3 reclame faine văzute în ultima vreme
Ce-am reţinut de la conferinţa despre tehnologia inteligentă organizată de Revista Biz
Azi am fost la ExpoBike, un eveniment anual în care distributorii de biciclete şi piese pentru biciclete vin să-şi arate marfa, iar pasionaţii de biciclete se strâng, admiră, schimbă cataloage şi cărţi de vizită, iar acasă analizează pe larg ce-au văzut.
Azi am putut vedea, în sfârşit, o cursieră cadru din bambus. Văzusem astfel de bicicletele pe Discovery, dar nu credeam c-o să ajung vreodată să văd una în realitate. E foarte uşoară şi pare destul de rezistentă. Totodată, am văzut nişte MTB-uri de ultimă generaţie, cu furci într-un singur braţ (exact, roata de faţă era ţinută doar dintr-o parte) şi biciclete în care stai ca pe scaun. M-am plimbat şi eu puţin cu una din asta în care stai relaxat. Ca experienţă, e super faină, dar nu te-ai putea da cu ea prin Bucureşti, că n-ai loc de gropi.
Totuşi, cel mai mult mi-au atras atenţia două biciclete făcute în proporţie de 99% din lemn. Sunt create de-un român, Mihai Luxandra, care stătea acolo şi oferea informaţii curioşilor.
Bineînţeles, dacă tot era acolo, am profitat de ocazie şi l-am întrebat câte ceva.
Are o bicicletă şi merge pe ea cât e des poate, dar nu este extrem de pasionat de domeniu. Şi nici nu îi e teamă să recunoască asta. Ideea de a crea o bicicletă din lemn i-a venit anul trecut. A durat 6 luni până s-o creeze pe prima. Recunoaşte că n-a lucrat zilnic, dar tot s-au strâns 6 luni de când s-a apucat şi până când a terminat-o.
A vândut până acum două biciclete în Franţa şi urmează să plece în Germania luna viitoare, că are acolo nişte posibili cumpărători. A spus că străinii sunt foarte interesaţi de munca lui şi că este atât de original ce face, încât înregistrează la OSIM fiecare bicicletă în parte.
Are o firmă de mobilă de vreo 13 de ani şi aşa a început pasiunea pentru prelucrarea lemnului. Poate face orice din lemn, de-aia poţi observa în pozele de mai sus un antifurt de bicicletă şi două perechi de ochelari, toate făcute din lemn. Ne-a arătat că lacătul de la antifurt se deschide cu o cheie specială. Acea cheie e de fapt un tub special de plastic pe care-l foloseşte şi ca să umfle roata. Pentru că janta bicicletei e din lemn, iar lemnul e gros, nu există pompă care să poată umfla roata fără acel tub de plastic. Iar dacă tot ai tubul cu tine (că geanta de sub cadru e făcută ca să-l ţii acolo), să poţi deschide şi antifurtul cu el. Şi dacă nu era de-ajuns, are un far care se încarcă de la soare. O încărcare ţine aproximativ 4 ore.
Mi-a plăcut pasiunea lui pentru prelucrarea lemnului şi mândria cu care vorbea de „copilul” lui. Şi chiar când să-i strâng mâna de final, am observat că şi ceasul pe care-l poartă la mână e tot din lemn.
– Ţi-am zis eu că pot face absolut orice din lemn, mi-a exclamat.
15 Comments
Eu m-am uitat la poze şi, din cîte văd, angrenajul pentru roată e tot din lemn. nu se toceşte? cum funcţionează efectiv?
Dacă aş şti, serios că ţi-aş spune. Oricum, dacă se toceşte, sunt sigur că ţi-l schimbă tot domnul Mihai.
Prea tari bicicletele din lemn .. Felicitari celui care lucreaza la asa ceva. Un pret pentru bicicleta ti-a spus ?
Nu mi-a spus, dar a fost vina mea că nu m-am gândit să-l întreb.
interesanta optiune lemnul pentru o bicicleta !
Am o curiozitate …cam cat costa una ?
Dacă aş şti, ţi-aş spune, dar nu mi-a trecut prin cap să întreb. :(
Habar n-aveam ca exista asa ceva! Mi se par extrem de faine!
Nici eu nu ştiam până să ajung la salon. Mă bucur că am avut ocazia să aflu şi povestea lor, nu doar sw le privesc.
Am vrut sa vin cu o rectificare si o nelamurire..atelierul pt mobilier il am de 13 ani iar angrenajul are foaia ,pinionul, axele si lantul din metal
Am modificat. Mulţumesc!
acela care va construi bicicleta din plastic refolosit de la gunoi va capta piata prin pret mic…si nu suntem departe de asa ceva… trebuie doar putin curaj !
Vor veni şi vremurile alea la un moment dat. :D
Bravo domnului Mihai. Văd că mi-ați luat-o înainte cu participarea la expoziție. Eu insist să realizez biciclete foarte ușoare (principala calitate), și nu sunt încă mulțumit – pe deplin – de rezultate. Doresc să demonstrez că o bicicleta BINE realizată din lemn, poate rivaliza cu cele mai bune biciclete din mase plastice.
Până atunci, vă doresc spor la lucru.
Așteptăm să vedem și bicicletele tale, Dan. :D
Zi faină!