Tu cum îţi promovezi articolele mai vechi?

Fără doar şi poate, orice articol al blogului fiecăruia trebuie promovat, cu toate că acesta a dispărut de mult de pe prima pagină. Unii încă ar putea savura articole de acum două-trei săptămâni, sau chiar un an, tocmai pentru că nu scriu ştiri pe blog, iar opiniile pe care le înşir aici, rămân în picioare până la sfârşitul sfârşitului.

Pentru a creşte timpul pe care un vizitator îl petrece pe blog, dar şi pentru a-i uşura munca atunci când vrea să citească mai multe de la tine, este de preferat să îi oferi pe tavă cât mai multe articole din urmă. Bine, asta nu înseamnă că trebuie să spamezi cu articolele vechi pe unde apuci, dar e bine să le araţi celorlalţi că au ce citi la tine, nu că acolo unde se află ultimul articol este şi sfârşitul blogului.

Un plugin bun pentru a promova articolele mai vechi este Yet Another Related Post Plugin (aka YARPP), care afişează (de cele mai multe ori) la sfârşitul fiecărui articol, alte texte related la ceea ce vizitatorul tocmai a citit. Îl folosesc şi îl recomand. Am observat, după ce l-am instalat, o creştere a afişărilor pe blog. Adică vizitatorii mei, când vin, răsfoiesc mai multe articole înainte să iasă, faţă de cum o făceau până la instalarea pluginului. Asta arată că se uită la ce se ascunde în spatele titlurilor care apar în listă, iar uneori mai şi comentează.

Un alt plugin care i-ar putea lăsa pe ceilalţi să vadă ce gândeam în trecut este WP-PageNavi. WordPress are tendinţa de a aranja articolele în pagini, iar WP-PageNavi le numerotează, astfel încât navigarea între pagini este mai uşoară. Dacă un vizitator vrea să vadă nişte articole mai vechi, poate naviga printre pagini. E mai simplu decât să dai click pe „Older Posts” (aşa cum sunt majoritatea themelor) la nesfârşit.

Din câte am înţeles, mai există şi pluginuri de random posts, adică îţi arată în sidebar (sau unde vrei tu), titlurile unor articole aleatorii. Totodată, un plugin de random posts poate să-ţi facă o pagină specială în care să apară articolele în intregime, nu numai titlul. Personal, n-am încercat niciun plugin de acest gen, dar dacă aveţi propuneri, le accept cu cea mai mare plăcere.

În mare, cam aşa îmi conduc eu cititorii spre articolele mai vechi ale blogului meu. Voi?

Lasă un comentariu

15 comentarii

  • A.Dragos 18 Apr 2010, ora 19:27

    Si eu folosesc un plugin asemanator pentru articole in concordanta cu cel citit in momentul respectiv. In rest incerc sa le promovez pe site-urile de socializare din cand in cand (doar articolele care merita) .
    .-= Ultimul articol al lui A.Dragos – Viaţa ca un detaliu =-.

  • Bogdan Anghelina 18 Apr 2010, ora 19:29

    O metodă bună care ajută și la linking-ul on page e să linkezi în noile articole spre articole pe aceiași temă din trecut. Dacă scrii despre Pedala 2000 Turbo linkezi spre articolul de acum un an în care spuneai că ești fan bicicletă de exemplu. Vreau să spun că trebuie ținut puțin cont și de sfera în care se încadrează articolele între care vei face o legătură și nu trebuie exagerat cu asta.
    .-= Ultimul articol al lui Bogdan Anghelina – Bogdan Anghelina, un an de Twitter =-.

  • Pyro 18 Apr 2010, ora 19:31

    Yarpp dupa cum ii spune numele:) in principal iti arata subiectele/posturile care au o legatura articolul prezentat. o alta „smecherie” sa zicem asa ar fi un widget pt cele mai comentate/vizionate articole.
    .-= Ultimul articol al lui Pyro – BikeWalk =-.

  • Marius Moga 18 Apr 2010, ora 19:32

    Mi-am instalat si eu un plugin pentru „related posts” deoarece ii ofera vizitatorului o alternativa dupa citirea articolului. Probabil daca nu ar exista, ar iesi de pe pagina. Cu alte articole (3 in cazul meu) la indemana, indemni la lecturare :)
    .-= Ultimul articol al lui Marius Moga – Cluburile. Atlfel. =-.

  • seoslayer 19 Apr 2010, ora 08:36

    poi nu e neaparat sa folosesti pluginuri. cred ca o buna modalitate de a-ti promova vechile posturi e sa pui link catre ele in interiorul postului nou. adica, daca tratezi un subiect de skateboarding, poti sa pui link pe cuvantul skateboarding catre postul tau cu „„Datul” cu rolele sau skateboard-ul este periculos”. E o modalitate buna de a-ti promova posturile vechi, nu crezi?:P

    • Florea Cristian 19 Apr 2010, ora 08:43

      @seoslayer, ba da, este si asta o metoda prin care iti poti scoate in evidenta articolele mai vechi. o folosesc si eu din cand in cand, dar nu trebuie abuzat totusi :D

      • seoslayer 19 Apr 2010, ora 09:42

        @Florea Cristian, e de bun simt ca ce e prea mult strica. dar cate un link de pe fiecare post nu e abuz:)

  • Florin M. 19 Apr 2010, ora 09:42

    Am folosit si eu o perioada plugin-ul, dar l-am scos şi nu ştiu de ce :|
    .-= Ultimul articol al lui Florin M. – Socializăm sau ce dracu !? =-.

  • francisc 19 Apr 2010, ora 14:52

    si pentru blogspot nu este vreun plugin?
    .-= Ultimul articol al lui francisc – Unde-i timpul, uite timpul =-.

    • Florin M. 19 Apr 2010, ora 19:17

      @francisc, este un cod html :)
      .-= Ultimul articol al lui Florin M. – Socializăm sau ce dracu !? =-.

  • Tzukune 20 Apr 2010, ora 21:11

    Pai si eu folosesc pluginul Yet Another bla bla… ;i cand mai fac articole care se aseamana cu articole mai vechi, bag un link catre ele. Desi se intampla rar sa vreau sa promovez un articol mai vechi pentru ca in articolele mai vechi am si greseli gramaticale si nu sunt nici asa interesante. Nu ca acum as avea articole interesante.
    .-= Ultimul articol al lui Tzukune – De ce nu-mi plac uniformele =-.

    • Florea Cristian 20 Apr 2010, ora 21:18

      @Tzukune, da … si eu patesc. mi-e rusine cu unele articole de-ale mele, din trecut, dar incerc sa le scot in evidenta doar pe cele care merita.

  • Tudor 20 Apr 2010, ora 23:00

    Eu evit pe cat posibil instalarea unui nou plugin :) pe blog

    In momentul in care consider ca un articol anterior merita amintit, introduc link catre el. Tot aman sa introduc si in articolele vechi link-uri catre altele mai noi :)
    .-= Ultimul articol al lui Tudor – Ofertă înscriere în directoare web =-.

  • www.vector-eps.com 21 Apr 2010, ora 23:13

    De obicei twitter si facebook. Astea sunt mana de aur, daca stii cum sa le folosesti…