Cum sunt împărțite conexiunile pe LinkedIn și cum poți ajunge la cele care te interesează

LinkedIn-ul este una dintre rețelele sociale care a crescut cel mai mult în ultimii doi ani la nivel mondial. Și nu neapărat în ceea ce privește numărul de conturi noi, cât în ceea ce privește numărul de persoane active din platformă.

Au reușit să facă un lucru cu care Facebook se chinuie în momentul de față: să transforme utilizatorii inactivi în fani ai platformei. Și statisticile arată asta foarte bine, pentru că în ultimii doi ani LinkedIn a avut o creștere cu 50% a engagement-ului în platformă Year-Over-Year, lucru cu care puține rețele sociale se pot lăuda.

Totuși, în continuare LinkedIn este un mediu puțin cunoscut pentru cei care nu i-au acordat atenție până acum, așa că m-am gândit să scriu din când în când articole care să mai explice diverse funcții ale platformei, ca să le știi și să fii familiarizat cu ele în momentul în care începi să fii activ acolo.

Iar azi vom vorbi despre conexiunile de pe LinkedIn, care sunt echivalentul prietenilor de pe Facebook. Adică oamenii cu care ești conectat și cu care poți discuta și interacționa.

Conexiunile de pe LinkedIn sunt împărțite în trei categorii, după cum urmează 👇🏻

Gradul 1: oamenii care sunt conectați cu tine. Practic, sunt prietenii tăi, cei cu care te-ai împrietenit de-a lungul timpului;

Gradul 2: prietenii prietenilor tăi. Cei cu care nu ești tu conectat direct, dar sunt conectați cei din Gradul 1.

Gradul 3: Cei care sunt conectați cu Gradul 2. Adică prietenii prietenilor prietenilor tăi.

Dar ca să ne fie mai ușor am făcut un fel de grafic:

Acum putem vorbi pe culori, unde albastru reprezintă prietenii tăi, galben sunt prietenii lui albastru și portocaliu reprezintă prietenii lui galben.

De ce e bine să înțelegi sistemul

Pentru că în cazul contului gratuit de LinkedIn, poți să interacționezi cu conexiunile tale (albastru) și cu prietenii lor (galben). Dacă vrei să ajugi la cei din categoria portocalie va trebui să te împrietenești cu cei din galben.

Practic, dacă tu ai 100 de conexiuni în albastru (adică oameni care ți-au acceptat cererea de conectare), cercul galben va fi un număr reprezentat de toți prietenii lor și poate fi de câteva mii de oameni. Dacă ai 20.000 de conexiuni în albastru, cercul galben va fi mult mai mare, de câteva zeci de ori mai mare.

Te ajută să fii conectat cu cât mai mulți oameni din industria ta, ca să poți ajunge la și mai mulți oameni cu care nu ești conectat.

Concret, eu am vreo 9.000 de conexiuni pe LinkedIn, iar dacă îi caut pe cei din cercul galben care lucrează în domeniul Marketing și Advertising, LinkedIn îmi afișează 29.000 de rezultate. Dacă aș fi avut doar 100 de conexiuni în loc de cele 9.000, oamenii de marketing din cercul galben ar fi fost mult mai mic.

Dar ce se întâmplă cu cei de gradul 3 (din cercul portocaliu)? Ei bine, la ei poți ajunge doar dacă te împrietenești cu cineva din cercul galben, care în momentul în care ți-a acceptat cererea de conectare se mută automat în cercul albastru (devine prietenul tău), iar cei din cercul portocaliu se mută în cel galben (devin prietenii prietenilor tăi).

Și aici ajungem la partea a doua a articolului 👇🏻

Cum ajungi pe LinkedIn la cei care te interesează

Am stabilit deja că e bine să ai multe conexiuni de gradul 1 (albastre) ca să ajungi la și mai mulți oameni de gradul 2 (galben) și ca să ai șanse să-i transformi pe cei de gradul 3 în conexiuni de gradul al doilea.

Ca să te conectezi cu oameni interesați de industria ta, poți să folosești LinkedIn Search.

Căsuța de căutare de la LinkedIn este una care-ți permite să adaugi tot felul de filtre și te ajută să găsești ușor oamenii care te interesează. Practic, tot ce trebuie să faci e să accesezi această pagină: https://www.linkedin.com/search/results/people/ (sau să dai click pe bara de Search de pe LinkedIn, apoi să dai click pe People).

Pasul 2 e să filtrezi rezultatele în funcție de ce-ți trebuie ție. Așa că apasă pe All Filters, ca în fotografia de mai jos și filtrează rezultatele după bunul plac:

Când dai pe All Filters, poți începe să-ți alegi industria din care cauți oameni, locația sau compania pentru care lucrează. Ideal ar fi să bifezi și faptul că te interesează doar conexiunile de gradul al doilea, că n-are rost să-ți afișeze o listă de rezultate cu oameni cu care te-ai cocnectat deja.

După ce ți se afișează lista de conexiuni de gradul al doilea din industria care te interesează, poți începe să le trimiți cereri de conectare, ca să vă împrieteniți și să puteți interacționa.

Totuși, nu e singura metodă de a ajunge la oamenii potriviți pe LinkedIn și e, cu siguranță, o metodă limitativă (pentru că vor fi oameni care nu-ți vor da Accept pentru că nu li se pare interesant contul tău sau pur și simplu nu vor să facă asta).

Așa că trecem la punctul următor 👇🏻

Care ar fi metodele de a-ți crește baza de conexiuni de Gradul 1

Bineînțeles, excludem deja împrietenirea cu cei pe care-i găsești la Search, că am vorbit despre ea mai sus. Uite alte metode potrivite:

➡️ Content. Creeză conținut cât mai bun pentru a ajunge la oameni care ar putea fi interesați de ceea ce zici. Pe măsură ce crește numărul de interacțiuni ale conținutului făcut de tine, o să vezi că va crește și numărul de cereri de conectare pe care le primești.

➡️ Grupuri. Înscrie-te în grupuri relevante pentru tine sau pentru industria în care activezi. O să vezi că vei găsi comunități de oameni cu interese asemănătoare ție și vei putea interacționa cu ei.

Pro Tip: Poți trimite până la 15 mesaje / lună către membrii ai grupurilor cu care nu ești conectat. Practic, LinkedIn spune că poți să le dai mesaje celor cu care împarți același grup pentru că sunteți interesați de același subiect. E o metodă bună de a ajunge la oameni care nu-ți acceptă cererile de conectare sau care sunt în cercul portocaliu de conexiuni.

➡️ Interacțiune. Dacă interacționezi cu postările altora și o faci în așa fel încât să aduci plus-valoare acelor postări, poți fi descoperit de alte conturi care ar vrea să se conecteze cu tine.

➡️ Guest Posting. Găsește persoane cu multe conexiuni care crezi că ar avea un public la care vrei tu să ajungi. Întreabă-i dacă ar fi de acord să publice pe LinkedIn un text util pentru comunitatea lor pe care să-l scrii tu și să specifice faptul că e scris de tine. E o metodă bună de a ajunge la comunitățile lor și de a porni direct cu un vot de încredere, pentru că cei care îți văd numele acolo știu deja că ai scris un conținut bun și că te pricepi la industrie.

Cam astea ar fi metodele de a crește numărul de conexiuni pe LinkedIn folosind contul gratuit. Există și posibilitatea de a avea cont Premium, lucru care-ți permite să trimiți mesaje celor din cercul portocaliu fără să fie nevoie să vă conectați.

Iar dacă nu ne-am conectat încă pe LinkedIn, găsești aici contul meu. Mai mult, pe 26 iunie susțin un curs despre cum te poate ajuta social media în procesul de recrutare, unde o să abordez inclusiv subiectul LinkedIn. Dacă e de interes petru tine, găsești detalii aici.

Tags:
  • Adaugă un comentariu