Acest articol o să te facă să crezi că-s narcisist
5 motive pentru care aş mai face o vizită la Amsterdam
Când spui Paris, te gândeşti la Turnul Eiffel, când spui Londra, te gândeşti la Big Ben, iar când spui New York, îţi vine în minte Statuia Libertăţii. Iar dacă spui Focşani, te gândeşti la… chiar, la ce te gândeşti?
Sunt unele oraşe la care nu-i nevoie să lucrezi prea mult în ceea ce priveşte brandingul, pentru că prin istoria lor şi prin obiectivele turistice îngrijite cum trebuie, îşi creează o imagine în mintea fiecărei persoane. Totuşi, avem şi oraşe mai puţin norocoase, cu obiective turistice mult mai puţine şi mai nesemnificative. În cazul lor cum se procedează?
Ţin minte că atunci când am creat pagina Iubesc Focşaniul, prima poză pe care am publicat-o a fost aceasta.
De la zero like-uri ale paginii am crescut la peste 300 în ziua respectivă, iar poza are în momentul de faţă 385 de share-uri şi 707 like-uri. Şi este cel mai vizitat update de pe pagină.
Aş putea cataloga această mişcare ca branding pentru oraşul Focşani?
Într-o oarecare măsură, da, pentru că cei care au dat share n-au fost numai focşăneni, iar unii poate nici nu ştiau că avem un monument. Nu spun că acum ştiu mare lucru, dar măcar au auzit un detaliu minor în legătură cu oraşul Focşani.
Totuşi, cum ar arăta o campanie de branding pentru un oraş mai puţin cunoscut?
Cu siguranţă ar fi nevoie de o stemă profesionistă, de un website care să arate toate lucrurile frumoase din oraş şi de nişte oficialităţi care să fie deschise spre a promova zona şi a o face cât mai frumoasă.
Pe lângă toate astea, o listă cu toate obiectivele turistice la îndemâna oricui n-ar strica şi nici nişte afişe de promovare a oraşului, atât pentru locuitori (că sunt o grămadă de oameni, incluzându-mă şi pe mine, care nu cunosc toate frumuseţile oraşului în care au crescut), cât şi pentru turişti.
Iar prima poză din articol (plină de umor, de altfel), a demonstrat deja că poate promova oraşul. Dacă am fi fost pregătiţi mai bine pentru primirea turiştilor, poate chiar câştigam mai mult decât puţină imagine pe internet cu ea.
Am hotărât să vorbesc despre asta pentru că până pe 7 aprilie se fac înscrieri la concursul „Cel mai promiţător brand românesc”, unde fiecare companie care se înscrie poate câştiga un rebranding gratuit. Mi-ar plăcea să văd şi un oraş în competiţie. Sau, dacă nu se poate, măcar o firmă din Focşani.
În oraşul tău se lucrează la brandingul municipiului?
P.S.: Dacă eşti blogger, poţi câştiga un pachet complet de branding (logo, slogan, template pentru blog, design pentru carte de vizită) dacă te înscrii la acest concurs.
10 Comments
Intai de toate, fain articol, bravo.
Revenind la subiectul lui, ei bine un brand de oras se realizeaza daca e si interes si dare de seama din partea Primariei, a Consiliului Judetean. Se cere multa implicare din partea multor oameni si multa educatie.
Dar ca orice brand trebuie sa aibe si un target. In cazul Focsaniului care ar putea fi acesta?
În primul rând, mulţumesc pentru aprecieri! Apoi, vizavi de Primărie şi Consiliul Judeţean, într-adevăr, fără ei nu se poate face mare lucru pentru promovarea oraşului.
Cât despre întrebarea de la final, eu cred că target-ul ar fi ca Focşaniul să fie mai cunoscut şi să mai aducă nişte bani prin obiectivele turistice pe care le are.
Iar ca să fac o paralelă, ieri am venit de la Amsterdam. Oamenii ăia transformă în muzeu orice clădire mai veche. Nu trebuie să aibă ceva special, că o fac ei să fie specială. Dacă am învăţa şi noi să facem asta, am avea numai de câştigat.
Cand creezi un brand, nu te ocupi doar de imagine, creezi si povestea din jurul lui.
Nu este suficient doar sa vinzi, conteaza si cum vinzi. Un banal mar poate fi vandut ca mar sau ca marul de aur :)
Word! Nici că putea fi zis mai bine.
Cristi, uite eu duminica am sa ma intalnesc cu colegi, cunoscuti comuni, din Blogosfera din Focsani. Si am sa-mi permit, cu acordul tau bineinteles, sa preiau de aici aceasta idee de brand de oras si sa o dezbat cu ei. :)
Personal, tind sa cred ca Focsaniul este prea mic, insa ar trebui scormonit foarte foarte bine si adanc pentru a scoate la suprafata „nesperatele” care sa-i dea o valoare mai mare decat are. Pe langa asta, orasul sufera mult, ii lipseste patura varstei de 25-35 de ani. Cea mai puternica si importanta in a prinde vigoare. Sunt multe si nu vreau sa-ti umplu aici pagina, mai las si pe altii sa comenteze. :)
Chiar te rog să muţi discuţia în offline, pentru că doar aşa putem schimba într-un fel lucrurile. Şi-ţi mulţumesc pentru decizie!
Cand spui Focsani in tara lumea striga Marian Oprisan si vin deci un branding corect ar fi ceva gen The Godfather Baron beat mort. Imaginea e mult mai jos decat vrem noi sa credem.
Nu, că imaginea ar fi bine să fie una pozitivă, nu cu oameni beţi morţi. :))
Focsaniul ar putea sa se mandreasca si cu Biserica Catolica (are un design pe care nu l-am mai vazut in alta parte) si cu Teatrul, o cladire foarte frumoasa.
Da, da. Deşi localnicii sunt plictisiţi de cele două, turiştii sigur le vor aprecia.