Te-ai gândit la blog ca la un brand?

Mulţi dintre voi şi-au făcut blog din dorinţa de a se face auziţi, sau de a-şi exprima ideile şi părerile în legătură cu minunata lume în care trăim.

La un moment dat, v-aţi dat seama că blogging-ul fără promovare e ca viaţa fără prieteni, adică degeaba. Aţi început să comentaţi pe la alţii, să vă folosiţi de serviciile oferite de Yahoo Messenger şi de cei pe care îi aveţi în listă şi tot aşa. Fiecare s-a promovat şi încă se promovează cum ştie mai bine. Iar rezultatele se văd în funcţie de cât de bine te pricepi.

Totuşi, în toată joaca asta de-a promovarea, te-ai gândit vreodată că tu nu faci decât să te promovezi pe tine însuţi? Deşi nu pare aşa, tu nu-ţi promovezi blogul ca pe un produs, ci îl promovezi ca şi cum ai vrea să te vinzi pe tine. Tu nu faci decât să-ţi construieşti un brand în jurul blogului, pentru că, dacă stăm să ne gândim, cam asta înseamnă blog personal.

Nimeni n-o să spună „A scris blogul lui X un articol super fain”, ci „A scris X un articol super fain, pentru care-l apreciez”. Nimeni n-o să-ţi considere blogul ca şi cum ar fi un produs pe care trebuie să-l cumpere, ci or să te aprecieze pe tine pentru munca depusă, iar laudele le primeşti tu, nu blogul.

Probabil dacă te vei gândi la promovare ca şi cum ai vrea să devii tu mai cunoscut (nu blogul), lucrurile se vor schimba puţin spre bine, asta pentru că vei munci mai mult la această promovare, din simplul motiv că-ţi pasă mai mult de ceea ce faci. Pentru că, dacă stăm să ne gândim, mai important eşti tu decât orice lucru care-ţi aparţine.

Mergând pe ideea că trebuie ca tu să ajungi mai sus, nu lucrurile care-ţi aparţin, s-ar putea să te trezeşti că pui şi ceva suflet în ceea ce faci, nu că te opreşti doar la stadiul în care îţi doreşti foarte mulţi vizitatori.

Lasă un comentariu

15 comentarii

  • runn3r 20 Iun 2010, ora 12:54

    Bai, sincer, nu m-am gandit ca ma promovez pe mine. De fiecare zici ca-ti promovezi blogul, nu pe tine. Ai dreptate :) :D . Acuma sper sa ma promovez si eu prin guest-post-ul pe care l-am scris la tine, sper sa-l accepti :D :-\ „.

    • Florea Cristian 20 Iun 2010, ora 13:01

      e acceptat, dar va aparea pe la ora 14. nu de alta, dar tocmai am scris un articol si tre’ sa treaca ceva timp intre cele doua, ca sa nu innebunesc cititorii

      • runn3r 20 Iun 2010, ora 13:50

        am inteles :D

  • A.Dragos 20 Iun 2010, ora 14:01

    Promoveazi atat produsul, cat si firma. :) Iti promovezi blogul dar de fapt te promovezi pe tine. Multi considera ca se pot ascunde in spatele blogului, insa nu este deloc asa, blogul dezvaluie foarte usor adevarata personalitate a fiecaruia.

  • Gabriela 20 Iun 2010, ora 14:09

    Deşi nu mi-am dorit, lumea a început să mă privească prin prisma blogului…şi se pare că acum el un fel de ‘carte de vizită’ pentru mine.
    E ciudat :D

  • ihearlights 20 Iun 2010, ora 14:15

    Am auzit pentru prima data de conceptul asta „blogul ca si un brand” la webstock, anul trecut. Si de atunci am incercat sa fac putin mai multa promovare blogului, mai mult decat messenger.

  • Bogdan Epureanu 20 Iun 2010, ora 19:29

    Nu toti isi doresc mii de vizitatori; eu cred ca cel putin jumatate din cei care au in blog l-au facut fara asemenea ganduri de „marire” in cap si fara sa si-l promoveze…

    Just my 2 cents…

  • poly 20 Iun 2010, ora 20:07

    :) interesant articol..felicitari!
    depinde de persoana ..

    sunt persoane care au un blog doar pt ca este cool” =)) sau pentru promovare sau alte 100 de motive..
    important este sa fii tu insusi si sa pui suflet in ceea ce faci si multaa muncaaa ;))

  • Tudor 20 Iun 2010, ora 21:17

    Sunt foarte putine bloguri care pot fi considerate „brand”. Cele mai multe sunt mijloace de promovare a unor branduri personale, firma, produs. Confuzia apare in momentul in care blogerul nu a gasit raspunsul la prima intrebare a blogosferei „de ce imi fac blog?”

  • Thorvscata 20 Iun 2010, ora 22:34

    Blogurile care sunt facute strict pentru promovarea personala nu cred ca vor avea succes.
    Asta deoarece oameni se vor inspira de la blogurile cunoscute, vor avea idei inspirate, ceea ce eu nu consider deloc ok intr-un blog. Intr-o piata nu foarte interesanta cred ca un blog trebuie sa fie foarte original pentru a avea succes.
    Cunoasteti vreun blog care a aparut acum 3-4 luni si care are succes?

  • Andrei 21 Iun 2010, ora 11:58

    Excelent punct de vedere! Tot citind acest blog, articolele tale incep sa-mi placa din ce in ce mai mult!

    • Florea Cristian 21 Iun 2010, ora 16:46

      multumesc pentru aprecieri. ma bucur sa aud asta!

  • Shmen 21 Iun 2010, ora 11:21

    Parca si vad , cum e Shane Dawson pe YouTube eu sa fiu in blogosfera … lumea o sa vrea tricouri cu mine … postere cu mine , poze cu mine etc … yeah right …. m-a multumesc cu ce am .

  • Alexandra 21 Iun 2010, ora 16:16

    Niciodata nu este prea tarziu ca tu sa te transformi intr-un brand. Grogorescu nu este un brand?