Termeni uzuali în blogosferă

Mi s-a reproşat că folosesc în tutoriale cuvinte pe care mulţi nu le înţeleg. Sunt nişte termeni foarte des folosiţi în blogosfera, totuşi, sunt şi persoane care s-au lovit de ei, dar încă nu-i cunosc.

M-am gândit să-i explic pe fiecare în parte ca să am unde să-l trimit pe cititor, în momentul în care nu înţelege ceva.

Ştiu că mai există sute de astfel de liste pe internet, dar una în plus nu strică:

IBL – prescurtarea de la inbound link. Se referă la un link care vine către site-ul tău de pe alt site. Dacă x, y şi z au link către a, înseamnă că a are 3 IBL-uri. Cu cât mai multe, cu atât mai bine.

OBL – outbound link, sau link-urile care pleacă de pe site-ul tău către alte site-uri. Altfel spus, link-urile externe. Luând exemplul de mai sus, x, y şi z au fiecare câte un OBL.

PR – prescurtarea de la Page Rank. Este un fel de „rating” atribuit de Google tuturor site-urilor de pe internet. El variază între 0 şi 10. Numai site-urile foarte mari au 10. Google.ro are 7 .. asta ca să nu speraţi la cine ştie ce. O influenţă destul de mare asupra PR-ului site-ului tău o poate avea numărul de IBL-uri pe care le are acesta.

Nişă – se referă la blogurile dezvoltate pe un anumit subiect. Blogurile de nişă sunt cele care îşi aleg un subiect de dezbătut încă de la început şi scriu articole numai în jurul acelui subiect. Un blog de nişă poate fi unul despre maşini, despre ingrijirea corporală, s.a.m.d.

Nofollow – un atribut care poate fi adăugat unui link. Când un anumit link are atributul nofollow, Google nu-l indexează crezând că nu este important. Dacă faci link exchange cu un blog care îţi pune link-ul drept nofollow, mai mult decât vizitatori nu-ţi poate aduce.

Dofollow – link-ul normal, fără nici-un fel de atribut, care este indexat şi recunoscut de Google ca fiind link bun de urmărit. Dacă în cazul nofollow, comanda adăugată a href-ului era rel=”nofollow”, în cazul atributului dofollow, rel-ul dispare de tot. NU există rel=”dofollow”.

SERP – cunoscut şi ca Search Engine Results Page. Altfel spus, pagina de rezultate a motoarelor de căutare. Un loc bun în SERP îţi aduce mai mulţi vizitatori. Este o bătaie destul de mare pe primele 10 locuri în motoarele de căutare pe anumite cuvinte cheie.

SEO – Search Engine Optimization, este un cuvânt de care te loveşti cel mai des când vine vorba de promovarea unui site. Se referă la modificarea infrastructurii paginii şi conţinutului, astfel încât site-ul să fie cât mai bine poziţionat în SERPs.

Sitewide – deobicei se referă la link-uri. Este ceva ce apare pe fiecare pagină a unui site. WordPress are implementat ca blogroll-ul să fie sitewide.

Feed – un sistem informatic bazat pe conţinut. Deobicei blogurile sau site-urile cu un conţinut frecvent folosesc feed-ul. Practic, este un canal cu ajutorul căruia oricine poate primi, folosind un feed reader, ultimele articole ale blogurilor de care este interesat.

RSS – prescurtarea de la Real Simple Syndication. Se foloseste de un agregator de continut (feed reader) si un canal (feed-ul in sine) pentru a face posibila primirea si citirea articolelor de pe site-urile care isi updateaza continutul destul de des (blogul spre exemplu).

URL – Uniform Resource Locator. Altfel spus, adresa unei anumite pagini, a unui site, sau a unei imagini.

Cam atât deocamdată. Sper ca glosarul de termeni să vă fi fost folositor. Dacă aveţi întrebări, nu ezitaţi să le puneţi. Totodată, dacă am uitat ceva, îmi puteţi aminti.

Lasă un comentariu

17 comentarii