Publici pe Facebook după un anumit program?

Observ că Facebook începe să aprecieze din ce în ce mai puţin link-urile pe care le pun în update-uri şi să scoată în faţă pozele şi statusurile care au doar text. Nu ştiu exact ce algoritm folosesc ei, dar ştiu că de fiecare dată când pun un link (fie că e spre blogul meu sau nu) sunt mai puţini oameni care îl văd.

De aceea încerc să-mi fac un fel de program zilnic în legătură cu ceea ce public. Deocamdată testez, că nu ştiu încă ce mă avantajează şi ce nu. Totuşi, încerc să nu las nicio zi să treacă fără să scriu măcar un update text (asta pentru a le aminti celor care mă urmăresc sau mă au în lista de prieteni că exist), iar când pun câte-un link spre blog, încerc s-o fac la cel puţin o oră după ultimul update. Totodată, mă uit la cei care sunt online pe chat şi încerc să nu public link-ul dacă nu-s cel puţin 500 de oameni online. Iar orele de publicare diferă în funcţie de zi şi de timpul meu liber.

Am observat că dacă scriu mai multe update-uri într-un timp scurt, doar primul apare în newsfeed-ul oamenilor. Bine, apar şi celelalte, dar la mai puţini oameni. De-aia încerc să nu-mi îngrămădesc update-urile într-o singură perioadă a zilei.

În rest, de fiecare dată când mă întâlnesc cu vreun prieten care n-are treabă cu online-ul, primul lucru pe care mi-l spune după întrebarea „Ce mai faci?” este „Am văzut că eşti foarte activ…”, ceea ce nu e neapărat rău, zic.

Voi aveţi vreun program după care actualizaţi statusurile din reţelele de socializare?

Lasă un comentariu

17 comentarii

  • Adelin 23 Iun 2013, ora 16:25

    Ar fi fost chiar culmea să îmi propun un astfel de program. La mine e în funcţie de cum îmi vine. Că-i o melodie, un banc, o înjurătură, un film sau mai-ştiu-eu-ce, niciodată nu mă gândesc să public la o anumită oră. Totuşi, încerc, într-adevăr, să nu aglomerez postările. Rareori trec de 4 postări pe zi… Uneori abia am una sau două. :)

  • Bajko Renata Adrienn 23 Iun 2013, ora 17:48

    Nu am un program bine definit. Ceea ce este important este să am în fiecare zi o postare, cum ziceai tu, să nu uite lumea să mai intre pe profil și pe blog. Cele mai multe posturi pe Facebook sunt legate mai mult de persoana mea, de blog și poze de pe Instagram.
    Încerc să fac o diferență în comunicarea mea pe diferitele medii. De exemplu, mă gândesc să încep să mai postez una alta pe twitter, dar gânduri ce-mi vin pe moment (căci ceea ce se postează, e setat automat). Pe Google+ mai multe articole, fără texte personale. Pe tumblr pozele preferate, pentru că mă ajută și am un reach mai mare la nivel internațional. Instagram, poze, poze, poze. Pe EyeEm, poze artistice.
    LinkedIn, nu trebuie să zic, e pur profesional.
    Și, de pe fiecare rețea încerc să aduc oamenii pe blog. Acesta-i scopul.
    Ah, ziceai că nu postezi dacă nu sunt minim 500 de persoane online. Mai demult eu aveam 4800, i-am șters, sunt la 1300, iar diferența e imensă. Înainte postam un punct și aveam 30 de like-uri, la o poză oricare minim 600 de like-uri. Iar acum, e totaaal diferit. Dar e mai bine. Cel mai mult am văzut să fie 300 de persoane online, și asta marți seara. În rest, de obicei sunt 160.
    Măcar pot să numesc aprecieri mai adevărate și sincere acele like-uri pe care le primesc.

    • Cristian Florea 23 Iun 2013, ora 18:38

      Da, numărul ăla e în funcţie de numărul de prieteni al fiecăruia. Eu am avut 5000, iar acum am ajuns pe la 3000 şi ceva. Când erau 5000, nu postam până nu aveam 800 online.

      Cât despre comunicarea în funcţie de reţeaua de socializare, e tare importantă din punctul meu de vedere. Cei care stau pe Twitter nu reacţionează la postările mele cum o fac cei de pe Facebook. Mediile de comunicare sunt diferite şi din acest motiv şi mesajele trebuie să fie diferite.

  • Madalin Blidaru 23 Iun 2013, ora 18:03

    Ma enerveaza acum ca nu imi mai ia imaginile din articole si ca trebuie sa le uploadez eu.

    • Cristian Florea 23 Iun 2013, ora 18:39

      Mie mi le ia, dar total anapoda. Şi da, le uploadez şi eu ca să fie ok.

    • Gabriel Ursan 24 Iun 2013, ora 00:45

      Mădălin, ce plugin de cache folosești? Întreb asta pentru că și eu am aceeași problemă uneori și tind să cred că e de la pluginul de cache.

      • Cristian Florea 24 Iun 2013, ora 14:09

        Eu mi-am scos plugin-ul de cache şi tot face faze uneori. Nu cred că asta e problema.

    • Ciprian Pardău 24 Iun 2013, ora 16:14

      Păţesc şi eu uneori.

  • Florin Rosoga 23 Iun 2013, ora 18:13

    Daca e pentru o pagina si vrei sa o cresti ar trebui sa ai un program/calendar editoarial cu orele, tipul de continut, tipul de subiecte abordat etc. Pentru profilul personal depinde de obiectivele pe care ti se stabilesti pt el. Daca ai nevoie de sfaturi da-mi un mesaj privat.

    • Cristian Florea 23 Iun 2013, ora 18:40

      Mulţumesc pentru oportunitate. Am studiat şi eu puţin lucrurile astea. E vorba de contul personal şi cred că m-am prins oarecum de felul în care trebuie să postez. Totuşi, observ că Facebook face tot felul de schimbări, pentru că reach-ul se schimbă mult, deşi strategia, de multe ori, e aceeaşi.

      • Florin Rosoga 23 Iun 2013, ora 19:18

        Trebuie sa testezi si sa vezi care e engagementul creat. Te poti inspira si din strategia altora, insa rezultatele sunt influentate de audienta ta (oamenii care de obicei te urmaresc) si de relatia pe care ai dezvoltat-o cu ei. Testeaza si vezi rezultatele.

  • Gabriel Ursan 24 Iun 2013, ora 00:47

    Eu nu public după un program anume, deși specialiștii Social Media recomandă asta. Cică cel mai ok este în timpul zilei după ora 11:00 când lumea și-a citit deja mailurile importante și mai aruncă un ochi pe Facebook până la pauza de masă :).

    • Cristian Florea 24 Iun 2013, ora 14:09

      Hmm, are sens ce zici, dar cred că depinde de public şi de tipul de conţinut. Dacă omul doar îşi aruncă un ochi pe Facebook nu cred că o să aibă timp să-ţi intre ţie pe link-ul pe care l-ai pus.

      • Gabriel Ursan 24 Iun 2013, ora 14:20

        Corect, contează foarte mult publicul țintă.

  • Carmen 1 Iul 2013, ora 03:02

    Nu m-am gandit la asta indeosebit insa stiu ca era un articol despre Social Media si orele prielnice pentru a posta pe Facebook. Se pare ca in intervalul 7-8 si 10-11 e cel mai ok sa dai share la ceva, numarul celor care sunt activi la acele ore fiind unul ridicat.

    • Cristian Florea 1 Iul 2013, ora 10:00

      Eu cred că depinde foarte mult de cine te urmăreşte. Dacă ai elevi sau studenţi în listă, între 7- 8 şi 10 – 11 s-ar putea să nu fie online, pentru că ei stau seara, după ora 22:00.