Şi-am condus noul Aveo

Sâmbătă am avut fantastica ocazie de a testa noul Chevrolet Aveo, iar asta datorită lui Dan Ştefan de la Auto Aiss Focşani.

Am stat destul de mult să mă gândesc la articolul ăsta înainte să încep să-l scriu, iar asta pentru că au fost câteva discuţii prin blogosferă, cum că cei care nu se pricep în mod special la maşini, nu ar trebui să-şi dea cu părerea după un Test Drive, că s-ar putea să intre într-o zonă necunoscută şi să spună numai prostii.

Eu sunt de partea baricadei care crede că oricine îşi poate da cu părerea în legătură cu asta, doar că nu orice părere poate fi văzuta ca fiind una profesionistă. Până la urmă, atât amatorii, cât şi profesioniştii conduc maşini, fie că ştiu exact ce înseamnă fiecare lucru de sub capotă, fie că nu.

Eu v-am zis deja că nu prea mă pricep, da’ uşor-uşor am să învăţ, că-i un domeniu care începe să-mi placă.

Ca să ştim de unde pornim, am să vă arăt mai întâi datele tehnice ale noului Aveo.

Mi s-a părut tare uşor de manevrat, iar sub motorul de 1.3 se ascunde o maşină care, din punctul meu de vedere, este tare puternică. Dintre caracteristici, amintim de cruise control, şase airbag-uri, sistem de control al stabilităţii, ABS cu EBD, geamuri şi oglinzi electrice, volan reglabil, radio CD cu MP3, servodirecţie, lumini de zi şi, nu în ultimul rând, închidere centralizată.

Poziţia la volan mi s-a părut una tare confortabilă, cu toate că scaunele s-ar putea să nu ajute atât de mult la drum lung. Nu ştiu de ce, dar mie mi s-au părut puţin rigide.

O altă caracteristică uimitoare este aceea care face motorul să se oprească la fiecare semafor. Mulţi ar spune că nu mai simţi adevărata artă a condusului aşa, da’ mie chiar îmi place. Poate şi pentru că nu-s şofer de prea mult timp.

Tot sâmbătă am testat şi vechiul Aveo, care nu m-a încântat atât de mult. Este o maşină bună, dar nu se compară cu fratele său mult mai bibilit. Am înţeles că nici testele Euro NCAP nu-l favorizează prea mult, în timp ce Noul Aveo a obţinut 5 stele.

Mai multe poze de la eveniment găsiţi aici, iar poza cu datele tehnice este de aici.

Per total, primul meu Test Drive a fost unul extraordinar de reuşit. Sper să mai fie. :)

P.S.: Încă se fac înscrieri pentru Test Drive.

Lasă un comentariu

8 comentarii

  • Sergiu Nicola 8 Mai 2012, ora 08:22

    Consumul e perfect. E minunată pentru vremuri d-astea.

    • Florea Cristian 8 Mai 2012, ora 09:53

      Iar faptul că se opreşte motorul la semafor înseamnă şi mai multă economie.

  • Ana- 9 Mai 2012, ora 16:50

    SI TI-L CUMPERI? prefer opel corsa :)

    • Florea Cristian 9 Mai 2012, ora 17:23

      Dacă aş avea bani, probabil l-aş cumpăra. Dar tu ai testat noul Aveo?

  • Alex 11 Mai 2012, ora 21:58

    „O altă caracteristică uimitoare este aceea care face motorul să se oprească la fiecare semafor” – adică?

    • Florea Cristian 12 Mai 2012, ora 12:28

      Adică atunci când opreşti la semafor, pui schimbătorul pe liber, iar motorul se opreşte automat. Când bagi în viteză şi apeşi acceleraţia, porneşte, tot singur. Motorul, din câte am înţeles, nu se opreşte la 100% la semafor, că dacă ar fi aşa ar însemna să consume mai mult la fiecare pornire, ci intră într-un fel de stand-by.

      • Alex 12 Mai 2012, ora 16:26

        Bun. Deci motorul nu se oprește. Asta e cu totul altceva.