Cum arată un afiş gândit bine
Dovada că oamenii care gândesc se autoeducă
Când am scris articolul despre cum am testat eu Facebook Sponsored Posts, Vali mi-a lăsat un comentariu în care mi-a spus că important e să ştii cum să interacţionezi cu fanii tăi şi că nu e neapărată nevoie să plăteşti ca să fii văzut de mai mulţi.
În exemplul oferit de el, era poza din stânga, unde o pagină cu 1500 de fani a primit vreo 60 de like-uri la o poză şi 500 de views (adică o treime din numărul total de like-uri). Asta în condiţiile în care Facebook-ul anunţă că fără să plăteşti nimic, obţii views de la vreo 16% din toţi cei care au dat like paginii.
I-am explicat lui Vlad care-i diferenţa dintre publicul de pe contul meu de Facebook şi cel din exemplul lui, dar pentru că mi s-a părut un subiect interesant, am zis să-l dezbat mai pe larg aici, că merită.
Numărul de like-uri şi de afişări diferă foarte mult în funcţie de target-ul pe care-l ai şi de natura paginii. N-aş fi învăţat asta dacă nu aş fi făcut pagina Iubesc Focşaniul, care mi-a oferit răspunsuri la o grămadă de întrebări.
Aşa cum spuneam şi în articolul de după Social Media Summit, Social Media este despre oameni, iar oamenii reacţionează mai bine la conţinutul tău dacă publici lucruri care să le stârnească o curiozitate, un dor, sau o mândrie, ceva. Cred că mai corect ar fi să spun că oamenii reacţionează la lucruri de suflet.
Fan Page-ul unui oraş va beneficia întotdeauna de mai multe reacţii decât orice alt Fan Page, pentru că legătura unui om cu oraşul său natal este atât de strânsă, încât orice îl face să-şi amintească de oraşul respectiv o să fie binevenit.
Dacă public pe Iubesc Focşaniul o poză, nici nu apuc să o pun bine că deja strânge 4 – 5 like-uri (în condiţiile în care pagina are acum puţin peste 1300 de fani). Totodată, pe contul personal n-am primit niciodată reacţii atât de rapide. Diferenţa o face legătura celor care mă urmăresc cu conţinutul pe care-l public.
Dacă la pagina unui oraş oamenii dau apreciază update-urile împinşi fiind de instinct, când vine vorba de un cont personal, fan page-ul unui blog, sau al unui brand nu foarte cunoscut, lucrurile stau diferit.
Aşadar, revenim la întrebarea: Este importantă nişa pe care activezi pe Facebook?
Iar răspunsul, din punctul meu de vedere, este un „Da!” hotărât. Nu poţi cere celor care au dat like paginii unei bănci să fie la fel de activi acolo cum sunt pe o pagină cu bancuri, sau o pagină despre un hobby pe care ei îl împărtăşesc.
Revenind la Sponsored Posts, dacă pe fan page-ul unui oraş poţi obţine vizualizări de vreo 2 – 3 ori mai multe decât pe orice altă pagină, asta nu înseamnă că update-urile plătite nu-şi au rostul, sau că o să reuşeşti vreodată cu un cont personal să ajungi la acelaşi engagement de care beneficiază un update de suflet.
4 Comments
pai daca nu ar mai fi importanta, nu ar mai avea nici un rost.
Scuze, dar nu înţeleg. Cine nu ar mai avea rost?
Eu nu am spus ca Sponsored Posts nu te ajuta cu nimic, ci ca, daca lucrezi mai mult la targetarea fanilor, vei avea mai multe „beneficii”.
Tot facebook-ul este un mister.
Iar cu schimbările astea o dată la două – trei săptămâni, devine şi mai misterios decât ne dăm noi seama acum.