Apa de la robinet e bună de băut? Sau cu ce am rămas în urma dezbaterii publice făcută de Apa Nova

Ieri am fost la o dezbatere publică organizată de Apa Nova, compania care are grijă de apa care ajunge la robinetele bucureștenilor și care se ocupă și de întreținerea canalizărilor, dar și de apele care se scurg în canale când plouă sau când se topește zăpadă. Am reținut câteva lucruri interesante cu ocazia asta și m-am gândit să le scriu și pe blog, că poate reușesc să răspund curiozităților unora dintre cititori în legătură cu apa care le ajunge la robinet.

1. Apa de la robinet e bună de băut?

Cred că fiecare dintre noi s-a gândit la asta cel puțin o dată. Pe scurt, răspunsul e „depinde”. Dar hai să-ți zic și de ce: Apa Nova are grijă ca apa care pleacă de la ei să fie potabilă. Totodată, are grijă ca în momentul în care aceasta ajunge în dreptul blocului tău, să aibă aceleași proprietăți pe care le are și atunci când pleacă de la stația lor de tratare și producție a apei. Diferența se produce la intrarea în bloc (de la branșament încolo), pentru că sunt blocuri foarte vechi, cu țevi montate acum 50 – 60 de ani, care nu pot duce până în apartamentul tău aceeași calitate a apei. Iar țevile blocului tău nu sunt sub răspunderea Apa Nova, ci intră sub răspunderea asociației de locatari.

Totuși, dacă vrei să te convingi că apa care ajunge în dreptul blocului tău e în regulă, te invit pe această pagină unde poți verifica rezultatele buletinelor de analiză pe care le face Apa Nova în fiecare sector din București.

2. Cum contribuie Apa Nova la schimbarea țevilor din blocurile bucureștenilor

Bine-bine, am înțeles că țevile din blocuri nu țin de Apa Nova, dar chiar nu pot face ei nimic ca să schimbe acest lucru? Ba da, pot face. Și fac deja. Au lansat anul trecut un program numit „A doua țeavă”, care e unic în lume, din ce zic ei și care încurajează asociațiile de locatari să-și schimbe țevile din bloc, ajutându-le cu consultanță în alegerea materialelor, dar și cu suportarea de către Apa Nova a unor cheltuieli ale reparației. Condiția fundamentală pentru a putea beneficia de acest program este ca toți locatarii blocului să fie de acord să le fie schimbate țevile. :D

Au fost la dezbatere și reprezentanți ai unor asociații care au beneficiat de acest program anul trecut. Unul dintre ei chiar a adus cu el o bucată dintr-o țeavă care se afla în bloc înainte de începe implementarea programului. Nu vrei să știi ce se acumulase în interiorul acelei țevi în cei 60 de ani de când a fost montată. :))

3. Cum verifici dacă apa care ajunge la robinetul tău e potabilă

Pentru că Apa Nova are un laborator de analiză, poți cere o analiză a apei care ajunge la robinetul tău. Analiza o poți cere la telefon, la numărul *7777 sau completând formularul de aici. Totodată, dacă vrei să verifici apa dintr-o fântână sau dintr-un puț forat, poți face asta tot în laboratorul lor. Mai multe detalii găsești aici.

4. Apa Nova a lucrat la rețeaua de apă din fața blocului și nici acum n-a fost pus asfaltul la loc. A cui e vina?

Conform contractului pe care-l are Apa Nova cu Primăria București, în cazul unei lucrări de întreținere a rețelei, ei trebuie să sape în locul în care intervin, să rezolve problema, apoi să astupe locul săpat până în locul în care poate fi pus asfaltul peste. Adică în atribuțiile Apa Nova nu intră și punerea asfaltului, ci doar astuparea gropii atât cât să poată fi pus asfaltul acolo. De asfalt se ocupă o altă firmă, pe care o trimite Primăria București. Deci cu ei ar trebui să vorbești ca să se asfaleze acea zonă.

5. Cum poți lua legătura cu Apa Nova dacă ai o întrebare sau o neclaritate? 

Există patru metode simple pentru a lua legătura cu ei:

  1. Prin telefon, la numărul *7777 sau 021 207 77 77 – numere cu tarif normal în orice rețea;
  2. Prin intermediul formularului de contact de pe această pagină;
  3. Prin mail, la relatii.clienti@apanovabucuresti.ro.
  4. Mergând personal la sediul lor de pe Str. Aristide Demetriade, nr. 2, sector 1, Bucureşti.
Tags: