Social Media te face să ai o părere mai bună despre tine?

Dove a lansat recent o campanie care se numeşte „Selfie”, iar în clipul de prezentare al campaniei, a învăţat nişte tipe să-şi facă selife-uri, apoi le-a rugat să le înveţe şi pe mamele lor să facă acelaşi lucru. La sfârşit, au pus într-o galerie cele mai bune selife-uri, iar oamenii veneau şi lăsau mesaje post-it în care le spuneau că sunt frumoase.

Asta le-a făcut pe fete să-şi dea seama că nu sunt atât de imperfecte pe cum credeau ele, iar pe mame să spună că nu se aşteptau ca Social Media să redefinească atât de frumos felul în care te vezi şi că selfie-urile astea îţi dau mai multă încredere în tine.

Pe de-o parte, au dreptate. Social Media chiar te poate face să ai o părere mai bună despre tine, fie că vorbim de selife-uri sau nu. Dacă eşti apreciat pentru ceea ce postezi pe reţelele de socializare, deja îţi creşte încrederea de sine puţin, pentru că like-urile alea pe care le-ai primit au fost ca nişte confirmări că tu eşti ok şi publici lucruri interesante. Pe de altă parte, aşa cum Social Media te poate face să ai o părere mai bună despre tine, aceeaşi Social Media te poate face să te crezi cel mai urât om de pe Planetă. Şi, eventual, fără niciun viitor, cel mai prost din curtea şcolii etc. Pentru că în Social Media sunt atât persoane mişto, care ştiu să aprecieze un lucru bun, cât şi persoane care nu caută decât să-i înjure şi să-i jignească pe toţi.

Şi mai ciudat este că dacă îţi spun 30 de persoane că eşti ok şi vine una singură şi te jigneşte, s-ar putea să fii mai afectat de acea singură persoană decât de faptul că alţi 30 de oameni aprobă că faci bine ceea ce faci.

Revenind la campania Dove, mi se pare bună, pentru că i-ar putea face pe mulţi să se gândească de două ori înainte să se lase afectaţi de haterul ăla de pe Facebook.

Îmi place că la un moment dat o tipă spune că ea se consideră frumoasă chiar dacă nu seamănă cu toate fetele alea din reviste. Şi acum ajungem iar la o problemă a publicităţii, că ne oferă o imagine greşită despre cei din jur, astfel ajungând să credem că noi suntem greşiţi. O altă idee interesantă pe tema asta vine de la nişte producători de lenjerie intimă, care au ales să facă o campanie în care să nu retuşeze deloc modelele în Photoshop şi le-au pus în reclame aşa cum sunt ele, cu pistrui şi aluniţe pe faţă şi cu forme pe care noi am ajuns să le considerăm imperfecte.

Concluzia mea ar fi că în Social Media, aşa cum e şi în offline, ar trebui să te intereseze în mod special părerile celor pe care îi cunoşti şi ştii că-s ok. Ei niciodată nu te vor critica fără argumente.

Surse reclame: Dove, Aerie

Lasă un comentariu

7 comentarii

  • Roxana 22 Ian 2014, ora 15:13

    Deși nu-mi plac selfie-urile, campania de la Dove chiar e incredibilă și Social Media chiar are un impact foarte mare asupra părerii pe care o ai despre tine.

    • Cristian Florea 22 Ian 2014, ora 15:21

      Da, da. Eu mă mir că am avut răbdare să mă uit la cele 8 minute de clip. :)))

  • George 22 Ian 2014, ora 15:44

    Destul de interesant ca in clipu de 8 minute toate fetele alea au Iphone :-| Sa nu mai spun de clculatoare Apple in sala aia… La noi in liceu avem pc-uri vechi si monitoare CRT :))

  • Simona 24 Ian 2014, ora 01:28

    Cu articolul ăsta mi-ai dat inspirație să scriu și eu ceva :))