link spre blogul tau? Cine e interesat sa-ti urmareasca tie linkurile? Nu prea exista, sau exista, si se inmultesc. Bine ca mai exista cateva persoane care nu incearca sa-i piarda din utilizarea de la inceputuri a twitterului.
    .-= Ultimul articol al lui Pavel – Iarnă în luna lu’ Marte =-.

  • RiviOnze 14 Mar 2010, ora 12:16

    si la mine este al treilea referer :p
    .-= Ultimul articol al lui RiviOnze – Trofeul FIFA World Cup la Bucuresti =-.