Mâine, de la 15:00, trecem de la teorie la practică
Poate la un moment dat Focşaniul va fi numit „oraşul QR”
Mi-am permis să scriu „prima ediţie” în titlu ca să-l oblig oarecum pe Cristi Manafu să mai facă şi alte evenimente Social Media pentru studenţi, că ce s-a întâmplat ieri a fost mult prea fain.
Pe scurt, Manafu, împreună cu Revista BIZ şi Hotel Howard Johnson, au organizat un eveniment de o zi care avea să-i înveţe pe studenţii de la FJSC câte ceva despre Social Media.
Am avut ocazia să particip şi eu, deşi nu studiez la FJSC, iar de învăţat am avut destule. Cristi a adus într-un singur loc o parte dintre oamenii care au ajutat la dezvoltarea online-ului românesc şi care au demonstrat că se poate câştiga din asta. Dacă munceşti, fireşte. I-am ascultat pe Cristina Bazavan, Raluca Duţă, Sorin Tudor, Cătălin Teniţă, Cristian China-Birta, Ionuţ Oprea, Alexandru Negrea şi, bineînţeles, Cristian Manafu.
Ce mi-am notat?
– Nu-ţi face un blog fără să-l gândeşti ca pe un business. Dacă vrei să scrii pentru tine, fă-o într-o agendă. Dacă nu ştii să-l gândeşti ca pe un business, învaţă să faci asta.
– Blogging-ul îţi dezvoltă disciplina, tehnici de scriere, îţi oferă ocazia să înveţi să jonglezi cu audienţă şi, nu în ultimul rând, te ajută la brandingul personal.
– Încearcă să fii activ pe contul tău de Facebook. În momentul în care va trebui să te ocupi de pagina unei companii, să ştii cum reacţionează lumea la ce zici tu. Nu ne plac cei care manageriază pagini de Facebook şi sunt fricoşi. Ei sunt cei care au un limbaj de lemn în Social Media. Iar asta se întâmplă pentru că n-au experimentat înainte pe conturile personale.
– Trebuie să ştii foarte clar ce vrei în momentul în care te avânţi online. Nu poţi spune că vrei doar like-uri, trafic, ori să creşti numărul de fani. Îţi trebuie obiective măsurabile.
– În Social Media eşti activ sau nu mai eşti deloc. Nu poţi să fii puţin prezent online.
– Învaţă să treci singur peste probleme. Abia când simţi că e groasă apelează la prieteni. Dacă lucrezi în PR şi trebuie să promovezi gratuit un produs, gândeşte-te cum ai face-o fără prietenii din online. Ei s-ar putea să nu te promoveze aşa la nesfârşit şi e bine să-ţi păstrezi aşii din mânecă pentru momentele cu adevărat importante.
– Deşi numărul blogurilor active a scăzut mult din 2010 până azi, numărul articolelor şi al comentariilor a rămas aproximativ acelaşi. Concluzia ar fi că oamenii se profesionalizează şi că puţinii bloggeri care au rămas încep să-şi ia munca în serios.
Ce mi-a plăcut?
Că toate discuţiile au fost de genul: dacă o să lucrezi în PR, ai grijă să nu faci greşelile X, iar dacă vrei să fii blogger, ai grijă să nu faci greşelile Y. Practic, indiferent de ceea ce voiai să faci în viitor, aici găseai nişte răspunsuri foarte bune la întrebările tale.
În plus, în partea a doua a zilei am fost supuşi unui fel de test. S-au făcut echipe, ni s-a dat un brief şi, pe baza lui, noi a trebuit să creem o campanie. Apoi, un juriu format din Andra, Mihai Petre şi Andi Moisescu ne evaluau campania şi ne spuneau dacă mergem mai departe sau nu.
La sfârşit am primit o diplomă şi cu asta s-a încheiat ziua. Felicitări, Cristi, pentru eveniment. A fost extrem de util!
P.S.: Sabina a făcut live blogging şi de-acolo puteţi afla mai multe despre ce s-a discutat.