Proaspăt întors de la caravana Samsung din Focşani, permiteţi-mi să raportez

Dacă aţi ratat primul articol pe tema asta, îl găsiţi pe această pagină. Am fost în liceul care a încercat să mă înveţe carte preţ de 4 ani. Acolo a venit şi o echipă de la Samsung, a venit şi Aurora Mateiuc de la eJobs şi, în cadrul Samsung Trends of Tomorrow, le-au vorbit elevilor despre tehnologie, CV-uri şi cum îi poate ajuta Social Media atunci când se hotărăsc să aplice pentru un job.

Practic, au încercat să-i facă să conştientizeze că ceea ce publici pe Facebook e mai important decât crezi tu, că un angajator te caută pe Google înainte să se hotărască dacă te angajează, iar activitatea ta de pe internet cântăreşte foarte greu în momentul în care vei dori să fii angajat. Mi-a plăcut că la Colegiul Naţional „Alexandru Ioan Cuza” din Focşani, la prima întâlnire cu elevii, toţi aveau conturi de Facebook. Iar la a doua a fost o singură persoană care n-avea (încă). Contează tare mult să fii obişnuit cu reţelele de socializare în momentul în care îţi găseşti un job, fie că e online sau nu, iar faptul că toţi au înţeles că trebuie să fie pe Facebook e mare lucru. Am scris asta pentru că, din câte am înţeles, la nici unul dintre oraşele în care a mai mers caravana (şi-au fost vreo 9) nu au mai fost atât de multe conturi de Facebook în sală. #oamenidesocialmediademici, ce să mai?

Eu doar am asistat la discuţii, deşi uneori simţeam nevoia să intervin şi să povestesc puţin din umila mea experienţă, cu speranţa că va ajuta pe cineva, cândva, cumva. M-am bucurat, în schimb, că elevii au fost liniştiţi şi au ascultat tot ceea ce li s-a povestit. Pentru asta îi apreciez şi îi felicit. Şi ştiu că ştiu că informaţiile de-acolo nu-s atât de uşor de digerat dacă nu prea ai treabă cu online-ul, chiar dacă echipa de la Samsung le-au împachetat tare frumos.

Şi m-am bucurat că am putut merge la liceu implicat într-o campane care scoate online-ul şi tehnologia în faţă. Sper că şi elevii au învăţat câte ceva de aici, că pentru mine a fost o experienţă foarte interesantă.

Lasă un comentariu

2 comentarii

  • Şerban Stănescu 7 Noi 2013, ora 18:06

    Peisajul pieţei muncii, se modifică constant şi continuu. La fel şi recrutarea.
    Vom ajunge să lucrăm din ce în ce mai mulţi de-acasă, ceea ce este fără îndoială ceva de dorit, chiar dacă acum, pentru foarte mulţi, e mai comod să te duci la un job gata construit de altcineva.
    Ce a făcut Samsung, e poate un pas către tehnologie, dar e mult de discutat în privinţa asta.
    A extinde recrutarea din offline în online mi se pare puţin, extrem de puţin pentru o companie de talia Samsung. Şi dacă la noi asta e ceva de domeniul noului absolut, în lume, recrutarea online e deja un fapt învechit, datând de mai bine de două decenii.
    Îmbucurător este însă faptul că cei care acum se află pe băncile şcolilor, se gândesc din vreme la autopromovare. Şi aici, exemple, argumente, sunt multe. Dacă mă gândesc de pildă la bloguri ale unor elevi de generală, care ajung să depăşească 3 ani în peisajul web, deja ne situăm dincolo de „moda blogurilor” şi intrăm în categoria „mijloace de expresie”. Şi asta, înseamnă ceva.
    Dacă la vârsta absolvirii facultăţii ai deja 8 ani de blogging, altfel se poate purta o discuţie.
    inclusiv pe tema „Încotro?”
    Mă îndoiesc serios de pildă că tu, când vei termina, vei suferi de psihoza „Şi-acum ce mă fac?”
    Măcar pentru că între timp, blogul tău va mai aduna vreo 4 primăveri, pe lângă cele deja trecute în „cartea de muncă”! :)
    Potrivit experienţei mele, un blog muncit, trebuie să intre pe monetizare cam după 12 luni.
    De la acest pas încolo, depinde de autor cum îşi gestionează timpul şi resursele, precum şi CV-ul online! ;)