Odată cu lansarea Top Social Brands mi-am trasat un nou obiectiv

Ieri, Revista Biz a lansat pentru al şaselea an topul celor mai active branduri din Social Media românească din ultimul an. Ce-a ieşit? Asta:

Top Social Brands 2014

Vodafone, am aflat ieri, n-a coborât de pe locul I deloc în ultimii şase ani. Apropo, metodologia realizării topului este aici.

Uitându-mă la brandurile din top, am început să mă întreb la câte dintre ele, dacă aş vrea să discut cu persoana care se ocupă de comunicare, aş şti cu cine să iau legătura. Practic, mă întrebam la câte dintre brandurile de mai sus cunosc oamenii care pun la punct campaniile din Social Media. Din 50, am numărat vreo 15. Atunci mi-am dat seama că nu-i ok. Fiind un blogger activ în Social Media, mi se pare normal să ştiu cu cine să discut dacă vreau să iau legătura cu cineva din topul de mai sus. Şi nu brandurile-s de vină că nu ne cunoaştem noi, că ele îşi văd de treabă, aşa cum ar trebui.

Aşa că mi-am propus ca obiectiv până la următoarea lansare a topului să cunosc cel puţin un om de comunicare din spatele fiecărui brand din lista de mai sus. De ce? Pentru că Social Media, din punctul meu de vedere, este despre împrieteneală. Nu despre „vai, ce buni or fi ăştia de-au ajuns în Top Social Brands”, ci mai degrabă despre „bun, ce-au făcut de-s acolo sus? Ia să-i cunosc şi să-i urmăresc”. Iar amiciţia asta nu se face pe mail, că nu mi-ar fi greu să dau câte-un mail fiecărui brand şi să spun că mă cheamă Cristian Florea şi că-mi pare bine să-i cunosc. Amiciţia se face pe bază de întâlniri offline, iar asta o să fie o adevărată provocare, dar cu siguraţă va fi foarte mişto. :D

P.S.: Ieri, pe lângă lansarea topului, a fost şi-o conferinţă de Social Media. Despre ea o să-ţi spun într-un articol viitor.

Lasă un comentariu

13 comentarii

  • Petru Dolhescu 7 Iun 2014, ora 10:38

    În următoarea perioadă și eu vreau să mă împrietenesc cu diverși bloggeri, să ies la bericică și să socializez. Așa în online, cum ar spune un coleg de-al meu din Baia Mare, „nu-i în samă” :)

    • Cristian Florea 7 Iun 2014, ora 14:36

      Păi? Ce mai aştepţi? :D

  • Adi 7 Iun 2014, ora 12:51

    Așa se fură meserie. :d Mult succes!

    • Cristian Florea 7 Iun 2014, ora 14:36

      Mulţumesc! :D

  • Tudor 8 Iun 2014, ora 11:10

    Datele lor de contact le poti obtine relativ usor. Adevarata provocare incepe abia in momentul in care luati loc la aceeasi masa si incepeti discutia despre cum sa puneti impreuna umarul la un scop comun.

    • Cristian Florea 8 Iun 2014, ora 19:12

      Da, de-asta nu vreau să mă limitez la a comunica online, pentru că asta poate face oricine. În plus, nu despre împrieteneala online e vorba aici. :D

  • Dragos 8 Iun 2014, ora 16:36

    Bafta Cristian , io totusi stau si ma uit mirat ca nu-i nici un hypermarket in topul asta. Ca unul dintre ele (nu dau nume ca publicitatea ii pe bani :)) ) sustine sus si tare ca-s foarte implicati in social media…da parca nu-i tocmai asa :))

    • Cristian Florea 8 Iun 2014, ora 16:54

      E Lidl în top. Sau despre el zici că susţine că-i în Social Media şi nu-i tocmai aşa? :)) Dacă da, de ce nu e tocmai aşa? :D

      • Dragos 8 Iun 2014, ora 16:59

        Nu despre el vorbesc :)) . Lidl eu nu-l consider hypermarket… adica , cel putin la mine in oras , ii mai mult a supermarket , dar ca sa nu-i jignesc prea tare , o sa zic ca-i intre supermarket si hypermarket :))

      • Cristian Florea 8 Iun 2014, ora 19:26

        :)) E primul hypermarket din România care a strâns 1 milion de like-uri pe Facebook. Şi nu-s cumpărate like-urile alea. Şi da, în unele oraşe au magazine mici, dar în altele au ditamai halele.