Unii pur şi simplu nu înţeleg cum funcţionează Social Media

social mediaMai ştiti ID-urile alea penibile de Messenger pe care ni le-am făcut majoritatea dintre noi atunci când am descoperit internetul? Ne credeam cu toţii cool şi nu ştiam ce-i ăla brand personal sau o adresă de mail serioasă, de-aia am ajuns să avem adrese de mail ca frumushika_dulcik22@yahoo.com sau alte minunăţii de genul ăsta la care mă gândesc şi acum cu groază.

La un moment dat, unii dintre noi s-au maturizat şi din frumushika_dulcika@yahoo.com şi-au transformat mail-ul în prenumenume@yahoo.com sau ceva asemănător. Adică o adresă decentă şi deloc complicată, aşa cum se recomandă. Totodată, alţii au rămas la nivelul de atunci crezând că n-au ce face cu un mail serios.

Nu-i nimic greşit în asta, pentru că nu te obligă nimeni să interacţionezi cu oameni serioşi, dacă asta vrei. Totuşi, când începi să te expui online, ar trebui să-ţi dai şi tu seama că trebuie să treci la nivelul următor, care este reprezentat o adresă de mail serioasă.

Spre exemplu, nu poţi să pui pe un CV un email ca roxanika_tha@yahoo.com, pentru că angajatorul o să-ţi respingă din start propunerea. Totodată, nu poţi să-ţi începi un business în Social Media cu o asemenea adresă de mail (şi aici voiam să ajung).

Astăzi am dat peste o pagină de Facebook care vindea nişte produse hand-made destul de atractive şi cu nişte descrieri foarte interesante.

Totul părea ca o strategie de Social Media gândită cel puţin decent, până când am văzut mesajul: „Pentru comenzi, contactaţi-mă la roxanika_tha@yahoo.com” (nu era ăsta mail-ul, dar era în genul ăstuia).

Atunci am închis pagina şi am preferat să nu mă mai întorc acolo niciodată. Degeaba ştii să faci produse faine şi să le expui frumos dacă nu eşti în stare să-ţi faci o amărâtă de adresă de mail care să arate profi.

Lasă un comentariu

14 comentarii

  • zdzero 28 Ian 2013, ora 16:42

    eu inca mai folosesc ca adresa principala de email cea facuta in clasa a 7a (cu care mi-e rusine), dar redirectionez mail-urile de pe adresele cu care nu mi-e rusine acolo deci nu ma afla nimeni :))

    nu-i la modul smecher4you@yahoo.com, dar reflecta gandire de copil de clasa a 7a, deci nu vreau sa fiu asociat cu ea.
    ar trebui sa migrez cu contul principal pe adresa de mail folosita in formularul de aici

  • Moldovenescu 28 Ian 2013, ora 16:44

    Multi nu renunta la o adresa de genul asta pentru ceva legaturi emotionale(un simplu mail poate aduce aminte de cand ti l-ai facut, ce faceai etc); melancolie pura. Inteleg de ce n-ar renunta la el cineva, dar este uber-imbecil sa nu fii in stare sa-ti creezi un mail oficial(preferabil gmail).

    P.S. Cred ca o cunosc pe frumushik_ducik.

  • #fdc 28 Ian 2013, ora 16:49

    Nu se pune virgulă înainte de „sau”.

    • Cristian Florea 28 Ian 2013, ora 16:51

      În cazurile alea nu se pune. Nu ştiu de ce am scris aşa. Mersi că mi-ai zis!

  • bumb75 29 Ian 2013, ora 10:40

    Adresa mea e de la început facuta cu nume prenume , chiar si atunci mi se parea aiurea sa pun altfel .

  • Adrian Anghel 29 Ian 2013, ora 14:50

    Eu zic ca daca ti-ar fi placut produsele acelea atat de mult, ai fi incercat totusi sa trimiti mai intai un mail in care sa ceri mai multe informatii la adresa respectiva. Eu unul nu sunt asa de drastic in astfel de cazuri. Intradevar, e urat, e penibil si te face sa-ti pui mainile la ochi cand vezi, dar nici sa reactionezi chiar asa. Zic si eu.

    P.S.: Nu mai zic de profi, ca e clar ca nu-ti inspira incredere, iar chestia cu informatii mai multe merge in cazul acesta si a celor de genul, dar nu la oameni in toata firea cu afaceri serioase si astfel de mailuri, acolo chiar n-ai ce discuta.

  • joculet0enervant 29 Ian 2013, ora 19:39

    :)) Sunt multi care isi lasa pentru angajator id cu „sh” „tz” si alte alea numai zic de „brilianti, frumoase, dulkici”.
    Iar ce zici tu cu pagina web de ai intrat:))…chiar n-a fost in stare sa-si faca un id nume, prenume. Ce-o fi atat de greu…

  • vecinadeblg 30 Ian 2013, ora 23:22

    De acord ca nu angajezi pe cineva ca PR specialist daca vezi o astfel de adresa in CV, dar poate in cazul produselor hand made producatorul era chiar un adolescent. Sau pur si simplu o persoana care nu isi da seama ca greseste pt ca ea se pricepe la artizanat, nu la strategii de branding personal.

    • Cristian Florea 31 Ian 2013, ora 10:28

      Asta cu adolescenţa nu cred că-i o scuză destul de bună. Într-adevăr, poate nu-şi dă seama că greşeşte, dar de-aia am scris articolul, pentru cei care au destul cap încât să-l perceapă ca pe un sfat.

      • vecinadeblg 31 Ian 2013, ora 13:27

        Ce sa caute „roxanika_tha” pe un blog cu sfaturi despre net? Daca avea cap, probabil ca nu-si facea/pastra o adresa de genul asta :)

  • Vali D 1 Feb 2013, ora 00:23

    Cristiane, nu cred ca ar trebui sa judeci o persoana doar pentru faptul ca are o adresa de mail de genul. Nu stii ce persoana se afla in spatele acelei adrese :)