I-am întrebat pe cei de la RATB de unde provin numerele liniilor mijloacelor de transport. Asta mi-au răspuns

Unul dintre motivele pentru care îmi place atât de mult ce se întâmplă cu casastiti.ro e că sunt o fire tare curioasă și simt că fiecare zi în care public acolo o informație e o zi câștigată, atât pentru mine, cât și pentru cei care urmăresc proiectul, pentru  că fiecare dintre noi are de învățat câte ceva.

Fiind curios, îmi pun tot felul de întrebări, unele normale, altele mai fără sens, dar pentru fiecare întrebare încerc să găsesc un răspuns. Așa e și cu numerele liniilor RATB. M-am întrebat într-o zi cum aleg ei numerele alea și de ce sunt așa și nu altfel, motiv pentru care m-am gândit să le dau un mail și să-i întreb. Nu mă așteptam la un răspuns, iar când acesta a venit, nu mă așteptam ca răspunsul să vină atât de repede.

Le-am scris acum 3 zile, doar că nu am reușit să fiu foarte coerent, iar răspunsul lor a venit la o zi distanță și era tot o întrebare: La ce numere vă referiți? Numărul de inventar, numărul (indicativul) de linie sau numarul de înmatriculare?

Mă simțeam ca la un test grilă la care trebuia să aleg varianta A, B sau C. Am ales varianta B, spunându-le că sunt curios cum aleg indicativele liniilor, iar răspunsul lor arată cam așa:

Ca principiu:

Numerele de la 1 la 59 sunt alocate tramvaielor.
Numerele de la 60 pana la 99 sunt alocate troleibuzelor.
Numerele de la 100 pana la 399 sunt alocate liniilor urbane de autobuz.
Numerele intre 400 si 499 sunt alocate traseelor preorasenesti.
Numerele intre 600 si 699 sunt alocate traseelor de autobuz temporare/naveta. (de regula, infiintate pentru a inlocui o linie de tramvai).
Numerele intre 700 si 799 sunt alocate liniilor expres.

In general, indicativele de linie au fost mostenite de-a lungul timpului, fiecare linie cunoscand modificari in functie de evolutia retelei, de modul cum aceasta s-a dezvoltat si de cererea inregistrata intr-o zona sau alta. Unele linii au disparut, din cauza modificarii cererii pentru un tip de transport sau altul. In astfel de cazuri, indicativul se pastreaza in evidenta RATB si, in cazul reinfiintarii, in aceeasi zona sau in alta, linia poate primi indicativul pastrat ca rezerva.

Ideal ar fi ca liniile dintr-o zona sa aiba indicative apropiate, ca succesiune, insa acest lucru este greu de realizat, intrucat Bucurestiul s-a dezvoltat si se dezvolta inca intr-un ritm alert, iar modificarile in reteaua de transport deservita de RATB sunt din ce in ce mai dese. Ne asteptam in continuare la aceste modificari, avand in vedere extinderea retelei de metrou.

Practic, nu e cine știe ce filozofie în spatele acelor numere, dar măcar acum știu, în mare, despre ce-i vorba. Și-am mai învățat un lucru cu ocazia asta: niciodată n-o să mai evit să pun o întrebare crezând că n-o să mă bage nimeni în seamă. De la RATB chiar nu mă așteptam să primesc răspuns, dar se pare că sunt destul de rapizi și că mi-au și lămurit nedumerirea. ?

    1. bogdanul joi, 28 aprilie 2016, 11:24
      • Cristian Florea joi, 28 aprilie 2016, 11:40
    2. ITsb joi, 28 aprilie 2016, 11:54
    3. Sorina joi, 28 aprilie 2016, 13:15
      • Cristian Florea joi, 28 aprilie 2016, 13:24
        • Sorina joi, 8 septembrie 2016, 11:17
    4. Cezar Firicel vineri, 29 aprilie 2016, 9:27
      • Cristian Florea vineri, 29 aprilie 2016, 10:22
    5. Eugen vineri, 29 aprilie 2016, 16:32
      • Cristian Florea marți, 3 mai 2016, 8:26
    6. Talas Ionela marți, 15 noiembrie 2016, 10:40
      • Cristian Florea marți, 15 noiembrie 2016, 13:21
    7. Catalina vineri, 3 martie 2017, 14:12
      • Cristian Florea duminică, 5 martie 2017, 13:23
    8. Elena miercuri, 15 martie 2017, 13:07

    Adaugă un comentariu