Cum e cu preţul la advertoriale?

Pretul la advertorialeVine un moment în viaţa fiecărui blogger când acceptă câte-un advertorial (poate mai sunteţi şi care nu acceptaţi, dar voi faceţi parte din excepţii). Preţul advertorialului, în general, îl stabileşte fiecare în funcţie de cât de mult ştie că duce blogul lui. Se mai întâmplă să ţi se facă propuneri, iar tu să te învârţi în jurul preţului respectiv ca să scoţi ce-ţi trebuie, dar asta mai rar, cel puţin la început.

Zilele trecute mă gândeam dacă aş scădea din preţul unui advertorial pe baza unor anumite servicii. Dacă o firmă mi-ar oferi o sumă de bani, iar eu aş propune alta, ei răspunzându-mi că bugetul lor e prea mic pentru a putea plăti asta (deşi eu ştiu clar că nu este chiar atât de mic şi că nu cer mii de euro pentru un articol cu link), ce aş face?

Mă întrebam dacă aş putea să le cer vreun follow pe twitter, vreo promovare pe conturile reţelelor lor de socializare, sau vreun Guest Post care să nu aibă legătură cu firma lor, totul pentru a mai scădea din preţ.

Răspunsul mi-a venit inevitabil în minte: Nu! De ce aş scădea din preţ pentru un share pe Facebook, sau pentru un mention in #deurmărit-ul firmei respective? Poate aş prinde mai multă notorietate şi m-aş face mai cunoscut, dar nu cred că ar merita să renunţ la nişte bani pentru asta.

Dacă vreau să mă promovez pe bani, prefer să plătesc eu, decât să scad din preţul serviciilor pe care le prestez.

Dar aşa gândesc eu. Voi aţi scădea din preţul unui advertorial pentru anumite servicii?

*photo via

Lasă un comentariu

22 comentarii

  • Dani 23 Mai 2011, ora 21:28

    Depinde de „servicii”. Pentru anumite produse (daca m-ar interesa) da. Pentru orice altceva, nu cred.

    • Florea Cristian 24 Mai 2011, ora 06:02

      pentru anumite produse cred ca as face si eu reducere, dar depinde de produse. daca-i o firma de gresie si faianta, ar putea sa-si ia gandul :D

      • Pato Basil 24 Mai 2011, ora 17:53

        dar daca ar fi un magazin gen magazin online care are ca nisa gadgeturi? nu ai accepta ceva care sa-ti foloseasca fireste! Si gresii si fainte pana la urma:)) daca iti renovezi casa si blogul tau e cotat foarte bine… incat sa-ti asigure toate de care ai nevoie, de ce nu?

      • Florea Cristian 24 Mai 2011, ora 21:22

        da, daca are gadgeturi si-mi ofera ceva ce-mi convine, e ok. si gresia si faianta e ok, dar daca nu-mi renovez casa, degeaba :))

  • Alex B 23 Mai 2011, ora 22:22

    Exact cum zice si @Dani „depinde de servicii / produse”, probabil ca as scadea, in general nu scad deloc, daca le convine, bine, daca nu iar bine.

    • Florea Cristian 24 Mai 2011, ora 06:05

      nici eu n-am scazut pana acum deloc, dar daca ar propune cineva o oferta avantajoasa, as scadea.

  • Adi 23 Mai 2011, ora 22:27

    Baieti, aici e mai putin vorba de produse. E vorba de bani in general. Cat iti ofera si cat ceri tu. Poate fi vorba si de produse, depinde acum de oferte.

    • Florea Cristian 24 Mai 2011, ora 06:04

      e vorba de produse in cazul in care preferi sa scazi din pret ca sa primesti altceva in schimb :D

  • Tudor 24 Mai 2011, ora 06:30

    Eu am vrut saptamana trecuta sa ofer un articol publcitar gratuit unui cabinet medical in schimbul unui raspuns. Rezultatul – am trimis cam 70 de email-uri si nu am primit nici un raspuns (detalii). In concluzie – si gratis e prea mult.

    • Florea Cristian 24 Mai 2011, ora 16:52

      daca si gratis e prea scump, inseamna ca niste baieti de pe undeva nu prea stiu cat de mult poate ajuta un link intr-un articol cand vine vorba de SEO

    • Pato Basil 24 Mai 2011, ora 17:54

      despre asta era… vorba in articolul ala!?

  • MadMike 25 Mai 2011, ora 06:24

    Eu as reduce pretul numai din motive bine intemeiate sau, daca „serviciul” respectiv valoreaza cat contravaloarea scazuta din pret, altfel nu.
    In alta ordine de idei, multi din noi, persoanele de fata se exclud, nu prea stim sa facem o afacere. Advertiserii cauta „rezultate seo”. Multi din noi, dupa o perioada, le au insa, nu stiu sa le expuna pe hartie advertiserilor. Nu este suficient sa spui: Am PageRank 3, sunt cel mai tare… Da sigur…. Trebuie sa ai trafic constant (Demonstrat cu ajutorul Analytics de exemplu), trebuie sa le prezinti ce link-uri de calitate ai, trebuie sa le prezinti statisticile vizitatorilor (Timp pe site, bounce rate, paginile cele mai vizitate etc). Apoi, dupa asta iti poti face un pret mai bun.

    Repet, nu este suficient sa atragi advertiserii spunand ca ai PR3 sau PRX, eu unul nu ma uit niciodata numai la PageRank, pentru ca deserori nu reflecta calitatea.

    • Florea Cristian 25 Mai 2011, ora 14:00

      eu m-am mutat pe domeniu nou din ianuarie si am PR0. Asta nu inseamna ca blogul nu e indexat ca lumea. Advertiserilor, asa cum ai spus si tu, trebuie sa le arati ce le oferi. Iar dupa ce ai scris articolul, desi ei ti-au facut plata si, teoretic, ati incheiat business-ul, e bine sa le trimiti un mail in care sa le arati si rezultatele, adica pe ce pozitie in Google este articolul tau, pe ce pozitie au urcat ei etc.

  • Pavel 25 Mai 2011, ora 17:08

    Eu am mai lăsat din preţ, recunosc. Fie că cerusem din start mai mult ca să am de unde lăsa, căci aşa se merge prin blogosferă, cu negociatul, fie că ofertantul era un prieten, şi pe prieteni îi mai ajuţi.

    • Florea Cristian 25 Mai 2011, ora 21:29

      cu toate astea, nu cred ca ai scris pe bani atat de putini incat nici nu se merita sa scrii. uneori eu nu inteleg cu pot vinde unii link-uri in blogroll pt 1$ pe luna, sau ceva de genul. ce faci cu 3 lei pe luna?

      • Pato Basil 28 Mai 2011, ora 08:49

        hehe dar sunt multi, care pentru 1 dolar iti incarca pe 10 bloguri(ca au adevarate ferme de bloguri)…
        Bine calitate se reflecta in pret!

      • Florea Cristian 28 Mai 2011, ora 08:52

        e ca atunci cand incerci produse de proasta calitate, ieftine tare, gen sucul ala de e 2 sau 3 lei si are 5 litri. il cumperi, e ieftin, dar risti sa termini cu ulcer sau cine stie ce alte boli. asa e si aici, dai tu 1 dolar pentru aparitia pe 10 bloguri, dar risti ca blogurile alea sa fie infectate si Google sa te considere un spammer, sau un virusat :D

        mai bine link-uri castigate pe merit, adica scrii bine, iar omul iti pune link pentru ca-ti respecta munca

      • Pato Basil 28 Mai 2011, ora 08:58

        In privinta sucurilor nu comentez… poti sa faci ulcer de la toate sucurile acidulate chiar daca-s de 10 centi sau de 3 euro!

        Cat despre linkuri castigate pe merit, asa ar fi ideal in bloggosfera dar ca sa ai un asemenea succes trebuie sa te remarci si sa ai multa rabdare poate chiar ani! Asta e partea cea mai grea… altii vor sa se dezvolte in scurt timp.

  • Vali D 28 Mai 2011, ora 12:00

    La mine e fix invers. „Cumpar” advertoriale, link-uri, bannere, pe fani pe facebook sau followeri pe twitter. Am facut destule „schimburi” de acest gen. De ce sa dau bani, cand pot oferi un serviciu la schimb ?

    • Florea Cristian 28 Mai 2011, ora 12:14

      si cum faci tu rost de followeri pe twitter? ceva tool-uri or something?

  • Vali D 28 Mai 2011, ora 12:17

    Nu e nici-un tool :D
    Totul e manual. Toti useri sunt reali. Toti au poza/poze, prieteni… life.
    Insa nu stiu cat de activi sunt. Depinde de ceea ce scrii/postezi, depinde daca sunt si ei targetati.
    Ai fi interesat ? fani sau followeri ? :)