Rezultat: Când trebuie trimise link-urile pe Twitter

Am început ieri un mic experiment în legătură cu intervalul optim de timp în care trebuie trimis un link pe Twitter pentru atrage cât mai mulţi vizitatori. Voiam ca experimentul să ţină o săptămână, dar de mâine voi părăsi oraşul pentru ceva timp, lucru care mă impedică să-mi pierd orele în faţa monitorului şi să fac teste.

După cum vă spuneam în articolul trecut, am împărţit ziua în patru. Rezultatele vor fi afişate după o zi de testare, cu link-uri diverse, niciodată acelaşi link, sau cu trimitere spre acelaşi blog.

dimineaţa (între orele 8:00 – 11:00) – am înregistrat rezultate neaşteptat de ridicate: între 12 şi 25 de click-uri pe link (în condiţiile în care link-ul a primit maxim 2 RT-uri).
după-amiaza (între orele 12:00 – 16:00) – am avut parte de statistici neaşteptat de scăzute: între 8 şi 15 click-uri pe link (în aceleaşi condiţii ca şi dimineaţă)
seara (între orele 17:00 – 22:00) – între 6 şi 12 click-uri pe link (aceleaşi condiţii)
noaptea (între orele 23:00 – 4:00) – între 12 şi 17 click-uri pe link (aceleaşi condiţii)

Concluzionăm că dimineaţa link-urile primesc cea mai mare atenţie (deşi nu mă aşteptam la asta), probabil datorită faptului că, vorba lui Pavel, oamenii vizitează link-urile de pe Twitter în timp ce-şi beau cafeaua.

De remarcat este faptul că deşi după-amiaza avem cea mai mare vâlvă pe Twitter, aceasta nu faciliteaza trimiterea de link-uri, ci mai rău îi face. Un link trimis după-amiază nu este băgat în seamă destul de mult, datorită agitaţiei şi multitudinii de update-uri ce apar într-un minut. Aşa se explică faptul că dimineaţa şi noaptea putem primi cele mai multe click-uri pe un link.

Cum spuneam şi în articolul trecut, aceste rezultate nu sunt bătute în cuie. Ele pot varia de la un link la altul (în funcţie de descrierea ce vine o dată cu link-ul), de la o zi la alta (rezultatele de luni nu sunt aceleaşi cu rezultatele de sâmbătă), sau de la un user la altul (nu neg afirmaţia potrivit căreia un user cu jumătate din followerii mei poate primi mai multe click-uri pe un link decât mine).

Lasă un comentariu

12 comentarii

  • Axel 21 Aug 2010, ora 12:14

    Deci…la un experiment de genul ăsta mă gândisem şi eu. Mi-ai luat-o înainte :D .
    Dar e ok. Încă odată se confirmă că geniile gândesc la fel :D

    • Florea Cristian 21 Aug 2010, ora 12:22

      da :)) oricum, ar fi fost bine sa te misti mai repede. mie cum mi-a picat fisa, am si scris despre asta. tu probabil ai mai asteptat, de-aia am reusit eu sa experimentez inaintea ta

  • A.Dragos 21 Aug 2010, ora 20:53

    Dimineata stau oamenii cel mai mult sa citeasca stiri/articole si atunci prind cel mai bine. Depinde acum si de articol, daca e foarte bun si il dai si la 6 seara sau 12 ziua tot apar multe persoane care intra. :)

  • Alex Dima 21 Aug 2010, ora 23:31

    SI eu credeam ca dupa-masa prind cel mai bine linkurile insa daca e sa ne gandim logic, majoritatea dintre noi dimineata la cafea citim readerul si fiind liniste pe twitter accesam majoritatea linkurilor, ca si la 12 noaptea de altfel :)

  • Calivita 22 Aug 2010, ora 14:15

    Si cum ai facut analiza?
    nr de click in intervaluil orar 8-11 la un articol publicat la ora 8 sau numarul de click-uri totale primite de un articol?

    • Florea Cristian 27 Aug 2010, ora 17:03

      numarul totalul de click-uri primite de un link trimis intre orele 8-11

  • Serginho 22 Aug 2010, ora 15:57

    Totusi acest experiment ar trebuii sa decurga pe parcursul unei saptamani, pentru ca o zi nu e de ajuns, mai ales ca ai prins-o in week-end (sambata).

    Trebuie testate toate zilele saptamanii, pentru ca unele difera foarte multe intre ele pentru unele persoane, ca sa nu mai mentionez ca in week-end e cu totul alta treaba. O alta mentionare ar fi ca in timpul scolii ar fi exact opusul rezultatului tau, pentru ca dimineata, lumea nu are prea mult timp alocat calculatorului, datorita scolii sau job-ului.

    Oricum ideea ta a fost buna si experimentul tau este apreciat. Bravo!

  • Andrei 22 Aug 2010, ora 21:29

    Si ar mai fi o chestiune in acest experiment. Conteaza si targetul vizitatorilor tai. Adica daca ai un blog pe care il citesc persoanele tinere, va fi un anumit interval, daca ai un site adresat oameniulor mai invarsta intervalul va fi altul etc.

  • Maria Alexandra 27 Aug 2010, ora 15:46

    Hmm, se pare ca lumea e mai curioasa dimineata

  • Levente Kiraly 14 Sep 2010, ora 19:52

    Poate dimineata afla noutatile, iar apoi trec la treaba

  • Enache Ionut 16 Sep 2010, ora 18:18

    Dimineata, cand toata lumea isi bea cafeaua se uita un pic si pe twitter