Primul drum cu un tren privat

Spuneam pe Facebook acum vreo săptămână că am descoperit cu stupoare faptul că în România există trenuri private. Era doar o informaţie aflată dintr-o sursă sigură, dar nu ştiam să vă spun cam cum e un drum din ăsta. Acum, profitând de faptul că am intrat în vacanţă şi că merg la SMS Camp, am zis să petrec vreo două zile în Braşov, chiar înainte de tabără.

Ştiind că există un tren de la Regiotrans care merge de la Focşani la Braşov, am zis că nu pot rata această ocazie.

Cum e?

tren privat regiotransLa exterior arată mai puţin ca un tren şi mai mult ca un, nu ştiu, motor de locomotivă cu vagon inclus. Are, practic, două vagoane cu motor, legate între ele. Unul e făcut ca să meargă într-o parte, iar celălalt ca să se deplaseze în partea cealaltă. Mă aşteptam să fie foarte gălăgios din cauza asta, dar este exact ca orice alt tren când vine vorba de zgomot.

Arată decent la interior. Are scaune mult mai confortabile decât oferă CFR-ul şi pare ceva mai curat. Nu extraordinar de curat, că e vorba de un tren românesc, totuşi. Am apreciat faptul că cel care ţine loc de controlor este mult mai relaxat şi comunicativ decât toţi controlorii pe care i-am văzut în viaţa mea. Nu ştiu dacă am avut eu noroc, sau aşa sunt toţi.

De ce ştie foarte puţină lume de aceste trenuri?

În gară nu-ţi oferă nimeni prea multe informaţii despre ele. Tipa aia a anunţat în difuzoare doar faptul că vine un tren la linia trei şi că merge spre Râmnicul Sărat şi Buzău, chiar dacă el ajunge până în Braşov.

În plus, pe tabela aia unde sunt anunţate trenurile care vin, scria că vine un tren dinspre Iaşi la linia trei, dar nu zicea nimic despre locul în care se duce. Iar doamna de la recepţie, când am întrebat-o de trenul privat, s-a uitat la mine ca şi cum mi-aş fi bătut joc de ea, apoi mi-a zis că e cel de la 19:24, de pe tabelă. I-am mulţumit şi m-am rugat să nu fi avut impresia că am vrut să fac mişto.

Dacă stau să mă gândesc, e un comportament relativ normal, mai ales că le dau banii altora şi nu celor de la CFR. Apropo de bani, biletul Focşani – Braşov m-a costat 14 lei cu reducerea de elev, iar dacă aş fi mers cu un tren CFR, n-aş fi scăpat fără 41 de lei.

Nu m-ar deranja ca reţeaua de trenuri private să se extindă în România şi să acopere toate rutele. Apropo, nu ştiu dacă a fost o coincidenţă, dar în timp ce toate trenurile de la CFR aveau cel puţin 30 de minute întârziere pe tabela aia din gară, în dreptul trenului ăsta scria „-5 minute”. A venit mai devreme, dar a plecat la aceeaşi oră. Ce ţi-ai putea dori mai mult de la un tren?

A, era să uit, singurul minus de remarcat ar fi faptul că nu există niciun fel de priză în vagon. În rest, toate bune.

Lasă un comentariu

17 comentarii

  • Florea Cosmin-Ionuţ 10 Iul 2012, ora 20:39

    Dacă nu mă înşel, acest tren pleacă din Iaşi, iar drumul de acolo până la Focşani e de 13.5 lei.

    • Florea Cristian 10 Iul 2012, ora 20:42

      Da, da, din Iaşi pleacă sigur. Trenurile de genul ăsta nu fac decât să demonstreze că CFR-ul cere o grămadă de bani pe bilet degeaba.

  • ZeceDeZero 10 Iul 2012, ora 21:34

    Cred ca am mai zis de trenul de la cfr care a ajuns mai repede in gara si a plecat mai repede, cam cu 30-40 de minute mai repede decat era anuntat. Bineinteles ca cei care au cumparat bilet au ramas cu biletul si atat.
    Stii unde pot afla detalii despre ce trenuri private merg si unde? Pretul suna foarte bine si ma pot lipsi de priza pana la urma.

    • Florea Cristian 11 Iul 2012, ora 13:25

      Pe site-ul Regiotrans găseşti cam toate detaliile de care ai nevoie.

  • George Jipa 10 Iul 2012, ora 22:23

    Stiam de trenurile private, dar dezavantajul lor este ca nu circula la orele la care pot eu sa plec din Bucuresti, asa ca… umplu cu bani tolba CFR de vreun 1 an incoace… din 2 in 2 sapt cu cate 110ron (Bucuresti – Buzau).

    • Florea Cristian 11 Iul 2012, ora 13:35

      Pfoai, 110 lei înseamnă o grămadă. Păcat că nu te intersectezi cu programul ăstora, dar sper să se mărească numărul curselor pe parcurs.

      • George Jipa 11 Iul 2012, ora 20:53

        A se intelege ca 110 lei… inseamna dus si intors, dar chiar si asa tot e o suma de bani care nu prea o merita.

  • Valy 10 Iul 2012, ora 23:45

    aoleo…cand ma plimbam eu cu regiotransul, unii nu stiau nici de cfr :))). In zona de vest a tarii e de mult regiotransul si a acaparat multa cale ferata :)

  • Ana- 11 Iul 2012, ora 13:37

    wow, arata super ok , as face o plimbare cu el

  • Rucsa 26 Sep 2012, ora 17:28

    Te-au citat astia de la evz, stiai? http://m.evz.ro/news/1002505

    • Cristian Florea 26 Sep 2012, ora 21:09

      Habar n-aveam. Mulţumesc pentru că mi-ai zis. N-ar fi pus şi ei un link spre blog, că-i durea mâna.

  • stefan ghe 14 Ian 2013, ora 13:12

    din bucuresti la ce ora pleaca si cat costa

    • Cristian Florea 14 Ian 2013, ora 13:16

      Poţi intra pe site-ul lor şi găseşti acolo toate informaţiile de care ai nevoie.

  • Robert 14 Mai 2013, ora 16:25

    mai este un tren care pleaca din Craiova spre Bucuresti….am „pierdut pe cineva” in trenul asta …deci nu-s bune!!!!

    • Cristian Florea 14 Mai 2013, ora 23:20

      De la aceeaşi firmă? Sunt mai multe firme de trenuri private, din câte am înţeles.