Cum ar trebui să arate campania de branding a unui oraş?

Când spui Paris, te gândeşti la Turnul Eiffel, când spui Londra, te gândeşti la Big Ben, iar când spui New York, îţi vine în minte Statuia Libertăţii. Iar dacă spui Focşani, te gândeşti la… chiar, la ce te gândeşti?

Sunt unele oraşe la care nu-i nevoie să lucrezi prea mult în ceea ce priveşte brandingul, pentru că prin istoria lor şi prin obiectivele turistice îngrijite cum trebuie, îşi creează o imagine în mintea fiecărei persoane. Totuşi, avem şi oraşe mai puţin norocoase, cu obiective turistice mult mai puţine şi mai nesemnificative. În cazul lor cum se procedează?

Ţin minte că atunci când am creat pagina Iubesc Focşaniul, prima poză pe care am publicat-o a fost aceasta.

piata unirii focsani

De la zero like-uri ale paginii am crescut la peste 300 în ziua respectivă, iar poza are în momentul de faţă 385 de share-uri şi 707 like-uri. Şi este cel mai vizitat update de pe pagină.

Aş putea cataloga această mişcare ca branding pentru oraşul Focşani?

Într-o oarecare măsură, da, pentru că cei care au dat share n-au fost numai focşăneni, iar unii poate nici nu ştiau că avem un monument. Nu spun că acum ştiu mare lucru, dar măcar au auzit un detaliu minor în legătură cu oraşul Focşani.

Totuşi, cum ar arăta o campanie de branding pentru un oraş mai puţin cunoscut?

logo FocsaniCu siguranţă ar fi nevoie de o stemă profesionistă, de un website care să arate toate lucrurile frumoase din oraş şi de nişte oficialităţi care să fie deschise spre a promova zona şi a o face cât mai frumoasă.

Pe lângă toate astea, o listă cu toate obiectivele turistice la îndemâna oricui n-ar strica şi nici nişte afişe de promovare a oraşului, atât pentru locuitori (că sunt o grămadă de oameni, incluzându-mă şi pe mine, care nu cunosc toate frumuseţile oraşului în care au crescut), cât şi pentru turişti.

Iar prima poză din articol (plină de umor, de altfel), a demonstrat deja că poate promova oraşul. Dacă am fi fost pregătiţi mai bine pentru primirea turiştilor, poate chiar câştigam mai mult decât puţină imagine pe internet cu ea.

Am hotărât să vorbesc despre asta pentru că până pe 7 aprilie se fac înscrieri la concursul „Cel mai promiţător brand românesc”, unde fiecare companie care se înscrie poate câştiga un rebranding gratuit. Mi-ar plăcea să văd şi un oraş în competiţie. Sau, dacă nu se poate, măcar o firmă din Focşani.

În oraşul tău se lucrează la brandingul municipiului?

P.S.: Dacă eşti blogger, poţi câştiga un pachet complet de branding (logo, slogan, template pentru blog, design pentru carte de vizită) dacă te înscrii la acest concurs.

Tags:

10 Comments

  1. Optimus 28 martie 2013
    • Cristian Florea 28 martie 2013
      • Optimus 28 martie 2013
      • Cristian Florea 29 martie 2013
  2. Optimus 28 martie 2013
    • Cristian Florea 28 martie 2013
  3. bancadelapoarta 28 martie 2013
    • Cristian Florea 29 martie 2013
  4. Anda 29 martie 2013
    • Cristian Florea 29 martie 2013

Leave a Reply