Cât de mult contează fidelizarea clientului?

fidelizarea clientuluiDiscutam aseară, trecând pe lângă un Fast Food nou deschis, despre cât de fain se comportă ei cu clienţii acum, când sunt la început, şi cât de nepăsător or să se poarte cu ei peste 2-3 luni de zile.

Comparam Fast Food-ul ăsta din Braşov (îmi cer scuze că nu mai ştiu cum se numeşte) cu unul relativ nou deschis în Focşani, unul cu mâncare grecească, la care chiar patronii sunt cei care pregătesc şi vând mâncarea, motiv pentru care se comportă frumos cu clienţii chiar şi acum, după mai bine de jumătate de an de la deschidere.

Mă întrebam dacă ospătarii conştientizează cât de mult contează ca un client să fie tratat bine acolo unde se duce. Uneori ajungi să alegi locurile pe care le frecventezi în primul rând datorită modului în care se comportă personalul cu tine şi abia apoi catalogând după numărul mare de produse listate în meniu, zona în care este Pub-ul aşezat în oraş, sau mai ştiu eu ce alte criterii.

Chelnerii şi barmanii nu vor putea niciodată să se comporte extraordinar de frumos cu clienţii, având în vedere că salariul lor e acelaşi, fie că sunt 100 de clienţi în plus, sau 100 în minus. Iar şefu’ n-o să poată sta non-stop cu ochii pe ei. Ideea e ca Pub-ul (sau Fast Food-ul, ce-o fi) să nu dea faliment, că în rest, toate bune.

N-ar fi fain ca patronii să încerce să-şi motiveze angajaţii să se comporte frumos cu clienţii? Nu ştiu, ar putea să le dea ceva în plus la salariu dacă rulajul de oameni care vizitează Pub-ul creşte. Astfel chelnerul ar fi mai motivat să se comporte frumos cu oamenii, ca să mai treacă pe-acolo şi să le mai spună şi prietenilor.

*photo via

    1. Ana- joi, 12 iulie 2012, 15:57
    2. robinete joi, 12 iulie 2012, 16:12
    3. Liviu sâmbătă, 14 iulie 2012, 13:21
      • Cristian Florea duminică, 15 iulie 2012, 0:29

    Adaugă un comentariu