Tema de azi? Logo Rebranding

Mă întreb cât de mult înseamnă pentru o firmă reconstruirea logo-ului. Şi nu mă refer la cheltuieli, ci la impactul faţă de public. Ştiu că îmbunătăţirea logo-ului înseamnă foarte mult (cum ar fi să vezi acum la Coca Cola, logo-ul din 1886?), dar cam cât îi ia publicului să se acomodeze cu asta?

În plus, cu noul logo, ei vor înregistra creşteri în vânzări din cauză că au făcut ceva mai atractiv, sau pierderi, din cauză că populaţia nu mai este sigură de ceea ce cumpără?

Bineînţeles, aici m-am referit la firme mari (gen Coca Cola, McDonald’s etc.), dar hai să ne referim puţin şi la un simplu blog. Ce-ar fi ca eu să-mi schimb maimuţoiul ăla de sus? Nu-l schimb mult, ci îl fac puţin mai web 2.0. Sau, ce-ar fi ca de pe floreacristian.ro să mă mut pe floreacristian.com (nu ştiu dacă există încă) şi să renunţ de tot la maimuţoi?

Voi cum aţi reacţionea? Sunt sigur că ceea ce vă atrage aici sunt textele, în niciun caz maimuţoiul, dar dacă v-aţi obişnuit aşa (adică mini-brand-ul meu a fost conturat aşa), care ar fi diferenţa?

Lasă un comentariu

18 comentarii

  • A.Dragos 2 Sep 2010, ora 10:58

    Tot te-as citi cu siguranta insa tot ai pierde multi vizitatori din cauza faptului ca toti vor fi obinuiti cu vechea imagine. E greu sa faci o asa schimbare, desi in timp prinde bine (uneleori). Ai vazut ca la Coca-Cola fontul textului e aproape acelasi in fiecare logo? (cateva mici exceptii)

    Deci atat timp cat ramane ceva din „vechiul brand” e bine.

  • Stefan Murgeanu 2 Sep 2010, ora 11:03

    „cum ar fi să vezi acum la Coca Cola, logo-ul din 1886?”

    destul de naspa, dar cu cel din 1900 nu mi-a rusine, zau ;) :)

  • colaholicu 2 Sep 2010, ora 12:08

    Lumea e cam reticienta la schimbari. Recent mi-am schimbat tema blogului intr-un design mai minimalist, mai usor de navigat si mai repede de incarcat. Cativa oameni care sunt bloggeri/web-designeri mi-au zis ca-mi misto, da’ cititorii mi-au sarit in cap s-o pun pe aia veche asa ca am pus-o la loc pe cea veche. Na poftim..

    • Florea Cristian 2 Sep 2010, ora 13:32

      inteleg. dar daca ai fi lasat-o pe cealalta, n-ar fi fost oarecum obligati sa se obisnuiasca?

  • coolnewz 2 Sep 2010, ora 12:07

    Poate nu sunt printre cititorii tau cei mai vechi (cu siguranta :) ) insa nu m-ar afecta cu nimic maimutoiul ala! Ca este, ca nu este …

  • Pavel 2 Sep 2010, ora 12:27

    Mini-moartea e deja mare brand pentru tine, nici să nu-ți treacă prin cap să o scoți de acolo. :D

    • Florea Cristian 2 Sep 2010, ora 13:31

      am inteles, sa traiti!

  • Pizza 2 Sep 2010, ora 14:44

    Credeti ca ar ajuta rebrandingul in cresterea vanzarilor???
    Si cam cat de radical ar trebui sa fie el? Poate iti faci timp sa imi raspunzi . Merci

    • Florea Cristian 2 Sep 2010, ora 17:23

      ar ajuta, asta daca noul brand este mai bine pus la punct. probabil veti observa cresteri de 10-15%, sau nu veti observa deloc. nu aveti de unde sa stiti. Totusi, clientul are tendinta de a mai selecta marfa si dupa ambalaj. Si face asta destul de des. De-aia un brand bine pus la punct are mai multe sanse sa se vanda

  • Shmen 2 Sep 2010, ora 14:16

    Logoul tot o sa se scimbe asta tine de cel care il detine, cei care consuma produsul o sa faca putina galagie, dar dupa un anumit timp se obisnuiesc.

  • MidSuMmEr NiGhT's DrEaM 2 Sep 2010, ora 21:10

    nu ai mai fi tu!
    ar fi prea ciudat cel putin pentru inceput:D
    Cu timpul ne-am acomoda zic eu:D

  • INfinit 2 Sep 2010, ora 20:59

    Grim ăl mic merita un look 2.0. cat despre link, cu un redirect si doua saptamani.. obisnuiesti lumea. Dar de ce .com si nu .ro? pare sa fie liber :)

  • danbrasov 2 Sep 2010, ora 23:42

    Un brand se construieste in timp si nu iti ia decat doua secunde sa dai cu piciorul muncii tale. Nici „grimcris” si nici maimutoiul terorist nu este un brand. El este doar un nume/logo cunoscut unei mici colectivitati, insa ai toate sansele ca in timp sa faci un brand din numele/logo-ul tau.

    • Florea Cristian 3 Sep 2010, ora 00:43

      ce diferentiaza un brand de un nume/logo cunoscut unei mici colectivitati? adica ce i-ar trebui lui grimcris si maimutoiului terorist ca sa devina branduri?

  • mariusrusu 4 Sep 2010, ora 00:29

    lumea te cunoaşte deja după maimuţoiul ăsta (uite aici dovada http://tiny.cc/r6gag ). face parte din tine. nu-l schimba. e ca şi cum makavelis ar renunţa la omul cu chiloţii pe cap, chinezu ar renunţa la superchinezu, tomata cu scufiţă ar renunţa la roşioara aia sau arhi la portretul ăla.

    • Florea Cristian 4 Sep 2010, ora 09:49

      nu credeam ca inseamna chiar atat de mult. multumesc!

  • 92lucia 6 Sep 2010, ora 15:12

    Mie mi-a povestit mama de o firma de pantofi (Guban) care dupa 89 a trebuit sa isi schimbe numele. De pe locul 1 a dat faliment in foarte putin timp.

  • Florin 9 Sep 2010, ora 13:56

    ma doare undeva de ambalaj, atata timp cat blogtl tau nu e roz, cu sclipici si unele iframe-uri imbecile eu tot il voi citi. Oricum, daca redesenezi maimuta incearca sa folosesti cam aceeasi paleta de culori