Cum să „prinzi viteză”

Orice blogger, cititor de bloguri sau utilizator normal al internetului duce o continuă luptă cu timpul. Orice minut, secundă sau milisecundă câştigată reprezintă o nouă ocazie pentru a începe o altă activitate. Cu cât câştigi mai mult timp, cu atât poţi desfăşura mai multe activităţi în perioada în care stai la PC.

M-am gândit să fac un fel de … tutorial despre cum ai putea câştiga mai mult timp în momentul în care stai pe internet. Nu vreau să-l respectaţi strict, ci doar să învăţaţi câte ceva din el şi să aplicaţi ce-i aici în ceea ce aveţi voi de făcut.

O pagină nouă este mai eficientă decât un tab nou.

S-ar putea să vi se pară ciudată chestia, dar aşa e. Dacă vreţi să scrieţi articolele cât mai rapid şi mai eficient, ideal ar fi să deschideţi blogul vostru într-o pagină, iar celelalte link-uri care mai vin să se deschidă într-un alt window al browserului. Ideea mi-a venit când am văzut că, fără să vreau, pe lângă taburile deschise special pentru a mă ajuta la crearea articolului, mai aveam deschise alte zeci de taburi cu alte prostioare (link-uri de pe twitter sau mai ştiu eu ce alte bloguri din reader).

Acum, am început să-mi organizez treaba altfel: Am un window deschis cu noul articol, aici deschid toate taburile care au legătură cu articolul (Google Search, dexonline, ş.a.), iar restul sunt alte pagini ale browserului de care mă ating deabia după ce termin de scris. Încercaţi, o să câştigaţi ma mult timp.

Cititorul de mailuri şi reader-ul să fie desktop applications

Şi asta este o chestie, zic eu, esenţială. Probabil mulţi dintre voi deţineţi mai multe adrese de e-mail, începând cu Yahoo şi terminând cu Gmail sau adrese de pe blogurile personale, fiecare are nevoie de timp pentru a citi zilnic ceea ce primeşte pe mail. Numărarea, citirea şi ştergerea mailurilor poate fi făcută foarte uşor cu POP Peeper – un freeware care îţi permite adăugarea câtor adrese de e-mail vrei şi verificarea mailului la câte minute setezi tu.

Reader-ul, de asemenea, ar trebui să fie o aplicaţie pentru desktop care să-ţi uşureze munca. FeedDemon se laudă acum cu o versiune care îţi sincronizează Google Reader-ul cu aplicaţia în cauză şi, decât să intri din browser să citeşti cine ce a mai scris, mai bine deschizi programul şi vezi ce a mai apărut nou. Totodată, progrămelul îţi permite să setezi perioada la care să fie verificate blogurile de articole noi; lucru, zic eu, foarte bine pus la punct.

Fă-ţi un plan

Esenţial în câştigarea timpului pe internet este organizarea corectă a lucrurilor pe care le ai de făcut. Eu, în timp ce se deschide PC-ul mă gândesc la activitatea din ziua respectivă gen: „Am de scris două articole, de modificat thema la blog, de încercat nu-ştiu-ce plugin, etc.”

Ştiind ce am de făcut, mi le organizez în funcţie de importanţă. Întâi citesc mailurile şi, câteodată, reader-ul, după care încep să pun planul în aplicare. Începând cu scrierea articolelor şi terminând cu verificarea de pluginuri şi tot aşa.

Mie cel puţin îmi prieşte chestia asta. Tot ce am prezentat mai sus este testat şi dovedit de mine, acum depinde de activităţile fiecăruia.

Voi cum vă organizaţi timpul?

Lasă un comentariu

14 comentarii

  • seoslayer 21 Dec 2009, ora 10:04

    poi…eu am mai multe de facut…
    la 5 ies de la servici, ajung acasa, mananc, ma joc o ora(nu mai mult) si apoi ma apuc de treaba, fie ca trebuie sa fac seo la un site, sa traduc niste chestii sau sa modific un template, iar apoi, in functie de cat timp mai este pana la ora 2 jumate dimineatza, mai codez putin pt site-ul meu care este in constructie inca:(…
    cam atat…
    referitor la ce ai zis in articol, ai dreptate, doar ca la partea cu cititorul de mailuri si reader-ul prefer varianta old-fashioned:D…

    • Grim_Cris 21 Dec 2009, ora 10:22

      @seoslayer, dar noua varianta e mai rapida, merita incercata

  • Tuns Paul 21 Dec 2009, ora 10:17

    Şi eu încerc să îmi ordonez timpul cât mai bine cu putinţă,ca,precum ai spus şi tu mai sus,să am timp pentru mai multe activităţi.Eu încerc să îmi ordonez timpul pe care îl am la dispoziţie pentru statul pe internet cu ajutorul browserului Firefox şi cu multe addonuri de-ale lui.
    De ex: Pentru a citi blogurile folosesc Google reader,ca să nu tot intru să văd dacă a apărut vre-un articol nou folosesc addonul Google Reader Watcher,pentru Twitter folosesc addonul Echofon şi pentru gmail folosesc Gmail Notifier.
    Pentru mine e mai convenabil să fac totul din browser.

    • Grim_Cris 21 Dec 2009, ora 10:24

      @Tuns Paul, o perioada am crezut si eu acelasi lucru: ca faci totul din browser. dar cand iti mai bagi un tabmix plus si un colorful tabs sau mai stiu eu ce alte pluginuri incepe Firefox-ul sa se miste infect si deja nu-ti mai trebuie nici Twitter pe el, nici Google Reader Watcher

  • seoslayer 21 Dec 2009, ora 10:49

    @grim o sa incerc… daca imi place iti dau un premiu;))…in semn de recunostinta:P

  • Dexter 21 Dec 2009, ora 12:32

    Daca stiu ca am ceva de facut.. incerc sa rezolv treaba resp[ectiva.. si sa nu ma concentrez la 100 de chestii.

    Daca citesc articole.. citesc articole.. daca ma documentez .. ma documentez,,,

    In cazul in care gasesc un articol interesant dar nu am timp sa il citesc il adaug in „read this page later” (extensie chrome).

    • Grim_Cris 21 Dec 2009, ora 13:12

      @Dexter, eu in reader obisnuiesc sa fac asta: cand gasesc un articol si n-am timp sa-l citesc il marchez ca necitit

  • PanTeraS 21 Dec 2009, ora 12:54

    Simplu… Stau 3 minute sa se deschida PC-ul, verific emailurile primite de pe gmail, deobicei nici nu le mai citesc, si le sterg direct mai ales daca vin de la twitter sau alte de astea. Apoi intru pe blog, vad daca a mai comentat careva, mai verific un blog 2. Poate intre timp imi vine inspiratia si scriu ceva pe blog daca nu salut.

    Daca am de realizat o tema ma apuc de ea pana ajung in stadiul final. Si mai ramane timp in care ma plictisesc si ascult muzica, dar daca e vorba sa ma plictisesc la PC, il inchid si ma duc la TV…

  • Inocentul 21 Dec 2009, ora 17:53

    Chiar aseara ma gandeam ca pierd prea mult timp pe internet inutil si ar trebui sa imi fac un plan cu referire la organizarea lucrurilor ce o sa le fac a doua zi. In plus, asa adorm si eu mai repede, dar astfel poate nu duc o idee la bun sfarsit si ma trezesc fara sa mai stiu nimic. :))

  • Magic 22 Dec 2009, ora 14:38

    nu vreau sa par rautacios.. dar

    „Am de scris două articole, de modificat thema la blog, de încercat nu-ştiu-ce plugin, etc.”

    • Grim_Cris 22 Dec 2009, ora 19:10

      @Magic, stai ca n-am inteles. unde e greseala?

  • Ioana 23 Dec 2009, ora 13:06

    Cand stau pe net, cel mai mult timp il pierd cu messul.De aia nici nu mai intru asa des pe mess, am zis ca-mi bag picioarele in el, stau daca am nevoie si atat. in rest…fie ce-o fi :D

    • Grim_Cris 23 Dec 2009, ora 20:30

      @Ioana, asta am descoperit si eu cand am facut experimentul ala … o saptamana fara mess :D a fost una dintre ideile mele geniale care au dat roade